• SKRIV DINA HIGHSCORE HÄR!

  • Publicera dina rekord till NES-spel.
Publicera dina rekord till NES-spel.

Moderators: Highscore, Moderatorer

 #303921  by Silvervirvelillusion
 
De 118,000 var med hyfsat farmande på första banan. Hade inte lyckats läsa någonstans att det inte var tillåtet. :$ Men en bit över 100,000 ska man nog kunna klämma ut i alla fall.
Ska se vad jag kan få till senare under veckan.

Lycka till!
 #303959  by Pinge
 
hur gjorde du farmandet på första banan? det är tillåtet att t.ex ta alla mynt i myntblocken osv, men inte hoppa på samma sköldis massa gånger...
över 100k har man alltid efter bana 1-1,, har testat ett par gånger till... låg bättre till än när jag satte rekordet vid 4tillfällen efter mer än halva spelet..men så klantar man sig...
102700, 107800, 108800... dessa e poäng efter bana 1-4
 #303961  by Silvervirvelillusion
 
Jag farmade på samma sätt som man lär sig göra i de allra flesta banor i SMB. DX. Challenge Mode.
Genom att fånga sköldpaddsskalet på vägen tillbaka, och skicka mot väggen igen. Ger ju 500-600 p. per vända. Antar att det är så förbjudet det kan bli. Går väl att få omkring 60,000 som slutpoäng på 1-1 bara man har timing och tålamod.
 #303971  by Pinge
 
som du säger så är det förbjudet... twingalaxies har en ganska bra regel.. man får skjuta iväg en sköldpadda och stoppa den samt skjuta iväg den en gång till men inte mer
 #304924  by Kreese
 
Idag klarade jag Super Mario Bros. rakt genom hela spelet på en credit. Hade inte gjort något seriöst försök sedan jag var liten, och det var lättare än vad jag trodde. Dog ett par gånger och fick lite problem på 7-4, men efter några försök hittade jag fram till bossen på även den banan. Hade skotten ända fram till "simbanan" på 8-4 men klantade mig där så jag blev liten, men klarade bossen ändå.

Super Mario Bros. med flera liv:

Image

Kreese: 577.750

Självklart går dessa poäng att slå (Pinge har ju tom bättre med endast ett liv), men jag blev så nöjd att jag ville bidra med denna poäng ändå. :)
 #304927  by Pinge
 
grattis, även om det som du säger i praktiken redan är slaget av 1-livs rekordet! :)
visst är det ett underbart spel?
 #304938  by Kreese
 
Verkligen, helt klart det bästa NES-spelet som gjorts. Även om SMB3 innehåller så mycket mer av allt... Får ge mig på SMB3 nån dag också.
 #305129  by Early90s
 
Jag har rekordet på SMB 1 liv som i en liten ask, men jag dör alltid mellan värld 5-7, vad har hänt :o Jag ligger långt före mitt förra rekord tack vara att jag nu äntligen 2010 kommit på att det är slutsiffran i tiden och inte i antal mynt som ger fyrverkerier :lol: :lol: :lol: När jag ligger 50 000 poäng plus på mitt förra rekord efter värld 5 behöver jag ju bara "chilla" in i mål, men jag dör jämt :cry: Det är bana 5:2, det är jätteviktigt att komma förbi den första hammarkastaren på trappan med eldkastarmario i behåll, för om man torskar till liten där så dör jag jämt på dubbelkastarna lite senare :nogood: Men någon gång måste jag ju palla det, har ju gjort det 100-tals gånger. Kanske ödet vill annat.
 #305142  by Early90s
 
För din skull nerden gör jag ett försök ikväll, men bara ett försök. Börjar bli lite smått psykotisk av att försöka slå rekordet 2 timmar per dag :lol: Men snart får jag hem SMB3, så där har jag en annan utmaning. Men vore skönt att inneha rekordet innan man lägger ned SMB spelandet för något år. :mario
 #305143  by 0LD5K00L
 
:yes: jag ger mig fortfarande på PRO-AM rekordet då-o-då
 #305153  by Pinge
 
Early: jag har hittat ett sätt att slipa mina poäng en hel del också! ;)
 #305159  by nes_nerd_no_1
 
oldschoolgamer wrote::yes: jag ger mig fortfarande på PRO-AM rekordet då-o-då
Inget försök att klå Ice Hockey-rekordet då? O:)
 #305160  by 0LD5K00L
 
har inte Ice Hockey till mitt NES(även fast jag spelat det) i sådana fall måste jag tanka hem en emulator.
 #305162  by nes_nerd_no_1
 
