• Retrospelsbutiker i Stockholm?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#147057  by Simon_ifrån_Delsbo

Jag ska eventuellt åka till Stockholm om en vecka och jag skulle vilja ha tips om retrospelsbutiker där!
Vart i Stockholm den är spelar ingen roll men om den ligger centralt eller i Jakobsberg är det ett plus!
 #147109  by Sol

Finns inga... på söder finns det TV-spelsbörsen eller vad den heter, där finns det typ några gamla basketspel till N64:a för runt 300 kr/st. Lycka till. :P
 #147169  by Chefren

Vet att det finns någon sorts lumpbod i hökarängen som kan ha en del fynd. Den har dock väldigt skumma öppettider.
 #147203  by Martin

Loppmarknaden i Vårberg.
Gameshop i Solna.

Det är väl de som finns som säljer äldre än Xbox och Gamecube, och de är ganska dyra.
 #147232  by Chefren

Finns ju inget systembolag i hökis? Skulle vara farsta centrum som är närmast.
 #147261  by Simon_ifrån_Delsbo

Martin wrote:Loppmarknaden i Vårberg.
Gameshop i Solna.

Det är väl de som finns som säljer äldre än Xbox och Gamecube, och de är ganska dyra.
Tack för tipset! :D Om jag nu kommer iväg till Stockholm ska jag checka Gameshop!
Om jag eventuellt åker till Vårberg ska jag även checka där!
Få se om jag överhuvudtaget kommer iväg till Stockholm på lördag men i varje fall:
Tusen tack!
 #147384  by Gsmhacker

Simon_ifrån_Delsbo wrote:
Martin wrote:Loppmarknaden i Vårberg.
Gameshop i Solna.

Tack för tipset! :D Om jag nu kommer iväg till Stockholm ska jag checka Gameshop!
Om jag eventuellt åker till Vårberg ska jag även checka där!
Få se om jag överhuvudtaget kommer iväg till Stockholm på lördag men i varje fall:
Tusen tack!
ta med stora plånboken och se upp för ägaren sjukt otrevlig
 #171207  by mrjones

Hej,

vi kommer till Stockholm med familjen nästä veckan, och det skulle vara kul att besöka några NES butiker , om det finns en :-k

Finns det Retrospelbutiker i Stockholm ?

jones
 #171228  by Ufouria

Inte jag heller. :(
Förutom den i Solna där de tar skyhöga priser, t ex 1000 kr för en MM 4 kassett.
 #171758  by Stonkish

TV-spelsbörsen som låg på Drottninggatan hade en retro-sektion men den butiken stängdes för många år sen, nu driver han enbart försäljning på nätet av tyvärr "icke-retro-spel". Den killen har en jävligt sjuk samling, fick äran att se den med egna ögon. \:D/
 #172775  by WERY

Var rätt idiotiskt att dom la ner den butiken. Var där 2006 och det var en jävligt bra butik som hade en hel del spel och en snubbe man kunde snacka direkt om själva spelen, dvs han visste en del om olika spel vilket inte alla spelsäljare gör.

mrjones: Dom hade även en retrospelsbutik på hämentie i Helsingfors som jag var i samma år men den la ner när hyrorna skjöt i höjden där :/
btw, du råkar inte känna till nån annan sån butik där? Ska till Finland en gång till denna sommaren och det kan ju vara bra o veta. Ett tips kan jag bjuda på och det är att någon spelbutik på shoppingcentret i Vanda har några nya snesspel kvar från 90-talet. Den ska ligga på 2a eller 3e våningen.
 #173036  by mrjones

WERY wrote: btw, du råkar inte känna till nån annan sån butik där? Ska till Finland en gång till denna sommaren och det kan ju vara bra o veta. Ett tips kan jag bjuda på och det är att någon spelbutik på shoppingcentret i Vanda har några nya snesspel kvar från 90-talet. Den ska ligga på 2a eller 3e våningen.
Tjaa, det finns en butik i Esbo, Leppävaara / Alberga , liksom 15 minuter med tåg ( pelitalo )

http://www.pelikauppapelitalo.fi/

En butik i Järvenpää , men det är 50 km från Helsingfors ( jag bor närä dom )

Butiker i Turku,Tampere,Oulu vet jag, men dom har lite med nes :$ .

I Helsingfors ...ingen retrospelbutiker :(

Instagram #sndb.se