• Läskigaste NES - spelen ?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#106016  by Bastismannen

Faxanadu tyckte jag var läskigt på ett spännande myskovis. Speciellt den dimmiga, lila världen man kommer till efter första världen. Musiken där e jävligt creepy och så finns det övergivna städer där det springer omkring drontliknande fiender i tomma affärer. http://www.youtube.com/watch?v=OcJBonKLhqU 3.40 in hör man den läskiga musiken..

#106136  by Frezy_man

Smygarn wrote:Alltid när jag spelade SMB 2 med min kompis så räckte jag över dosan till honom när man kom fram till nyckeln. :lol:

Edit: När jag var barn alltså :wink:
Jag hörde att du alltid ger Pinge kontrollen när ni sitter och gaymar med mario 2 ;)

Monstren vid nycklarna motsvarar dagens SA-X :oops:
Metroid har grymm mystisk stämning. Ett typiskt vuxen spel trodde jag när jag var liten.

#106144  by Smygarn

Frezy_man wrote:
Smygarn wrote:Alltid när jag spelade SMB 2 med min kompis så räckte jag över dosan till honom när man kom fram till nyckeln. :lol:

Edit: När jag var barn alltså :wink:
Jag hörde att du alltid ger Pinge kontrollen när ni sitter och gaymar med mario 2 ;)
Jaså har han skvallrat :wink: Men om du blir med oss nästa helg så skickar jag över kontrollen till dig. Fast du kanske inte heller vågar springa omkring med nyckeln :wink:

#106154  by Ufouria

Life Force! Det var läskigt om något. Musiken var kuslig och så de läskiga revbenen och ögonen mm..
Image

#106198  by Tawny

det är väl inga probem att springa runt med nyckeln? bar kasta ifrån sig den med jämna mellanrum så miffot försvinner...

#106235  by Smygarn

Nej det vet jag väl att det inte är svårt. Men när jag var barn så tyckte jag att den var läskig och ville helst inte spela då.

#106255  by Frezy_man

Smygarn wrote: Jaså har han skvallrat :wink: Men om du blir med oss nästa helg så skickar jag över kontrollen till dig. Fast du kanske inte heller vågar springa omkring med nyckeln :wink:
Det går bra om jag ær nerdrogad med alkohol tror jg 8)

#108382  by Copy_con

Metroid har en kusligt klaustrofobisk känsla. När jag var liten var jag tvungen att ta pauser då och då på grund av den utsatthet jag kände när jag identifierade sig med stackars Samus. :) Sedan tyckte jag även att borgarna i Zelda var lite kusliga.

#108403  by Bonomaul

Copy_con wrote:Sedan tyckte jag även att borgarna i Zelda var lite kusliga.
Borgare är väl alltid kusliga?! :)

#108407  by rogerxy

Ja, borgarna i Zelda vill jag också minnas gjorde att nackhåren reste sej lite.

Samma sista bossen i "Roller Games", han tyckte man var riktigt äcklig

#108922  by Filurkatten

Shadowgate är läskigt och spännande.
Sedan hoppade jag alltid till när Edna i Maniac Mansion sprang efter en i köket eller när Weird Ed går ut ur sitt rum.

#110793  by Ufouria

Popeye.

http://www.youtube.com/watch?v=Qf3161wYpso

Ser precis likadant ut som Intellivision versionen. Jag tyckte det spelet var läskigt som barn. Den tjocka gubben var otäck, ffa när han blev arg. :lol:
Otäckt när han släppte ner benet. Då blev jag rejält skraj.

#110801  by Pinge

Bonomaul wrote:
Copy_con wrote:Sedan tyckte jag även att borgarna i Zelda var lite kusliga.
Borgare är väl alltid kusliga?! :)
They sure are! :lol:

#110829  by Tawny

word! ;)

#110917  by Lakanman

Håller med om att Shadowgate var läskigt. Även Kid Icarus när häxorna fick sitt ryck.

Började jämt gråta när jag kom till Great Tiger i Punch-Out och han började med snurren. Jag visste inte vad man skulle göra då. Ändå körde man om om om om. Fast att jag visste att jag skulle åka ner där.

#110924  by nes_nerd_no_1

Inte direkt läskigt, men ändå så traumatiskt...

När jag för första gången kom fram till Wart i SMB2, vid 8-års ålder, och sedan dog efter att endast ha fått in två grönsaker i munnen på honom & det visade sig att alla mina continuen var slut, så grät jag floder i säkert någon timme.
Tror aldrig att jag har blivit så besviken någonsin i mitt liv än idag... :roll:

#110944  by Ufouria

:lol:
Stackare... *krama*

#110950  by Pinge

NNN: det kan inte varit lätt att ha varit dålig på tevespel redan som barn :lol: :twisted:

#110996  by elektronhjarnan

Det är väl då man är dålig? Då har man ju inte fått någon erfarenhet.

Om jag mötte mig själv som tioåring idag skulle jag lätt spöa skiten ur min yngre upplaga i vilket spel som helst. :)

#111001  by Pinge

jag var duktig redan som barn... inte så bra som idag kanske, men det var ju inga problem med mario 2 iaf :lol:

#111101  by nes_nerd_no_1

pinge80 wrote:NNN: det kan inte varit lätt att ha varit dålig på tevespel redan som barn :lol: :twisted:
Åh förlåt Pinge.
Men mina föräldrar ville till skillnad från dina, inte köpa någon fuskig Game Genie till mig! :P :P :P ;)

Sanna wrote::lol:
Stackare... *krama*

Tack! Den värmde! :)

#111117  by Pinge

NNN: kommer inte på ngn bra replik.... jag känner mig ägd :oops:

#111196  by Lakanman

rogerxy wrote::lol:
Image
HAHA!!!

Instagram #sndb.se