• Spanienspelen nu igen, Kralleman kanske vet?!

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#131042  by Pinge

Tjo!
Om det finns en tråd om detta ämne så lås denna och länka dit :D

Polaren köpte några spel av Segafreak på tradden förra veckan... dom kom igår...och jag skrattade gott åt att det var bl.a ett spanskt Blades Of Steel.... (kanske stod i annonsen, vad vet jag)....
:roll:

Sen insåg jag att det på boxen sitter en prislapp från Stor & Liten, ngn info om det kunde vara så att bergsala (eller S&L) köpte upp spel från spanien som dom inte kunde kränga?? (lixom hur hett är Ishockey i espana?)!

Tyvärr ingen svensk A4med.... då hade ju mina misstankar stämt... eller är det bara ngn som klistrat på en svensk prislapp?! :-k
 #131044  by Filurkatten

Tror snarare att Bergsala kan ha köpt in spel som tagit slut på sitt lager ifrån Spanien eller liknande.
Alltså SCN spelen är slut, de beställer ifrån Spanien.

Men jag har ingen aning, det känns mer logiskt än att Spanien skulle sålt vidare dem hit för att de inte gick att sälja där.
 #131070  by instinqt

Stora butiker kan ju rent praktiskt ha importerat spel själva :)

Tror det var vanligare under SNES-eran dock (alla var väl allmänt less på Bergsala vid det laget).
 #131076  by Gixen

Förmodligen är det som Filuris redan varit inne på. Bergsala beställde en så pass liten kvantitet att de inte fick SCN-märkning (under 5000), i slutet av NES-eran. Finns ju en hoper andra ESP-spel oxå (förutom de 10).
 #131470  by kralleman

Tja... Ungefär vad de andra sa. Spaco hette den stora distributören i Spanien (vet inte om det fanns flera). Gissar att Bergsala köpte loss spel från dem.

Hursomhelst.. Jag köper det gärna av honom även om det inte var ett A4 med. Fanns det förresten en vanlig ESP-manual med?
 #131474  by Tawny

måste det vara påklistrad svensk lapp på baksidan på såna här spel?
elelr hur skiljer man de från vanliga spansksålda spel?
(har ett Z2 ESP med esp-manual och spansk text så långt ögat kan nå)
 #131495  by Gixen

Tawny: Blir inte lätt såvida det inte sitter en prislapp på dem.

Du skulle samlat på SNES...en riktig röra. Där finns det typ 4 olika regioner Bergsala köpte in....
 #131497  by Pengu

Enda svensksålt spansk ex jag kommit i kontakt med är Nemo the Dreammaster. Har dock kvar det där svartvita pappret med svenska instruktioner någonstans.
 #131557  by Pinge

kralleman... det är alltså ett komplett esp spel... med en stor & liten prislapp.... jag antar att jag kan få det av honom för en cart han inte har... så kan jag skicka ner det till dig sen....så kan du bjuda på en öl när tillfälle ges! :good:
 #134295  by elyxi

jag har haft ett tyskt blades of steel med engelsk text på box och manual som är sålt utav obs nuvarande coop forum detta spel köptes typ 95 eller 96 från butik så de kan ju varit så att bergsala köpte upp blades of steel från ett flertal länder i slutet av nes eran då de fått större efterfrågan än väntat
 #135241  by tjibynn

jag har försökt hitta Legend of Zelda nånstans bland listorna över ESP/DAS släpp med tillhörande A4-manual men hittar inget varken här på NESDB eller övriga internex.. nån som vet någe?
 #135242  by Gixen

Jag är iaf 100% säker på att jag höll i ett för typ 15 år sedan i en Lekia-butik, men då jag såg att det var en spansk utgåva köpte jag Castlevania 3 istället. Det låg säkerligen ett A4 i det.
 #135299  by tjibynn

Jag har ju ett ute på tradden nu, fast utan kartong...därför jag är lite nyfiken..
 #135332  by tjibynn

ha ha...jasså de misstänkte du... :D

Instagram #sndb.se