• Använding av spelmanualer?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#57431  by rogerxy

Jag har funderat lite på ifall jag någonsin har haft hjälp av en NES-manual. Har i bästa fall bara bläddrat igenom nåt ex när jag köpt ett spel för att bara se hur den ser ut.
Bortsett från några större äventyrsspel så brukar manualerna för det mesta bara visa att med den här knappen hoppar du, med den här knappen attackerar du, det här är ett hjärta som ger liv, det här är en fiende som gör ont.
Helt värdelösa är de ju egentligen :)

#57432  by Tawny

ja som manualer till video, dvd och liknande.

manualen till world of warcraft är som en liten bok, den har jag faktiskt kollat i, men bara för att läsa de olika rasernas skillnader när jag skulle göra min första gubbe...

#57440  by Ufouria

Jag har haft användning av manualerna till Rygar och Blaster Master. Jag kikade på kartorna i dessa för att veta vart jag skulle gå.

#57451  by ZareZ

Jag läste en gång i Mike Tyson's Punch out manual när jag hade problem och fick reda på att man kunde trycka på select mellan ronderna så fick man mera liv. Så lite hjälper de nog och så är det ju roligt att läsa ibland.

#57558  by helios

Men är det inte lite av tjusningen med nes spel? Att de är så pass enkla att börja spela att det inte behövs någon manual för att bara sätta igång och spela?

Man kan ju ha dem för att fylla ut spelets box så att den blir fast och fin som en CIB skall vara ;)

Instagram #sndb.se