Jag är ett stort fan av Mega Man och tog därför och satte ihop ett slags koncept för ett Mega Man-spel som jag själv skulle vilja se att Capcom gjorde. Spelet fungerar till större delen som de äldre Mega Man-spelen till nes. Den största skillnaden är miljöerna i spelet som är en slags 2D/3D hybrid, detta möjliggör en del roliga saker som inte är möjligt med 2D-miljöer. I videon så roterar t.ex Mega Man när han står på ett utav kugghjulen. Beroende på när spelaren väljer att hoppa från detta kugghjul så hamnar man på någon av de olika vägarna i banan (eller så ramlar man ner och dör om man har dålig timing). Så en av tankarna med konceptet är att varje bana i spelet skulle ha olika vägar som kan användas för att ta sig till slutet av banan:
http://www.youtube.com/watch?v=ZiwQtSx6zHw&fmt=18
Vet inte hurvida detta inlägg hamnat i rätt kategori eller om det överhuvudtaget hör hemma på nesDB-forumet. Men iochmed att spelet ändå bygger på de gamla Mega Man-spelen till Nes så tänkte jag att någon här på forumet kanske gillar videon
http://www.youtube.com/watch?v=ZiwQtSx6zHw&fmt=18
Vet inte hurvida detta inlägg hamnat i rätt kategori eller om det överhuvudtaget hör hemma på nesDB-forumet. Men iochmed att spelet ändå bygger på de gamla Mega Man-spelen till Nes så tänkte jag att någon här på forumet kanske gillar videon

Ordning är till för idioter, genier behärskar även kaos.