• Ghost n Goblins 2 olika EEC kassetter

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#48402  by Ufouria

Hur kommer det sig att det finns två olika EEC/SCN GnG kassetter?

Den ena varianten har en vit fylld cirkel/oval (Seal of Quality) ovanför "B" och den andra har en ofyld (blå bakgrund) guldig cirkel.

#48404  by WERY

För att det vore tråkit om båda varinaterna var likadana :lol:

Hehe skoja bara, alltså det är ju olika tidsutgåvor, dvs att den ena kom ut senare än den andra

#48432  by Ufouria

Vilken kom ut först?

#48434  by Filurkatten

Huh..., jag tror jag läst det någon gång. Minns dock inte.

Men en ren chansning kan vara att den ofyllda kom först och sedan rättade dom till den genom att fylla i.

#48454  by Ufouria

Okej, den fyllda (vita) verkar ovanligare.

Jag märkte oxå att spelet heter Ghost'n Goblins i Europa och Ghosts'n Goblins i USA. :?

#48469  by WERY

Dom har ibland olikan man mellan regionerna.

#48517  by Ufouria

Tusen tack! :)

Denna info måste jag komma ihåg så jag skriver ner ordningen här.
1. Rund, svart bakgrund
2. Oval, vit bakgrund (alla amerikanska spel)
3. Rund, vit bakgrund

Ser man seal of quality märket kan man ju avgöra om spelet släpptes tidigt eller sent. Kikade på boxarna som jag har och såg t ex att Mega Man har oval och MM 2-4 rund, Simon's Quest oval och Castlevania III rund, Solomon's Key oval och Solomon's Key 2 rund. Spelen som släpptes i skiftena (t ex GnG) kan ha antingen rund eller oval. Skoj. :)

#111040  by Pinge

jag har två kompletta Trojan

1: Box & Cart rund soq
2: Kartong oval soq cart rund soq...

baksidorna skiljer sig mer än bara soq
t.ex har den med runt ingen streckkod och heller inget soq på baksidan (denna är samma som i DB)

Borde scanna den andra :roll:

#111041  by Ufouria

Tack! :) Verkar rätt vanligt med den udda (oval box / rund kassett) varianten mao.

Ja den med oval SoQ borde oxå scannas in.

Jag tycker den ovala är den snyggaste av alla SoQ. Den fulaste är den som är rund och ofylld. Den halvfina är den runda vita.
Vad tycker ni?

Edit:
Är det förresten EEC på flärparna på båda boxarna eller är det SCN på den nyare utgåvan med oval SoQ?

#111174  by Dragos

Sanna wrote:Tack! :) Verkar rätt vanligt med den udda (oval box / rund kassett) varianten mao.
Oj trodde varianten med oval box och rund kassett var rätt ovanlig :wink: :lol:

Sorry, kunde inte hålla mig.

#111175  by Pinge

:lol:

#111246  by Ufouria

:D
Visste någon skulle påpeka det. Var för lat för att skriva ut det i klartext då jag antog ni skulle förstå iaf.

Instagram #sndb.se