• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#115973  by Bonomaul

:lol: Nu kan du bonusa livet ut då. :) Grattis.

#116053  by Smart Cat

Sanna wrote:Tack tack! :)
Nu kan jag vila i frid i graven när det är dags. Hade två mål här i livet, det ena var att klara Snake Rattle N Roll
och det andra var att klara Cobra Triangle, allt annat är bonus. :lol:
Hehe! Grattis!

#116136  by Ufouria

Tackar! :)

Klart det vore trevlig att även klara Battletoads (alla RARE spel) men det är enbart bonus.
Battletoads är inget spel som jag velat klara sedan barnsben (hade inte det på den gamla goda tiden).

Blev tvungen att byta avatar bara för det. Grymt snygg titelsida, den bilden borde även ha varit på kartongen.

#116153  by Andreas No 1

Sanna wrote:Cobra Triangle ÄNTLIGEN avklarat! :D :D :D :D :D
Stor milstolpe.
Hajen var läskigt svår. Har kämpat med hajen närmare tio gånger utan att få ner honom men tillslut gick det. Har fått snitts på vattenfallsbanan (22) iaf.
Grattis! Jag kommer inte ens förbi "sjöodjuret" (bana 5?) och då tappar jag tålamodet och tar ut spelet... :? :oops:

#116192  by Ufouria

Tack! :)
Första sjöodjuret dödar man lättast genom att placera sig i nedersta vänstra hörnet men man kan inte stå helt still.
Finns ett andra sjöodjur, precis innan hajen, som är rött (för att det är så ilsket). Precis när fighten börjar sprutar det sjöodjuret ut eld (eller va det är) på båten och man sjunker direkt. Sen gäller det att hinna få ner odjuret under de par sekunderna som man är odödlig.

#116687  by Ufouria

Trojan precis avklarat. :D
Löjligt lätt, har nog aldrig klarat ett spel så snabbt som detta. Eventuellt att Duck Tales gick aningens snabbare.

Image

#116901  by Smart Cat

Grattis! :)

#116920  by Andreas No 1

Sanna: Antingen är det du eller vi andra som är sjuka, för att Trojan är lätt, det har jag ALDRIG hört. Mina två polare som är bäst i vår umgängeskrets på NES lämnade tillbaka Trojan till butiken för att det var "omöjligt", istället fick de Zelda 2, snacka om bra byte! :)

Körde du "hopptricket"? Att hoppa hela vägen fram och undvika fiender, då ser det jäkligt lätt ut!

#116921  by rogerxy

Andreas: Du tycks glömma att du pratar om samma person som tyckte Werewolf var "ett av de lättaste spelen till NES"

#116924  by Ufouria

Tack!

Provade aldrig "hopptricket". Får testa det i helgen. :)

#117045  by Ufouria

Så, nu har jag varvat Trojan två gånger på ca en halvtimme. Dog bara ett liv (kan ha varit två, man får ny liv vid en viss poäng) på sista varvet. 8)
I några av hålen kan man hitta ett "P" som ökar styrkan och fienderna dör dubbelt så fort. Blir superenkelt då.

Edit: Hopptricket gjorde det inte lättare tycker jag men det gäller väl att öva på det. Känns som man kommer frammåt lite snabbare om man hoppar.

#117142  by Pinge

Trojan har jag aldrig klarat, men däremot så har jag nu klarat av:
Crash Dummies, inte särskilt svårt men man måste ha tålamod med att det är ett dåligt spel!

#117144  by Ufouria

Grattis! :D

#117148  by Filurkatten

pinge80 wrote:Trojan har jag aldrig klarat, men däremot så har jag nu klarat av:
Crash Dummies, inte särskilt svårt men man måste ha tålamod med att det är ett dåligt spel!
Crash Dummies är inte dåligt!
Det är ett riktigt kul platforms spel, inte många spel du kan slå av huvudet på gubben och han börjar gå med inverterade kontroller. Super skoj! :D

Massor med roliga ordvitsar och RIKTIGT bra musik.

#117149  by Pinge

filuren: det e inte med på topp 100 scn spel iaf...
nu kommer jag nog inte spela det på jäääävligt länge iaf!

sanna: tack!

#117152  by Filurkatten

Men jag förstår verkligen inte vad som kan vara så dåligt med det, banorna är bra designade, kontrollen är bra, superb musik, fina färger och snygg grafik.

Dock är det lite kort och enkelt, men det är många spel så man skall inte klaga.

Även fast det inte är min typ utav spel så är det verkligen inte dåligt.

#117236  by Bonomaul

Jag är också med på att Crash Dummies är ett helt ok spel. Tycker kontrollen är rätt intressant och annorlunda.

Klarade Probotector II igår.... genom att förbruka ca 70 liv. :lol:

#117245  by Pinge

Bono: det var väl inget, jag och kompisen körde min famicompirat contra där man får börja med 30liv... vi fick game over 2ggr var... så vi gjorde väl av med ungefär 150liv ihop :oops:

#117255  by Pinge

Klarade precis Gunsmoke!
mkt lättare än jag minndes det! dog 3liv... fast inte på ngn av bossarna...

klart roligt spel iaf!

#117260  by Bonomaul

pinge80 wrote:Bono: det var väl inget
Haha, nej inte jämfört med er bragd. :D

Gun Smoke är riktigt kul! Kanske skulle ta en runda sedan, och några rundor Probotector II också så att det sätter sig.

#117261  by Pinge

Tur att jag tog en bild då! :D
ska fan börja göra det varje gång jag klarar ett spel!

Image
Image

#117266  by Bonomaul

"..he people of Hicksville of a brave gun man who saved them from the Wingates."

#117281  by Pinge

efter allt trojan tjöt det senaste var jag tvungen att testa!
klarade spelet, fick dock använda mig av 2continues.

Ingen höjdar spelkontroll i det direkt!

#117293  by Ufouria

Grattis!
Finns det continues?

Jag tycker spelkontrollen i Trojan är bättre än i många andra spel.

Senaste varvet av Trojan klarade jag på ca 9:30. Tror jag ger mig nu och spelar något annat. Börjar ledsna lite nu...

#117305  by Pinge

om man håller inne uppåt när man trycker på start så får man börja på samma bana man fick game over på ;)

#117328  by Bonomaul

Sprang igenom Probotector II igen.. lite bättre idag då det bara krävdes 18 liv idag mot gårdagens 70. :lol:

#117363  by Tawny

gunsmoke har jag aldrig klarat utan save state, trots många försök.. :)

#117500  by trettioårskrisen

Lägg pengarna på hästar och strunta i extra vapen. Sen är saken biff. :D
  • 1
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 227

Instagram #sndb.se