• Hur/vart förvarar ni era NES spel och kassetter?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#142301  by luukas_74

ja,vart har ni dom?...själv råkade jag springa över 5st sådana här till bra pris,tror ni det funkar?..tycker själv att det bör se ok ut....båda lösa kassetter & i kartong ska jag ha i dom...mina är dock i bokfaner....lätt beg. för 400kr för 5st på blocket... :yes: :good:

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/07305310
 #142319  by Gixen

Mina kompletta står i garderoben, och numera helt nakna (strippade dem då jag skulle fota allihop). Väntar på skyddsboxar....
Kassetterna ligger i en pappkasse i sovrummet.
 #142328  by Lakanman

I en sån där väska man kunde köpa på IKEA förr

Image

finns inte på IKEA längre. Kanske denna går

Image
 #142375  by Andreas No 1

Elektronhjärnan: Vilket kaos... :D

Just nu är min förvaring b.la. så här. Dock har jag många fler spel nu, så många att det går åt 2 pappkassar plus en till förvaringslåda... Tänkte ta lite nya bilder.. :good: Självklart har jag lock till dessa plastlådor och sedan skjuts de under sängen. Säljs dock inte längre, tyvärr!

Image

Image

Edit: Pinge, kan inte du ta lite bilder, nu när du har så oerhört många spel! :yes: Jag är sugen på att se vad den halvaktiva GSM har också! Fler bilder, folks! :good:
 #142395  by Ufouria

Mitt med. :cry:

Jag förvarar mina spel så här (varning för dåliga bilder).

Kassetter - i en låda med lock från IKEA samt i en låda i en av bokhyllorna

Image

Image

Image

Megisarna har en egen hörna.

Image

Kompletta spel och kartonger i bokhylla (med glasdörrar) från IKEA.

Image
 #142414  by Andreas No 1

Fint värre Sanna! Du har väl en 1:a i Solna?! Hade du haft framme alla spel om du hade haft en större lägenhet? Jag längtar efter en större, då lär det bli 2 Billy el liknande bokhyllor för NES, SNES, N64, Wii, PS2. :yes:
 #142429  by Ufouria

Jag har framme alla spelen kan man säga förutom några kassetter som ligger i IKEA lådan och i en låda som man drar ut.
Nu när våren och sommaren kommer, och troligtvis stark sol med den, borde man plocka in spelen i en garderob (= Gixen förvaring) alt. mörkerlägga lägenheten. :roll:
 #142441  by elektronhjarnan

Skenet bedrar... jag är rädd om mina spel och staplar inte ömtåliga saker på ett "aggressivt" sätt. Och fördelen med att ha dem i garderoberna är just att de inte blir solblekta eller dammiga.
 #142475  by Nagai

Har nästan 6 hela kolumner av nes kassetter som står i min gamla hylla,
De kompletta spelen står i min senast köpta hylla :)
 #142646  by Ufouria

Tack!
Jag vet inte om den lådan finns på IKEA fortfarande men jag skulle tro det. Jag köpte likadana lådor fast minsta storleken för något halvår-år sedan. Den stora är nog väldigt gammal.

Den passar inte perfekt för NES spel. Det ryms 14 x 2 rader med kassetter (nerstoppade i dammskydd) plus
5 x 2 rader med kassetter som är vridna åt ett annat håll (se bild), så totalt 38 spel.
 #143321  by Ufouria

Inte den allra minsta modellen väl? Jag har även 4 pyttesmå som jag har några handkontroller i samt min DS och PSP. Det ryms nog inte mer än kanske 7 kassetter i en sådan låda.
 #143326  by Copy_con

Sanna wrote:Inte den allra minsta modellen väl? Jag har även 4 pyttesmå som jag har några handkontroller i samt min DS och PSP. Det ryms nog inte mer än kanske 7 kassetter i en sådan låda.
Det får plats 16 i varje låda i de små (cd-lådorna jag länkade till), och eftersom jag inte har speciellt många kassetter så funkar det bra för mig.
 #143412  by luukas_74

Copy_con wrote:Jag har mina spel (samt handkontroller, sladdar, memory packs och annat) i sådana här lådor.
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80115460 Likadana som Sannas fast mindre.

Jag funderar dock på att införskaffa en sådan här hylla, borde i alla fall svälja 100 kassetter.
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80073163

hyllan där du länkade till,har den flytbara hyllor?...har nu själv satt in spelen i dom cdställen jag länkade till & tyckte det blev väldigt bra,nu har jag också lite bättre överskit på vad jag har...ett plus med flyttbara hyllor tycker jag är att man slipper så mkt tomrum..men den hyllan var klart snyggt också!
 #143426  by Ufouria

IKEAs Benno & Leksvik hyllorna var väldigt lika, kan inte se vad som skiljer dem åt förutom träet.

Är hyllplanen flyttbara? (de borde de rimligen vara men man vet aldrig)
 #143427  by elektronhjarnan

Leksvik är massivt trä, Benno är laminerad spånskiva. Benno är gjorda för att passa in med Billy-hyllor också, de är i praktiken en del av Billy-serien. Leksvik är en egen möbelserie.

Benno har åtminstone flyttbara hyllplan, Leksvik vet jag inget om. Vi har tre Bennosar hemma men det är CD-skivor och inte spel i dem. Planer finns på att köpa fler, de är prisvärda och lättplacerade och av någon anledning blir den där sortens hyllor fulla så fort man köper dem här. :)
 #143519  by Copy_con

Sanna wrote:IKEAs Benno & Leksvik hyllorna var väldigt lika, kan inte se vad som skiljer dem åt förutom träet.

Är hyllplanen flyttbara? (de borde de rimligen vara men man vet aldrig)
Hmm, jag vet faktiskt inte, jag har några av de stora höga leksvikhyllorna och de har inte flyttbara hyllplan.
 #144208  by Sol

Cirka 100 kompletta spel i 2 banan-lådor... :P i en garderob. Vet inte var jag ska ha dem nu när vi flyttat.

Cirka 100 kassetter i svarta fodral i sånna tygfodral från IKEA som redan visats. De smala är bäst. Gjorde en tråd om det för typ 3 år sen.

Instagram #sndb.se