• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#127739  by Ufouria

Näe det som hände var att han fick fullt liv igen. :shock:
Tänkte först att det var en bugg så jag sköt honom med bubblor igen tills hans livsmätare nästan var nere i botten
och sedan med vanliga skott och han fick fullt liv igen.
 #127742  by Pinge

fan, det var min andra gissing... (helt seriöst så var det faktiskt det)!
 #127762  by Ludu

Ingen bugg där inte. Bossen är designad så för att ge lite extra utmaning. Så fort bubble lead är slut är man körd helt enkelt ;D Genialiskt...och drygt uta helskotta om man inte vet om det!

På tal om att använda speciella vapen i Mega Man: finns det någon anledning, förutom till shadow man och sista bossen, i MM3 att använda det mest värdelösa vapen som någonsin gjorts: TOP SPIN!!

Nog för att jag förmodligen aldrig använder något annat än originalvapnet under själva banorna så kan inget förklara den otroligt dåliga idén att göra en piruett till attack spm används högst två gånger!
 #127817  by Nagai

Sanna wrote:Näe det som hände var att han fick fullt liv igen. :shock:
Tänkte först att det var en bugg så jag sköt honom med bubblor igen tills hans livsmätare nästan var nere i botten
och sedan med vanliga skott och han fick fullt liv igen.
Ja, det känner jag igen, minns att jag svor som f*n när han fick fullt liv :lol:
 #129309  by Ufouria

Bara för att du aldrig spelat dem kanske?
Undrar om inte fyran nästan är svårast av dem alla, fast det kanske beror på att jag knappt har spelat det men har spelat 1:an och 2:an mååånga ggr. Mer troligt kanske.
Tvåan är iaf lättast första gången man spelar.
 #129330  by chris_vain

Jag tycker ettan är rätt så lätt, bara lite störande när man klantar till sig på alla plattformar o ramlar ner i taggarna.
 #129345  by Ludu

Jag känner att alla spelen är hyfsat lika, förutom sista banan i MM1 dock. Den svåraste banan är utan tvekan Ice Mans, och inte pga dom försvinnande plattformarna som verkar vara de flestas svaghet, utan de där jädra flygande propellergrejerna som inte har något förinställt mönster de flyger efter och medan man hoppar mellan dem ska man försöka undvika skotten de skjuter ut och flygande pingviner!! Jag vet inte hur många gånger jag spelat ettan och lirat Ice Man sist bara för att bli otålig på den banan och stängt av efter att ha glidit igenom allt annat.
 #129369  by chris_vain

Ja dom där propellrarna är det värsta jag vet, men tycker dom är värre i Dr. Wilys första bana där det är taggar uppe och nere, där flyger dom helt lustigt, inte ens alltid man kan komma upp på dom alls :shock:
 #129400  by Ufouria

Måste prova 4:an ikväll och se hur lätt/svårt det är.

På Ice Mans bana vid propellerna använder jag magnetstrålen. Hur lätt som helst då. 8)
Samma sak på Dr Wilys bana där propellgubbarna återfinns (där man möter Yellow Devil) så använder jag magnetstrålen.
 #129407  by Ufouria

Yellow Devil = :love:
Älskar att dansa runt med honom. Kör alltid med vanliga skott för att få dansa så länge som möjligt. :D

Är det i 4:an man möter Yellow Devil igen?
I något Mega Man (kanske MM X4) så träffar man Black Devil.
 #129411  by Ufouria

:D
Jaha det är trean. Då får jag inte träffa honom ikväll mao. :(

Black Devil är Yellow Devil i svart pyjamas.
Han (eller hon?) finns i ett eller ett par av Mega Man X spelen (X4-X6).
 #129419  by Ludu

Magnetstrålen hade jag inte ens tänkt på :P som jag sagt innan, jag använder nog aldrig specialvapen förutom på bossar eller när de måste användas. Nu blir det att köra MM1 igen! :D

Testa utan den nästa gång så kommer du undra vad de egentligen gjorde för fel när de programmerade den delen :P
 #129499  by Ufouria

Spelade precis igenom Mega Man 4. Det var både lätt och skoj. :)
Roligare än jag minns att det var men det slår inte Mega Man 1, 2 och 5.
Bra musik, gillar ffa musiken på Skull Mans och Bright Mans banor samt på Dr. Cossacks första banor men alla låtar var mer eller mindre trevliga att lyssna på.
 #129516  by Ludu

Jag kan bara säga att jag VERKLIGEN inte tycker om Ring Man-låten!! Mest för att jag klantade mig så otroligt mycket första gången jag spelade igenom och dog OTROLIGT många gånger (jag hatar saturnus....ja det är vad jag kallar fienderna på den banan). Dels beror det nog på att andra delen i låten påminner mig om Fire Man-låten. Den låten är svinbra, men just det får mig att tänka att de fick slut på idéer eller något... som de förmodligen redan gjort. Jag menar RING MAN!?

Allmänt går det inte att klaga på soundtracket till MM4, eller något MM-soundtrack för den delen. Dock KAN det vara på tiden att jag byter mobilringsignal från Mr. X-stages från MM6. Jag menar det har gått typ 4 år...

Är på väg att ta mig igenom första Zelda nu. 2½ dungeons kvar!
 #129528  by Tawny

Sanna wrote:Bara för att du aldrig spelat dem kanske?
nej då jag har spelat.. inte så mycket kanske, men tvåan har jag spelat rätt mycket men bara kommit till dr wily, inte klarat honom
 #129550  by Ludu

Sanna wrote:Håller med dig! Ring Man-låten är inget bra.
Det är förövrigt den svåra bossen i spelet, använde t om en energitank på honom. :$ De övriga bossarna var lätta.
Inte om man vet att Pharaoh Mans vapen går att ladda upp! Om jag inte minns fel tar en full-laddad träff typ en tredjedel av hans liv!
Jag börjar alltid med Toadman för han är med råge den lättaste. Med rätt taktik (som var skitlätt att lista ut) kan han inte attackera en enda gång :P
 #129585  by Ludu

Något som INTE regerar är Passwordlåten! Efter att ha lyssnat på 3:ans jazziga melodi får man psykbryt av 4:ans kaosiga kalabalik! Och jag fick höra den måååånga gånger varvat med ring man...
Jag måste bara säga, nu när vi ändå är inne på det, att det inte är mycket som slår wily stage 3-4 i MM3 för mig personligen.

Jag borde ta mig igenom MM-serien på Gameboy. Har bara tagit mig till sista banan i I, II, IV, V (jag har inte trean) men aldrig klarat sista ledaren 8-[ ska ta tag i det hela... (tänkte att det KAN vara relevant, de är ju i princip samma spel som till NES)
  • 1
  • 53
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 227

Instagram #sndb.se