Ja vad fasen, ska du inte göra det då?
Känns som att du är en av få människor här på forumet som faktiskt skulle kunna slå det nuvarande rekordet som är! :yes:
 #305172  by 0LD5K00L
 
Jag får kanske ta o göra det :-k , ser ett stort NES-montage framför mig nu :lol:
 #305197  by Early90s
 
Shit, jag dog nyss på 4:3, jag skulle fått över 500 000 poäng om jag inte dog, jag blir bara bättre och bättre, men jag dör tidigare och tidigare :lol: Ska ge det ett sista försök ikväll sedan får det vara nog, allt har sin tid.
 #305202  by 0LD5K00L
 
det händer väldigt sällan att jag dör på SMB. men det är poängsamlandet som är det svåra för mig, eftersom att jag är van vid att köra ut spelet snabbt(trots allt vann jag ju SMB-tävlingen på RSM där man skulle springa snabbt)

EDIT:nu blev jag nästan lite sugen på att posta upp en speedrun på SMB :)
 #305574  by Pinge
 
gärna video på det! :yes:
 #306734  by Early90s
 
Nytt rekord biaaaaatches...Och jag ska ta ett break från SMB tills i höst, men jag skulle fått 920 000 någonting, jag missade två Bowser och två fyrverkerier, och så skulle jag ha sprungit igenom snabbare. Men det får bli tills i höst. Eller tidigare :lol: Kanske redan ikväll, I love that shitty game.

Image
 #306920  by Kreese
 
Image

Kung-Fu (PAL)
ett liv, ett varv
143.380 poäng

Går säkerligen att finputsa en del...
 #307302  by Early90s
 
Kreese rekord i flera liv på SMB är ju lägre än rekordet för 1 liv, ska den verkligen finnas :o Samma gäller SMB3, där är ju visserligen rekordet på flera liv högre än på ett liv, men man får ju uppemot 40 extraliv vid värld 4, så långt har jag kommit då jag spelade idag, så då kan man ju dö i slutet av en bana som ger många poäng 30-35 ggr och rulla in på några miljoner som slutresultat om man orkar. Känns som att endast 1 liv borde finnas, för tänk om man "råkar" ramla i hålet i slutet av en bana. Är inte superseriös nu så jag går i taket :lol: , men ville veta hur det är tänkt. Men om det nu är så att man inte får dö med flit i "flera liv" rekordet, hur lägger man upp ett sådant rekordförsök? Spela seriöst i 5-6 världar och sedan blunda?
 #307314  by Kreese
 
Early90s wrote:Kreese rekord i flera liv på SMB är ju lägre än rekordet för 1 liv, ska den verkligen finnas :o
Varför inte? Varför ska man bara få använda ett liv när man ska slå highscore? Klart det måste få finnas varianter...

Självklart är det en större prestation att få så hög poäng i SMB med bara ett liv... Men det vanligaste sättet att slå highscores på generellt sett, är ju trots allt med ALLA liv som man har i spelet? Jag menar ta alla arkadspel, inte skriver man in sig på highscorelistan efter första livet. Det har jag inte varit med om på något spel! :DOG
 #307328  by Pinge
 
Då har du antingen inte spelat Tetris tillräckligt bra eller klarat ett spel på första livet! 8)
 #307336  by Kreese
 
Kreese wrote:Kung-Fu (PAL)
ett liv, ett varv
143.380 poäng
Jorå en del spel klarar jag på ett liv... Vissa spel har dock inga liv. :mario

Det visade sig vara rätt bra poäng det där förresten. Har inte lyckats slå det ännu... Försökte ge mig på det andra rekordet i Kung-Fu också. Men jag klarade två varv på ett liv, men sen dog jag på trollkarlen (bana 4) på tredje varvet. En gång kickade den fete killen på bana 3 ihjäl mig också (med lite hjälp av en feg knivkastare). Undra om spelet blir svårare efter varv 3. Minns inte riktigt, men vet att jag har nog klarat 4-5 varv åtminstone.
 #307605  by Kreese
 
Image
Kung-Fu (PAL)
ett liv, ett varv
155.130 poäng
skaplig förbättring!

Image
Ej rekord (men näst bäst!):
Kung-Fu (PAL)
alla liv, kom till varv 4 (bana 4)
518.280 poäng
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 15

Instagram #sndb.se