• Att spela med ett handikapp...... AJ som fan

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#57534  by Pinge

Idag, klockan 11:15 stod jag på et av mina jobb och bockade plåt vid en stor kantpress.... jobbeet jag höll på med ar totalt 2400 bockar..... in med en plåt, trampa på pedalen, in med en plåt osv osv....

sen hände det som gjorde att min framtida tvspelskariär nästan tog slut....jag halkade till med plåtbiten....handen in under verktyget och som ni redan listat ut....ett tramp på pedalen.....

vågade knappt ta av mig handsken och kolla....skyndade till en kollega och vi tog av handsken.....sen blev jag yr vilket resulterade i at jag 2minuter senare i väntan på ambulansen tuppar av inne på ett kontor....

men för att göra en lång historia kort så e jag nu hemma igen.....två fingërtoppar var mosade typ (lång o ringfingret på högern)..... dom e sydda och så e det konstaterat att benen i dessa båda fingrar klippts av 3 mm..... så jag kommer nog få lustiga fingrar sen....damn...

och denna historia har som alla andra ett lyckligt slut..... jag KAN spela tevespel i detta tillstånd....lirade precis lite NDS....så nu e man ledig på obestämd tid med en massa tevespel at spela....

nu ska jag vila lite innan morfinet släpper..

#57538  by WERY

Aj tänkte jag när jag läste detta och jag känner med dig :(

HAde bra o vi hoppas fingarna läker snabbt o bra

#57540  by rogerxy

Aj fan Pinge, det låter verkligen illa. Hoppas du snart är tillbaka i gamet!

#57543  by Ufouria

Aj då, det var ju inget vidare. :( Tur iaf att det gick förhållandesvist bra.

Min pappa var med om något liknande när han var ung. Fast det gick värre för honom. Han var snickare (är nu pensionär) och skulle såga till någon blanka. Han slant till och fick in handen under "sågklingan" (eller vad det heter) och blodet sprutade och han tuppade av. Han blev av med halva pekfingret och långfingret är krökt (går inte att böja). Som tur var vad det vänster hand och han är högerhänt. Han kan spela TV-spel och jag tror inte han direkt har besvärats av sin annorlundare hand.

#57547  by Bonomaul

Nej fy fan.. lägg av med såna här historier. Får obehagskänslor i hela kroppen bara av att läsa dem ju. *ryser* (på riktigt).

Enda positiva är väl morfinet man får.. nackdelen är ju tyvärr att det inte verkar hur länge som helst.

#57554  by BelfegorC4

Hände morsan också typ. Fast hon fastnade i grimman på en häst som blev galen. En historie kort så slets 1,5 cm rakt från fingret. :(
Krya på dig och hoppas att läkarna vet bättre än dom i Uddevalla.

#57561  by FerretX

Krya på dig... farsan har lyckas såga av sig lite av ett finger 2 gånger.. tråkigt när de händer

#57564  by Pinge

tack för erat stöd mina vänner....
kan nu efter att bedövningen har släptt och jag har sovit en natt berätta att det gör hyffsat ont, men inte värre än att man står ut....

sov faktiskt bättre än på länge inatt.....

det har bara blödit igenom lite på ena fingret.....ska snart plocka bort o tvätta skiten.....
så jag kan som planerat ta med mig frugan till örebro ikväll o gå på en konsert med Kent o ha en nice hotellnatt..... packar med min NDS ifall det blir ngn tid över....

#57565  by Ufouria

Får önska en trevlig kväll. :)

#57658  by Andreas No 1

Pinge: Obehaglig historia! Tur att det inte blev värre får man väl säga. Min polare skulle åka till byggvaruhuset där han jobbade för att såga till några brädor och när han skulle hyvla dem så "tryckte han ner fingrarna" där man inte ska göra det, tror han slant eller nåt. Halva pekfingret rök och topparna på två fingrar... Han hade tur som kom till handkirurgen på Sahlgrenska. Alltid otäckt sådant!

Krya på dig och hoppas att du får ett fett försäkringsbelopp! :)

#57682  by Frezy_man

obehagligt det där. Tur att det blev lite tur i oturen ändå då. Att du inte misste mer av fingrarna men förstås ndå tråkigt och jobbigt. Hoppas fingrarna läker fort och att du inte får några störande mèn. :?

#57715  by Tawny

kan du inte få nån sorts ersättning för detta?

Instagram #sndb.se