• Athletic World kartong?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#53433  by Kreese

Läste på Stivs sida i hans gästbok:
Namn: Luigi_nerd
Datum: Söndag den 4 november 2007 0.31
Meddelande:

Tja! Är du sugen på en Athletic World Kartong, såg att du bara hade kasett och manual till den, jag har 2 st i 9,5 om man ska betyg sätta dem, hör av dig på min mejl [email protected] fin samling föresten, den börjar likna min =)
Finns det en sån, i vilket land kom den ut i sånna fall?

#53437  by Bonomaul

Undrar hur "snyggaste_serbens" samling ser ut då om Stivs börjar "likna" den. :)
Honom borde vi locka hit isåfall.

Har för mig att det finns en AW kartong, men vet inte varför jag tror det eller vart den isåfall skulle ha släppts.

#53492  by Andreas No 1

Ja, snacka går ju iaf. Särskilt om man är serb/jugge :wink:

#53533  by *Andreas*

Bonomaul wrote:Undrar hur "snyggaste_serbens" samling ser ut då om Stivs börjar "likna" den. :)
Honom borde vi locka hit isåfall.

Har för mig att det finns en AW kartong, men vet inte varför jag tror det eller vart den isåfall skulle ha släppts.
USA ;)

#53600  by jalla

Yep, Athelic World kartongen kom ut i USA :) Det finns 2 versioner, 1 som ser ut som etiketten på Bergsala versionen och 1 annan. Den som ser ut som Bergsala versionen etiketten är rätt sällsynt. Jag undrar om han som säger han har 2 kartonger har denna versionen eller den andra.

#53743  by nes_nerd_no_1

Haha! Luigi_Nerd är en bekant till mig, och han har inte en kartong till Athletic World utan en Stadium Events-kartong som hans Athletic World + manual ligger i!

Nu har han snurrat till det lite :P

#55402  by Gixen

Jag är iaf 1000% säker på att jag sett en Athletic World kartong som ser ut som etiketten på Bergsala-kassetten.

#55404  by kralleman

LÄNK

Jo den finns ju också. Men den gjordes om på samma sätt som Stadium Events när Nintendo ville sätta sitt namn på Bandais prylar. Denna boxen skickades enbart med Family Fun Fitness-mattan innan denna blev Nintendoiserad till Power Pad.

EDIT: Stod ju lite om den också på den sidan jag länkade :roll: ..
"Athletic World had several releases, the first one being the (now) infamous "Family Fun Fitness" (FFF) version, having a hangtab and sticker-seal box. Also note that this box is white, not gray. This is the original version that only came packaged inside the Family Fun Fitness pad (later to become the Power Pad when Nintendo bought the rights to it). Because Nintendo bought the rights to the FFF pad, the early version game and pad were pulled from shelves, effectively shortening its shelf life. As a result, the box for this version is rare. How rare is a question we're still attempting to answer, but in late 2007, at least 6-7 more appeared in collector's hands, lowering it's perceived rarity of 10 to a 9.

Another peculiar version is the "double-ended" box, where the opens from both the top and bottom (the bottom does not have the normal interlocking cardboard flaps)."

Instagram #sndb.se