Sanna wrote:TRojan! :shock:
Jag har för mig att jag gillade det som barn. När jag spelade det sist tyckte jag det var skoj men svårt.
Spelade iofs bara några minuter men helt klart ett spel som föll mig i smaken.
Men jag måste kanske spela det lite längre för att inse att det är dåligt.
Jag har lagt ner 20-30 minuter på spelet bara. Så det kan hända att man skulle tycka det var helt okej om man spelade några timmar men jag tvivlar starkt.
Du gillar ju ghost n goblins. så du kanske gillar Trojan.
Det är ungefär samma skit. Värdelös musik, usel kontroll. Och fiender som man inte kan döda med skicklighet förräns man studerat in deras ologiska, random och fruktansvärt taskiga attack mönster. ( Då ska man hitta rätt vapen också)
Ghost n goblins orkade jag i alla fall spela igenom

Och det var mycket för att kompisen sa att det var omöjligt. Och på den tiden var legenden om hur svårt det var mycket mer mytiskt än dagens läge på NESdb.
Jag läser så mycket om spel innan jag ens funderar på att prova dom. Jag vet ungefär vilka som är bra och dåliga. Andra spel som inte föll mig i smaken var Widget och Wizard and warriors spelen.
Nu kom jag i och för sig på ett annat spel som är riktigt uselt. Legend of kage. Jag har bara spelat det 10 minuter. Men det sa allt. Har sett film på hur man klarar spelet och jag förstår inte vitsen med det över huvud taget

Ett spel som borde grävas ner i Nevada öknen.
Har för mig Golgo 13 är värdelöst också. Det är ett spel som jag inte ens spelat men jag äger det. Detsamma med operation wolf och ikari warriors, dragons lair och kick off.
Ikari warriors har jag i och för sig spelat några liv. Men både det och efterföljaren verkar helt genomusla. Street fighter 2010 kanske är sämre än Trojan. Det verkar inte vara bra i alla fall.
Donkey kong spelen är också helt avtändande. Jag pallar inte ens 5 minuter. De är säkert spelbara om man orkar lära sig den korkade kontrollen.
Shadowgate verkade också oerhört lamt.
Jag tog lite random NES spel i en lista också. Låter värdelösa
M.C. Kids
M.U.L.E.
M.U.S.C.L.E.
Mad City
Mad Max
Mafat Conspiracy: Golgo 13 II, The
Magic Candle, The
Magic Darts
Magic John
Magic Johnson's Fast Break
Magic of Scheherazade, The
Magical Doropie
Magical Taruruuto Kun - Fantastic World!!
Magical Taruruuto Kun 2 - Mahou Dai Bouken
Magician
Magma Project Hacker
Magmax
Magnum Kiki Ippatsu - Empire City - 1931
Maharaja
Mahjong
Mahjong Club Nagatacho
Mahjong Kazoku
Mahjong RPG Dora Dora Dora
Mahjong Taikai
Mahjong Taisen
Mahou No Princess Minky Momo - Remember Dream
Majaventure - Mahjong Senki
Majin Eiyuuden Wataru Gaiden
Major League
Major League Baseball
Majou Densetsu 2 - Daimashikyou Galious
Makaimura
Mappy
Mappy Kids
Mappy-Land
Marchen Veil
Mario's Time Machine
Marusa No Onna
Marvel's X-Men
Mashou
Master Chu and the Drunkard Hu
Masuzoe Youichi - Asa Made Famicom
Matendouji
Matou No Houkai - The Hero of Babel
Matsumoto Tooru No Kabushiki Hisshou Gaku
Matsumoto Tooru No Kabushiki Hisshou Gaku 2
Max Warrior - Wakusei Kaigenrei
Mechanized Attack
Jag vet knappt vad det är för spel men jag kan sätta många hundra lappar på att det finns ännu sämre spel där en Trojan
Sorry att jag är pessimistisk nu. Men mitt motto när det gäller att hitta nya roliga titlar är "De flesta spelen suger ju riktigt hårt i alla fall så jag kan hålla mig till de bra kända titlarna" Jag har bättre saker att slösa mitt liv på än att "kanske bli först i världen att inse att ett spel inte är så uselt som "alla andra" säger.
Jag provar mest nyare okända titlar när vänner rekomenderar dom. När jag börjar spela ett spel vill jag gärna spela varenda hörn av det.
Nu har jag klagat av mig lite i min annars positiva vardag. Jag har 60 NES spel och har inte planer på att skaffa mer än 10 till.
Edit 25: Ghost busters 2 eller vad det var som Angry nintendo nerd fullkomlikt idiotförklarade är ett annat exempel på ett genomruttet NES spel <3... Finns inte en chans i världen att jag skulle prova det.