• fel på mitt probotector?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#109762  by cartman

Skulle behöva hjälp med att fastställa om mitt probotector har problem eller om det är något annat. Iaf när jag trycker ner på min hk så börjar gubben gå fram istället ibland. Även när jag typ hoppar i luften och skjuter neråt så börjar den jäveln gå frammåt och jag blir dödad :evil:
Nån som vet vad felet kan vara? Hur funkar det på erat spel?

#109764  by Tawny

har du provat med andra handkontroller? låter som det är glapp/smuts i handkontrollen imo..

#109765  by cartman

jag har bara en handkontroll tyvärr

#109767  by Pinge

Jag skulle också gissa på att det är en rengöring av handkontrollen som behövs. Beter sig kontrollen "skumt" i andra spel också?!

#109769  by cartman

har inga andra spel heller :lol:
skaffade ett nes nyligen och köpte probotector för att testa hur det funkar.

#109771  by Pinge

cartman wrote:har inga andra spel heller :lol:
skaffade ett nes nyligen och köpte probotector för att testa hur det funkar.
Aha, hur kom det sig att du tror att det är fel på spelet och inte kontrollen (som borde vara den första gissningen)? :wink:

Du ska få 2 råd:
1: Köp ny handkontroll
2: Köp massa spel :D

#109772  by cartman

vet inte känndes bara så. Konsollen var ju riktigt nice så jag utgick från att kontrollen var likadann. finns det nått bra sett att rengöra den på da? orkar inte vänta på en ny kontroll.

#109773  by Tawny

skulle det inte kunna vara gummit som är slitet också?

#109775  by Pinge

cartman wrote:vet inte känndes bara så. Konsollen var ju riktigt nice så jag utgick från att kontrollen var likadann. finns det nått bra sett att rengöra den på da? orkar inte vänta på en ny kontroll.
det är bara att skruva isär den med en liten stjärnskruvmejsel och sen torka rent allting inuti :)

vet inte om det finns ngn info i FAQ´n om rengöring av kontroller, men kolla där.

#109779  by cartman

pinge80 wrote:[det är bara att skruva isär den med en liten stjärnskruvmejsel och sen torka rent allting inuti :)

vet inte om det finns ngn info i FAQ´n om rengöring av kontroller, men kolla där.
Vad ska jag torka med? Ska jag använda nått speciellt eller? Hittade ingen infå i faq:en

#109783  by cartman

har kollat i den men det står ju inte hur man ska rengöra handkontroller, bara massa annat.

#109789  by BelfegorC4

Jag använder tandpetare och vatten, för smutsen :)
Gummina kan du gnugga mellan fingrarna för att bli av med smutsen, om det är beläggningar på själva kretskortet kan du använda suddgummi eller elektronikrengöring.

Skrapa bort skiten där styrkorset och knapparna har suttit, sen ska den fungera perfekt.

#109806  by cartman

hmm ok. Hur märker jag om det är beläggningar på kretskortet?

Sen hittar jag ingen skruvmejsel som jag kan använda heller. Vilken storlek behövs egentligen?

#109807  by Tawny

ungefär lika stor som skruvarna ;)

#109814  by cartman

Tawny wrote:ungefär lika stor som skruvarna ;)
Hur stora är dem då?

#109817  by Tawny

du får väl titta :)

#109821  by cartman

Tawny wrote:du får väl titta :)
Men jag kan ju inte hålla på och mäta.

#109823  by Tawny

nej men det är väl en ganska vanlig liten antagligen..
du känner ingen som har ett sånt set med små skruvmejslar?

#109828  by cartman

nej alltså farsan hade en sånn förut men nu kan jag inte hitta skiten här hemma. Har några små men ingen verkar passa tyvärr.

#109829  by Copy_con

Det är onödigt att öppna kontrollen, det går lika bra att koka den i micron i lite t-röd.

#109831  by cartman

Copy_con wrote:Det är onödigt att öppna kontrollen, det går lika bra att koka den i micron i lite t-röd.
skojjar du eller? Varför ska jag koka den i micron för?

#109832  by Copy_con

cartman wrote:
Copy_con wrote:Det är onödigt att öppna kontrollen, det går lika bra att koka den i micron i lite t-röd.
skojjar du eller? Varför ska jag koka den i micron för?
Jag skojar, men vem vet, det kanske fungerar! :D

#109834  by Tawny

:lol: låter inte särskilt nyttigt

#109858  by Ufouria

...eller så köper du en ny handkontroll på tradera eller så kanske det är någon här som har någon extra att sälja.

#109865  by cartman

Sanna wrote:...eller så köper du en ny handkontroll på tradera eller så kanske det är någon här som har någon extra att sälja.
Nej men det är ju bättre att kunna rengöra sin egen själv än att köpa nått som inte behövs liksom.

#109869  by Ufouria

Fast då måste du ju köpa mejslar, nya gummin etc och så massa jobb att öppna upp och rengöra.

#109870  by Tawny

men en del gillar ju sånt :)

Instagram #sndb.se