• Nes top loader

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #135377  by chris_vain
 
Om han kan fixa mitt så kan du skicka ner ditt oxå så kan jag be han göra det åt dig oxå, jag vågar ge det ett försök iaf, funkar det så kan du ta mitt så länge. :)
 #135380  by Chefren
 
Det är min sista utväg, men tack så mycket :)

Vad tror du han skulle ta för det? Ska höra mig för lite extra innan jag gör ett sådant ingrepp
 #135402  by chris_vain
 
Han tar nog inte mer än 300, själva komponenterna man behöver är ju inget som kostar iaf. Kommer troligtvis att gå ner till honom imon o höra :)
 #135427  by Chefren
 
Grejt. Är ju iof ungefär vad det kostar att beställa en VHS på ebay. Får se vad jag ska göra men säg till hur det gick :)
 #135439  by chris_vain
 
Så dom kostar inte mer på ebay, då kanske man själv skulle kunna tänka sig köpa en sån istället. Men ska iaf ner o höra med snubben :)
 #135453  by Snutteliten
 
Funderade på en sak.
Topload é ju regionsfri. Men hur funka det med att köra NTSC o PAL? Blir hastigheten rätt i PAL vs NTSC? Alltså olika beroende på vad man kör.
En moddad vanlig PAL NES slöar ju ner NTSC. (lr vart det tvärt om? Rätt blir det iaf int.)
 #135469  by elektronhjarnan
 
Nej, alla spel kommer att köras i 60 Hz på en amerikansk konsol. Men det innebär att det blir "rätt" hastighet på de allra flesta eftersom väldigt få spel är anpassade för PAL. De enstaka som är det kommer dock inte att bli glada av att köras på en NTSC-konsol.

Men om man vill ha en regionsfri NES som kör i 60 Hz så är det bättre att skaffa en vanlig amerikansk konsol och köra benklippar-modden, eller en AV Famicom (alternativt Twin Famicom om man känner sig riktigt hård) och använda en NES -> Famicom-adapter.
 #135520  by Snutteliten
 
Oki, då förstår jag. Tack så mkt EH. :D
 #135703  by Lakanman
 
Jag har ju jämfört en del spel på PAL och NTSC. Tex SMB2 och Pro-AM. Hastigheten i spelet är mycket snabbare men musiken är i samma hastighet PAL/NTSC. Då borde en del PAL spel få för snabb musik på en top loader.
 #136426  by Chefren
 
Nej, nu tröttnade jag på den här skiten. Budade nyss hem en amerikansk VCR från EBAY för 260 spänn exklusive frakt. Om det nu inte skulle fungera kan allt vad NES2 heta fara åt helvete!
 #136618  by Chefren
 
Haha. Nej.

En videobandspelare. Ska tydligen gå prima att koppla genom en amerikansk sådan.
 #136621  by Pinge
 
chefren: du vet att det finns PAL toploaders också va :yes:

Sålde min till Hollywood_Hairspray!
 #136623  by Chefren
 
Jo fast är inte dem sjukt rare och dyra? Vad sålde du den för?
 #136756  by Hollywood Hairspray
 
pinge80 wrote:chefren: du vet att det finns PAL toploaders också va :yes:

Sålde min till Hollywood_Hairspray!
Nej nej Pinge... det var din AV-Famicom jag handlade av dig :yes:
 #165739  by Chefren
 
Screw you biatches, nu har jag äntligen fått tummen ur och fixat av-utgångar på min top loader.
Fick tips av en norsk på youtube om en kille i staterna som hade gjort hans. Skickade över den och för en smärre summa (30$)
kom den tillbaks idag efter drygt två veckor. Kan tillägga att den fungerar som en dröm också :D
 #181499  by AlmostOriginal
 
Lånar tråd. Går det att andvända en svensk transformator på en ntsc top loader eller måste man ha en step down?
 #181509  by Chefren
 
Var är en transformator? 8-[
 #181524  by AlmostOriginal
 
Chefren wrote:Var är en transformator? 8-[
Strömadapter aka transformator. :D
 #186462  by AlmostOriginal
 
Hur många här har en top loader? Boxad eller ej? :?
 #186516  by Ufouria
 
De funkar inte på typ 98% av alla TV-apparater så det är nog inte så många som har (eller vill ha) en toploader.
Tror att pinge80 är den enda som kan använda en sådan.
 #186524  by Ufouria
 
Ja det med. :lol:

Fördelen är att den är liten och att man kan spela spel från alla regioner. Men det har man iofs inte någon nytta av då bilden blir svart-vit och ljudet består av ett grötigt brus. :/
 #186570  by Pinge
 
jao, min teve klarar konstigt nog NTSC på antenningången \:D/

Men jag har sålt alla mina toploaders, har haft en Usa en Famicom (A/V) samt två PAL... (AUS), så vill man köra toploader till sina Scn-spel så är en Pal-version att föredra!
 #186622  by AlmostOriginal
 
pinge80 wrote:jao, min teve klarar konstigt nog NTSC på antenningången \:D/

Men jag har sålt alla mina toploaders, har haft en Usa en Famicom (A/V) samt två PAL... (AUS), så vill man köra toploader till sina Scn-spel så är en Pal-version att föredra!
Varför i hela hälsingland sålde du dem? :o :s :? :DUCK
 #186627  by Pinge
 
Jag spelar i princip bara Scn spel :yes:
Sålde även min Twin Famicom och mitt FDS... ångrar det bara liiiite ibland!

Man kan inte samla på allt... har ett USA nes till mitt Powerpak, det får räcka! :yes:
 #186643  by AlmostOriginal
 
Klart man kan! :D
Som min polare brukar säga: "Stack em high!"
Men som sagt spelar man bara scn finns det ju ingen menning att ha kvar dem. Vad fick du för dem? O:)

Instagram #sndb.se