• Double Dragon

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

Gillar du Double Dragon (I-III) serien?

Ja, mycket
8
18%
Ok, men inte favoritspel
22
50%
Nej
7
16%
Vet ej
7
16%
 #141775  by Ufouria

Är något av Double Dragon spelen (I-III) till NES något att ha?

Jag provade DD III som hastigast men insåg efter 5 min att det inte var något för mig.
Kikade nu på videos på DD I och II och tyckte de såg rätt skoj ut. Kanske man skulle ge de spelen en chans?

Vilket av spelen är isf roligast och lättast? Är de lika enformiga som Turtles II?
 #141778  by Gixen

Tycker DD II är klart bäst.
 #141793  by nissling

Har bara spelat ettan på Nes, Md och Xbox Live. Klart bra spel.
 #141795  by Faxandu

Tvåan är bäst :)

Tips är att du startar spelet med 2 spelare och slår ihjäl spelare 2, för då får du hans liv. Eller är jag helt ute o cyklar nu?
 #141847  by Gsmhacker

i amiga versionen av dd II så kunde man bara 1 player klara spelet , dvs spelade men 2 player och dödade sista bossen fick man lov att ta kål på varandra för att spelet skulle forsätta och man fick se slutet

hur va det i nes versionen :-k
 #141971  by Nagai

Double dragon 2 har mera tekniker såsom fly-knä spark som för mig är rätt svår att göra
men fungerar effektivt på bossarna.
Hade
hyrboxen men vart tvungen att slänga den :(
 #141973  by Pinge

nagai varför var du tvungen att slänga den?
 #141980  by Chefren

Har faktiskt aldrig fastnat för DD-spelen. Kanske värt att ge en ny chans? Gillar River city ramsom mer i den genren.
 #141990  by Ufouria

Jag tycker DD ser roligare ut och mer variation plus mer tekniker jämfört med t ex Street Gangs och Turtles II.
Har jag fel när det gäller variation och antalet tekniker (sparkar, slag etc)? Är det inte mer i DD?
 #142025  by nissling

Double Dragon är klart bättre än Street Gangs och Turtles 2, slår dock inte Final Fight CD eller The Hyperstone Heist.
 #142029  by Pinge

nissling: i den här tråden diskuteras det nesspel :yes:
 #142031  by nissling

...Enligt dig! 8)

Men Double Dragon är den bästa Beat Em' Up-en på Nes, utan tvekan.
 #142098  by Lakanman

Jao om det är NTSC. Är ju rysligt slött i PAL.
 #142128  by trettioårskrisen

Håll ned både A och B när du landar ett hopp eller reser dig upp efter blivit nedslagen.
För hopp knä sparken alltså, i DD2. Roligt spel! Ettan är som sagt ospelbart i PAL och
trean är bedrövligt dåligt.
 #142133  by chris_vain

Gillar tvåan helt klart bäst. även ettan e ju rätt skoj, även till gameboy e de skoj. :yes:
 #142140  by Nagai

pinge80 wrote:nagai varför var du tvungen att slänga den?
Ingen aning det var så många år sen den slängdes.. tror det var under en flytt,
Då slängdes en hel del hyrboxar.. jag var inte så gammal då och när man var mindre struntade man i ¨kartongerna
och brydde sig bara om spelen..
Idag när jag ser hur eftertraktat det är, vet jag att det var dumt att slänga hyrboxarna ](*,)
 #142218  by Smygarn

Inget av dem är ett höjdar spel så det spelas mycket sällan. Men om jag får välja så är DD3 bäst
 #142221  by elektronhjarnan

Jag har väldigt vaga minnen av NES-spelen (ettan och tvåan, trean har jag aldrig spelat) men Master System-versionen av Double Dragon är i alla fall fullt spelbar om än ingen dunderhöjdare.

Game Boy-spelet är förvånansvärt skoj. Kort förvisso men roligt medan det varar. Lite annorlunda upplägg med en del plattformsinslag, det är inte en direkt konvertering av arkadspelet. Jag tror inte att NES-spelen är spikraka konverteringar heller i och för sig.
 #145105  by Ufouria

Double Dragon (1:an) kassett som det står "European Version" och EEC på framsidan, är en sådan tysk, fransk, spansk, svensk eller vad?
 #145188  by Hollywood Hairspray

2:an vet jag inte hur många gånger jag var i videobutiken & hyrde när jag var liten, många var det iaf :smile
När man inte hade nåt att göra så var det spelet räddningen.
 #305546  by Ufouria

Bumpelibump..!!

Har nu spelat alla tre DD spelen och måste säga att inget var spelbart. Hade hoppats på 2:an men icke.
Trean spelade jag först. Den var ruskigt svår. Ledsnade väldigt snabbt.

Sedan blev det ettan. Det var väl sisådär. Musiken var rätt bra men annars var det enformigt.

Nu idag så spelade jag tvåan som jag hade trott mest på. Men den gillade jag ännu mindre än det första. Inte ens musiken var bra. Dessutom störde jag mig på att spark och slagknappen var olika beroende på hur man stod i förhållande till fienden. Ibland sparkade man med A och ibland med B. Helt knasigt och förvirrande. Kanske man kommer in i det om man spelar ett längre tag.
 #305547  by Mippy

Ja, mycket svarade jag. De är ju hur sköna som helst. Framförallt i Co-Op! Någon som har spelet på XBLA och vill plöja igenom det? :)
 #305565  by smid

De funkar att spela om man är två pers. Sitta och nöta själv är ju inte speciellt kul, precis som med TMHT2.
Skönt att det finns lite coolare attacker i DD iaf. Ett tag sedan jag spelade, men det är vad jag vill minnas iaf.
 #305624  by WERY

Har spelat dom alldeles för lite på sistone men älskar trilogin. 2an är dock bäst och ett av dom bättre spelen till NES :yes:

Sån enorm underbar känsla och nostalgi som tar fram den där magiska känslan med att spela NES :)
 #305636  by Pinge

Double Dragon spelen är 3 av dom sämsta spelen, inte bara till Nes utan ö.h.t
 #305901  by Smart Cat

Men de har jävligt snygga kartonger.
 #305908  by Ufouria

+2
Men kartongerna är som sagt snygga.
 #305990  by Lirod

Jag svarde "Ok, men inte favoritspel".

Instagram #sndb.se