• vart köper ni era nes & tillbehör?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#122109  by Hall112

Jag har inte full koll på när det var.. ca 10-15år sedan då.. Ångrar att man inte tog vara på sakerna då, det fanns mängder med spel och sånt då som nu ligger nedgrävt.
 #122512  by Smygarn

Hall112 wrote: Vet flera gånger när jag o farsan var på soptippen och slängde saker, det låg flertalet nes i originalkartonger, kompletta zelda mm inget som jag brydde mig om då, fan man skulle plockat åt sig allt som fanns då.
Det där fenomenet känner jag till. Vet en som har jobbat på en soptipp (han är pensionerad nu) och han påstår att för ett antal år sedan så kunde man hitta konsoler och spel. Dem dök inte upp så ofta men det hände lite då och då.

Tror många kasta det pga att det gråblinka. Vet flera personer som sagt att dem kastat/gett bort för dem har trott att det var trasigt. En jobbarkompis berätta för mig i höstas att han slängde sitt förra vintern på återvinningsstationen. han fick inte igång det och ansåg att det var skrot. Så där rök ännu en konsol och drygt 10 spel. Några var visst kompletta :evil:
 #124663  by duckerdude

usch, vilken sorglig tråd de här var då mot slutet :( , då kan jag tillägga lite till
Kommer ihåg när jag och en polare var mindre, födda 91 så lekte vi "krig" å sånt kul. Allt som såg ut som pistoler fick duga. Därmed min kompis 2 Nes Zappers, en grå och en röd som vi pangade på varandra med. Men saken var den att sladdarna hängde å slängde allt för mycket. Tillslut blev vi lite trötta på det och klippte av dem :lol: Dem låg ju bara i leksakslådan ändå, visste ju inte vad det var ;) Så kan det gå! Idag ångrar han sig bittert.

Instagram #sndb.se