• Super Mario Bros 2: The Lost Levels (lyckad Hellrun)

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#145291  by WERY

Ja då var det gjort då. En fullständig hellrun på detta spelet och denna gången lyckades jag för att jag nu visste att man måste hålla ner A+Start efter 8 varv när man ska åt Lost Levels banorna. Resultaten nedan avser denna omgången

Första Varvet

Gick någorlunda bra. Slog nytt rekord i highscore. Fick en snygg bild på 7-4 där jag just dödat bossen. Jag kallar bilden Hammer Fall! Gissa varför ;)
Image
Image
1th Death = 6-2 (bäst)
Maximun Life Rate = 22 (bäst)
Total Score = 3 125 950
Image

Andra Varvet

Gick lite dåligt då jag fick sämsta döden men det vägdes sedan upp av en högre poäng i slutändan som är mitt nya stora rekord. Det slog mitt nya rekord i varv 1 ovan. Första gången jag slår mitt senaste rekord på samma dag så här.
Image
1th Death = 2-2 (sämst)
Total Score = 3 134 350 (Bäst)
Image

Tredje Varvet

I detta varvet vände den tidigare lyckan en aning. Jag lyckades dessutom slinka igenom på 8-4 så jag tog en bild på det
Image
Image
1th Death = 4-4
Total Score = 2 944 100
Image

Fjärde Varvet

Även på detta varvet lyckades jag slinka igenom på 8-4. Denna gången tog jag en bild på Luigi och Princessan. Det blev ingen bild på värld 9 däremot.
Image
1th Death = 3-4
Maximun Life Rate = 18
Total Score = 2 463 950
Image

Femte Varvet

Blev bara en bild på loggan efter detta varvet. Man kan säga att det gick medelbra baserat på alla resultaten i denna omgång.
1th Death = 2-4
Maximun Life Rate = 21
Total Score = 2 853 950
Image

Sjätte Varvet

Blev för det mesta likt det föregående varvet men bilden är från 9-1 istället för 9-4.
Image
1th Death = 5-1
Maximun Life Rate = 19
Total Score = 2 754 450
Image

Sjunde Varvet

Nu börjar det verka lite smått i fingrarna. Ett av dom sämre varven. Missade många grejer och dog en hel del oxå. Överlagt väldigt dåligt
1th Death = 3-2
Maximun Life Rate = 17 (sämst)
Total Score = 2 589 900
Image

Åttonde Varvet

Liknar föregången på flera sätt. Det säger väl det mesta? Önskar att det hade gått som på min första Hellrun men tyvärr.
Image
1th Death = 5-4
Maximun Life Rate = 18
Total Score = 2 421 650 (sämst)
Image

The Lost Levels!

Efter varv 8 som syns på bilden ovan tryckte jag A+Start och mkt riktigt så kom man till Lost Levels banorna ABCD. Det fick bli en klass för sig då det inte är lika mkt att göra på dessa som på dom 9 ordinarie världarna i spelet. Även om det gick halvtaskigt på vissa ställen så var det överlag den lättaste biten i spelet. Dog tyvärr på C-3 pga att en trampolin plötsligt var borta (spelet fuskar) så man var tvungen att dö. Det hände 2 jävla ggr på raken innan den kom tillbaka. Svåraste banan i hela spelet fanns där oxå och det var D-2. Fy helvete vad chockad man blev av just den. Annars var det mesta ganska lätt i spelet utom den banan. Dog en massa på D-4 med men det var nog mer otur inblandat. Kunde ha gjort bättre men det gick lite snett och så var man stressad då man bara ville ha klart spelet så fort som möjligt. Tog en del bilder från lost levels banorna på saker som man inte ser annars i dom 9 första världarna:
Image
Image
Image
Dom 3 sista här fick bättre kvalite
Image
Image
Image
Jag hade nästan glömt hur snygga banorna var i Lost Levels världarna och min tanke var att spelet saknade en viktig sak, nämligen en map editor för dom som vill göra egna banor. Om det fanns skulle jag lätt kunna låta fantasin flöda och göra ett litet eget kul Mario spel med ett sånt verktyg. Vilken inspiration...

Så var sista borgen klarad den oxå. Ingen skillnad mellan denna sekvensen och den som finns i 8-4. Dom är identiska
Image
1th Death = C-3
Maximun Life Rate = 8
Total Score = 535 000
Image
Efter att ha varvat hela spelet inklusive Lost Levels banorna börjar man vid loggan igen och en nionde "sista" stjärna har lagts till på loggan. Ja vad händer nu? Fri lek så klart! Start för att spela dom ordinarie banorna och A+Start för att köra Lost Levels banorna. För den som vill fylla loggan med en massa extra stjärnor är det bara fritt fram att göra det. Nu nöjer jag mig tillsvidare men det blir nog nån mer gång, om ett jävla bra tag :)
 #145314  by WERY

BelfegorC4 wrote:Sedär ja :good:
Nu tror jag på att spelet är som FDS orginalet :yes:
Javisst och dom enda 2 skillnaderna är att FDS är på diskett medan repron är på cart samt att FDS verran kan spara stjärnor efter att man har brytit strömmen men det funkar inte på carten så därav utamningen att göra det på cart.
 #145370  by Pinge

Well played M.r Pirate King! :D

mkt imponerande, kanske också skule börja nöta ngt spel....men man har ju "tyvärr" et jobb att sköta också! ](*,)
 #145435  by WERY

Så länge du inte jobbar 7 dagar i veckan så har du all tid i världen att nöta ett spel. Själv gjorde jag detta i lördas så jag hade fixat det även om jag hade jobb

Att jag har en reprocart gör mig inte till Piratkung. Just därför är piratkassetterna på undre bilden i signaturen till salu. Måste bort, har inte plats och föredrar original så länge det inte är detta spelet

Instagram #sndb.se