• testing,testing musik

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#52363  by WERY

http://rapidshare.com/files/92676952/musik.zip.html

Här har jag lagt in några låtar som ni kan ladda ner. ni behöver inte svara rätt utan bara ge lite feedback på att ni lyckades få ner låtarna och höra dom utan problem med hjälp av era mediaspelare i datorn.

Jag väntar på reaktionerna :wink:

#52366  by Filurkatten

Fungerar gallant.

#52370  by Bonomaul

Jepp, funkar.
Kanske kunde du försöka göra filerna lite mindre, blir en rätt stor fil att ladda ner för en tävling med t ex 10 låtar i.
Glöm inte heller att namnge mp3 filerna med nummer 1-10 t ex. ;)

På tal om ingenting så vore det kul med ett tävlingsforum där vi kunde samla alla såna här grejer. Bild- och musiktävlingar, utmaningar m.m.
Tyvärr så går det ju inte att skapa undermappar i forumet, så det krävs ju en ny huvudkategori, och de har vi försökt hålla till ett minimum (bla. med det nyliga borttagandet av FAQ under NESdb-delen).

#52374  by rogerxy

& starta gärna inte din musik-tävling innan den nuvvarande är avslutad 8)

#52375  by Filurkatten

Går det inte slänga in en "tävlingar" del under Övrigt då?

#52376  by Bonomaul

Jo, det går ju att lägga in överallt men då får vi ett subforum till, och det är det vi inte vill ha... eller ja, spelar kanske inte så stor roll egentligen. "In english" har ju inte varit någon hejdundrande succé direkt, så kanske går att plocka det och ersätta med "Tävlingar" under "NES" (för det är väl konsolen tävlingarna kommer grundas på får man anta).

Edit: Eller "Tips & Trix för den delen. Ett totalt meningslöst forum.

#52377  by Filurkatten

Jag tycker att "In english" delen är viktigare att ha än "Tips & Trix" i sådanna fall, om det skall tas bort något då.

#52379  by WERY

Jag vill ha en ny section i forumet som handahåller Musiktävlingar, bildtävlingar, highscores och speedruns, alltså en helt ny del för tävlingar.

Där ska man kunna ha sånt här. Sen kan tävlingar i spel utföras osv o allt är samlat i en egen sektion

#52382  by Bonomaul

Någon helt ny sektion med tillhörande underforum blir det inte kan jag lova, men däremot ett underforum under "NES" kan tänkas dyka upp. Kolla imorrn, sånt här kan gå snabbt (ibland, långt ifrån alltid). :)

#52397  by Filurkatten

Jag skall hålla utkik!

#52401  by Tawny

rogerxy wrote:& starta gärna inte din musik-tävling innan den nuvvarande är avslutad 8)
jag tror inte detta var tänkt som en tävling...

#52408  by rogerxy

Tawny wrote:
rogerxy wrote:& starta gärna inte din musik-tävling innan den nuvvarande är avslutad 8)
jag tror inte detta var tänkt som en tävling...
Menade inte detta heller

#52424  by Tawny

aha :)

#52427  by Sörbom

Hurra, mer tävlingar! :D

#52429  by Filurkatten

Vänta bara, har en idé om en till sedan. Dock kommer den att ta ett tag att göra. Men det får det vara värt.

(om det nu blir något av den)

#52488  by WERY

mm jag ska välja ut några ritkigt bra låtar o sen får vi se om nån kan svaret. Tävlingen startar dirikt efter att roger är klar. får se om jag kan göra filerna mindre. det kan bli svårt men vi hoppas

#52550  by rogerxy

WERY wrote:mm jag ska välja ut några ritkigt bra låtar o sen får vi se om nån kan svaret. Tävlingen startar dirikt efter att roger är klar. får se om jag kan göra filerna mindre. det kan bli svårt men vi hoppas
Jag körde runt 4 minuter musik per spel & det blev cirkus 2MB/låt. Får du för stora MP3-filer så testa programmet jag använde

#52611  by WERY

jag har 3 minuter max på varje låt o storleken hamnar på 2MB

Instagram #sndb.se