• Bästa samt Sämsta NES - spelet ?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#105850  by Pinge

Tawny wrote:nej NN, jag fattar vad man ska göra, men det är ändå sugigt :)
jaja, håll ihop ni bara!

#105856  by nes_nerd_no_1

Tack Tawny! Kram! :)

#105907  by Gsmhacker

bäst: Castlevania

sämst: Golf

#105917  by Nintendo Filip

Hahaha... Lade ett bud på 40 kr på Golf. Sen ångrade jag mig efter att jag sett lite filmer på YouTube, så jag hoppades att nån skulle bjuda över mig. :)
Såg hur mitt bud höjdes och höjdes och höjdes, men då två minuter innan auktionens slut så stannade det fyra kronor från mitt max bud. Fan tänkte jag, men så kom det ett mejl i inkorgen som sa att någon hade bjudit över mig. Tror aldrig jag blivit så lycklig för att jag förlorat en Tradera auktion. :lol:
Last edited by Nintendo Filip on 30 Oct 2008, 23:18, edited 1 time in total.

#105918  by nes_nerd_no_1

Varför? Golf är fan det bästa spelet i hela svarta serien, iaf när man har lärt sig kontrollen!

#105920  by Nintendo Filip

Är det? Jaha, då kanske jag inte skulle ha velat förlora den auktionen.

#105921  by nes_nerd_no_1

Ännu roligare blir det om man har en polare som oxå kan kontrollen! Då hamnar det helt plötsligt på ett av de 10 bästa spelen till NES. Iaf enligt mig! :)

#105923  by Nintendo Filip

Har dock ingen polare som vill spela NES. Får väl skaffa mig en ROB.
Men men. Blir sent nu, ska nog gå å sova.

#105930  by nes_nerd_no_1

Nintendo Filip wrote:Har dock ingen polare som vill spela NES. Får väl skaffa mig en ROB.
:lol:

#105932  by Johanna

Du och jag pinge, du och jag pinge... (Emil och Alfred
Clu Clu Land är bra! :D

#105934  by BelfegorC4

Nintendo Filip wrote:Hahaha... Lade ett bud på 40 kr på Golf. Sen ångrade jag mig efter att jag sett lite filmer på YouTube, så jag hoppades att nån skulle bjuda över mig. :)
Du kan sänka ditt maxbud =)
Skriv bara in ett annat bud i budrutan, måste dock vara 1kr högre än det som redan ligger, eller 5kr beroende på hur höga bud som redan ligger.

#105963  by Smygarn

Bäst: Bucky O Hare Detta är ett grymt underskattat spel och jag kan inte förstå att det aldrig nämns i nåt sammanhang. är det bara jag som gillar det tro :?

Sämst: kort och gott Xevious

#105989  by Ufouria

Smygarn wrote:Bäst: Bucky O Hare Detta är ett grymt underskattat spel och jag kan inte förstå att det aldrig nämns i nåt sammanhang. är det bara jag som gillar det tro :?
Jag gillar Bucky O' Hare, påminner om Mega Man. Det enda negativa är att det är lite för långt så man är inte så sugen på att spela det bara så där när lusten faller på.

#105991  by Andreas No 1

Bäst: Zelda II. Musiken, grafiken, upplägget, bossarna, magierna... Vilket spel! :D Allt är bättre än The Legend of Zelda, även om det också är bra...

Ville egentligen ha med Kid Icarus, Metroid, SMB3, Castlevania 1+3, Mega Man 2 också. Kan någon orkar göra en Topp 10?

#105996  by Bede

Bästa: RC Pro Am II
Sämsta: Dragons lier

alla måste ju hålla med :D

#106002  by Johanna

Andreas No 1: SÄg gärna din sämsta röst också så jag kan skriva in det :)

Det hade jag inte orkat (troligtvis hade det blivit för rörigt för mig) men du kan ju göra en sådan tråd, eller? :wink:

#106009  by Pinge

Smygarn: Jag gillar också Bucky! Har riktigt trevlig musik, jag har dock aldrig klarat det... Sanna: att det är långt är ju en dålig ursäkt... finns ju passwords ;)

Kan också hålla med om att xevious är förjävla tråkigt... vi kanske ska spela det nästa helg ;)

Johanna: gå in och rösta på CCL i tävlingstråden (om du inte redan gjort det) :D

#106024  by DonSvenne

Bästa är nog Mr Gimmick enligt mig

Sämsta är Solstice, utan jävla tvekan...

#106027  by Bonomaul

Haha.. bara jag som gillar Xevious litegrann eller?

#106039  by Andreas No 1

Johanna: Sämst: Xevious. Utan tvekan. Sedan är ju Solstice och Urban Champion riktigt usla också...

#106041  by Bede

Ingen som tycker att silent service är dåligt? :S

#106044  by karatekent

Bäst: Bubble bobble. Spelet har ju allt: bra kontroll, mysig grafik och en musikslinga som man aldrig tröttnar på! :)
(Hedrande andraplatser åt: Adventure island 2, puch out och zelda)
Sämst: Dragon's Lair

Bede: Oja, Silent service är riktigt jävla dåligt!

#106050  by Early90s

BÄST : Bubble Bobble

SÄMST : Finns inget dåligt nes spel som jag spelat. Allt är guld :D

#106060  by Johanna

Early90s: Säker att du inte kan komma på något som är mindre bra? Det du minst tycker om? Skriver in det du tycker är bäst så länge :) Hojta om du kommer på något!

Pinge: Redan fixat! :D

#106063  by Smygarn

Bonomaul wrote:Haha.. bara jag som gillar Xevious litegrann eller?
Svar ja, jag tror att du är ganska ensam om att gilla det. För att inte tala om musiken, katastrof. Ett till spel med dålig musik är också Rad Racer. Lite synd med tanke på att det annars är ett kul spel

#106064  by Smygarn

pinge80 wrote: Kan också hålla med om att xevious är förjävla tråkigt... vi kanske ska spela det nästa helg ;)
Då stannar jag hemma :wink:

#106068  by Tawny

vad tänkte jag med egentligen?

jag ändrar givetvis mitt sämsta till "Donkey Kong Jr Math", även om ghoul school också är svindåligt :)

#106070  by Johanna

Då ändrar vi det då nu då, såvidare inte en massa invände med "Lagd röst ligger" :D

#106079  by Smart Cat

Jag håller på Metroid som favoritspel och sämst blir... (lite lurigt då jag inte har spelat så mycket spel men det får nog bli:) Xevious (även om jag bara har spelat 5 min på det så räckte det)

Golf är ett (ja, kanske inte "hahaha-roligt" spel men iaf ett) jäkligt ok spel. Jag gillar det skarpt. Kanske inte det roligaste i svarta serien för SMB slår det mesta men, som sagt, jäkligt ok.

Instagram #sndb.se