Gå på det med den gröna sidan, det skulle jag gjort.
(Enbart kassett är väl värt runt femtiolappen på sin höjd, och kompletta toppskicks ex under 500:- så.. )
Måster erkänna att jag oxå gått på med den gröna sidan med en scotch-svamp på några enstaka icke-värdefulla spel som bott i en blomlåda under de senaste 20 åren (såg iaf ut som det).
Kontaktytorna blir helt klart förstörda så denna metod ska endast användas i nödfall if anything else fails och bara på spel som inte är värdefulla.
Kan inte någon fota en kassett med "fula" kontaktytor? Alla mina spel ser toppenfina ut, även de som strulat innan isopropylbehandlingen. Dock kan topsen bli lite mörkare efter att man gnuggat ett tag. Jag antar att inga av mina kassetter tvättats i Yangtze eller blivit planterade i matjord.
Edit: Ser de ut så här? Eller värre? Man får nästan mardrömmar bara av att tänka på att stoppa i en sådan kassett i NESet. Ren våldtäkt!
Efter hårdrengöring får jag fortfarande inte igång det. Kontaktytorna ser fina ut men spelet startar inte... Hmmm.
Connectorn är rengjord som sagt men fortfarande händer inget och det hjälper inte heller att vicka på spelet fram o tillbaka.
Precis, det var nog en av anledningarna till att han vann budkriget. Finns det någon kassett med namnet "Andreas" nedkluddat, gärna på ettiketten och framsidan, säg till mig, jag är sugen!