• Orättvisa i NES-spel (Skriv av dig när du lackar)

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#142670  by instinqt

Det blir nog jobbigt i längden att hoppa bakåt 1,5 meter av varje rabiesbett man får. Han (Simon) bör ju någon gång vänja sig vid dessa attacker och inte hoppa bakåt efter 2-3 stycken. Tycker jag iaf :)
 #142684  by Gsmhacker

rush n attack , handkontrollen har 2 knappar men man hoppar på styrkorset upp :/ pásserar ´man en stege som man vill´hoppa förbi så fasnar man på stegen #-o ](*,)
 #142694  by Ufouria

Ja det är faktiskt riktigt störande. Dog ett antal gånger i början när jag spelade det just pga att jag råkade hoppa vid en stege. Det gäller att tajma in hoppen och inte hoppa vid en stege.

Så har vi dessa klätterbuggar oxå:

Image

Här skulle jag hoppa över minan som låg på marken men gubben ville bestämt klättra upp på lastbilen.
Image
 #142729  by Gsmhacker

BelfegorC4 wrote:Du kan ju plocka vakttornen på andra banan med bazookan :yes:
gör man inte alltid det :good:
 #142734  by Chefren

Att hoppa med styrkorset måste vara den sämsta idén någonsin. Men det finns inget värre än spel där någon spelmakare trodde att han var rolig och gjorde så att man hoppar med B-knappen!
 #142735  by Ufouria

Det gör man i Joe & Mac (hoppar med B). Man kommer in i det ganska fort men först känns det ovant.

Har alltid undrat över varför inte A knappen är till vänster om B knappen, skulle vara mer logiskt att börja med A och sedan B till höger. :koopa:
 #142741  by Chefren

För då skulle det bli som att hoppa med B-knappen! :roll:

Jag skulle aldrig kunna spela ett spel där man hoppas med B-knappen! Jag tror det var AVGN som sa något i stil med varför i helvete ska dom pränta in i våra huvuden att A-knappen är en hoppknapp och sen helt plötsligt ändra sig! Var det inte till och med i något mariospel till virtual boy som det var så btw?
 #142743  by elektronhjarnan

Att hoppa med fel knapp är fasansfullt. Jag tycker inte att det går att vänja sig vid, jag gör fel hela tiden när jag spelar sådana spel. Tack och lov är de ju ytterst få.

Fast så länge man BARA kan hoppa, dvs bara använder en knapp totalt i spelet, spelar det förstås ingen roll.
 #142747  by Chefren

Men frågan är varför? Hur kan man vara så jävla blind och missa att 95% av alla spel hoppar med A-knappen!
Jag tror att det antingen var ett uselt skämt eller någon rejält elak person som designade spelkontrollen på dessa spel.
Eller han kanske var påtänd?
 #143531  by Chefren

Sen kan man fråga sig vilket rikspucko som trodde det var en bra idé att ha extraliv i Zelda II. Klart ett av de bästa spelen till NES, förutom att man har extraliv.
 #147468  by Chefren

Eftersom det är sjukt långt att gå till vissa borgar från starten så är det väldigt lätt att skada sig själ/tvn/kontrollen när man dör game over i borgar som ligger långt bort och dessutom är sjukt svåra.

Jag tycker fö att det är sjukt orättvist att man bara börjar med 30 i liv när man dör på metroid. Det är bara en störande grej att behöva döda samma monster om och om för att fylla på lite liv. En karta tycker jag faan att dom kunde slängt in också, med tanke på den minst sagt repetitiva grafiken/bandesignen .
 #149500  by Chefren

Varför i helvete envisas spel med att ha passwords med typ 20 tecken i? Räcker det inte med 5 siffror?

Nu är det inte spelets (Metroid) fel att jag skriver som ett arsle och inte lyckas knappa in rätt, men hade det vart bara 5 nummer eller åtminstone om de kunnat bestämma sig för ANTINGEN stora eller små bokstäver så hade de minimerat risken för att det här ska hända.

Jaja, synd att inte orka spela det igen på ett tag.. Bra spel faktiskt.
 #149595  by Frezy_man

bør påpekas att man behøver en schysst TV før att kunna se passwordet øver huvud taget :roll:

- SLOWSCROLLERS - Alla dessa jævlka slowscrollers e en pina. Mario 3, world, Donkey kong country 1,2,3. Mega Man 4, Mega Man X5. Listan tar aldrig slut. Jag ær særskilt imponerad øver X5. Dær har Capcom verkligen lyckats førstøra hel spelet :good: . Kan inte vara møjligt att folk orkar spela Duff McWhalens bana mer æn en gång och knappt det.

- VATTENBANOR - Alla dessa jævla vattenbanor. De e inte ens roliga. Mario 1,3 world DKC, whatever. De ær aldrig roliga och ær dessutom ofta slowscrollers. Faller du inte till sømns så får man kallsup i alla fall.
 #149610  by Frezy_man

plus att Duff McWhalen (Størsta fiasko banan i værldshistorien) e en vattenbana... kom jag på :lol:

Sen glømde jag att sæga saker som e random (slumpmæssighet). Nær du inte kan undvika att bli træffad e tc. Jag skulle aldrig køpa en trisslott efter det som jag har upplevt i Tv spel om man sæger så..
Att du t ex. kommer till en boss och du spelar helt perfekt men dør i alla fall. Det ær alltid lika trevligt.

Instagram #sndb.se