• Vilka SCN spel är värda mest

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#51699  by Funboy

Bara undrar lite allmänt vilka SCN spel är mest eftertraktade värda mest anser ni?

#51701  by BelfegorC4

Devilworld och Mr Gimmick. Endast släppt till NES i Skandinavien =)

#51702  by Andreas No 1

Samma svar som brukar komma:

Topp 5 (?):
Lejonkungen, Aladdin, Mr.Gimmick, Flintstones 2, Mega Man 5

Sedan kommer väl Crash Test Dummies, Duck Tales 2, Chip n Dale 2, Mega Man 4. m.fl. Står lite still i hjärnan nu, behöver kaffe+cigg!

Nåt som har kommit på frammarsch den senaste tiden är kompletta Svarta Serien lir; Balloon Fight, Excite Bike, Kung Fu, Mario Bros, Pro Wrestling, Wrecking Crew, Devil World. Kanske dessa framför allt!
Brukar gå för 500 och uppåt beroende på skick (kompletta).

#51706  by Gsmhacker

jetsons?

#51720  by Andreas No 1

Gsm: Jepp, dock har den ju gått för sjukt lågt pris på tradera... Men sällsynt är den ju!

#51734  by Anders

R.C. Pro-Am II...

Det har dessutom uppstått ett sug efter Stadium Events också. Kan det vara dess amerikanska rykte som ger PAL-versionerna draghjälp?

#51738  by Tawny

BelfegorC4 wrote:Devilworld och Mr Gimmick. Endast släppt till NES i Skandinavien =)
gimmick är ju dyrt i sverige också, men dewilworld är relativt billigt på tradera tycker jag...

#51739  by Vampire

Stealth är väl lite knivigt att hitta komplett i scn
Men det kostar inte så mycket av nån anledning

#51742  by Bonomaul

Beror lite på om de är kompletta samt skick, men förutom de tidigare nämnda så är vissa spel totalt "omöjliga" att hitta kompletta i nyskick.
Djungelboken, Robocop 3 (och de flesta andra ESP-spelen för den delen), Chrash Test.., Jurassic Park.
Sedan är hela Mega Man serien, samt även en del ur svarta serien (Excite Bike t ex) ruskigt svåråtkomliga i nyskick.

#51745  by Vampire

Jag har North and south scn som det såg ut när det var nytt i affären.
Jag förmodar att det jag skulle få en bra slant om jag sålde det

#51753  by Filurkatten

En riktigt snygg kartong till Ufouria tycker jag mig inte se ofta heller.

#51758  by Ufouria

Näe, och en riktigt snygg kartong av Little Samson och Kirby's Adventure ser man ju inte heller varje dag. :(

#51828  by WERY

Vampire: Förra året sålde jag en tysk FRG version av North and South komplett i mkt bra skick och jag fick 410;- för den trots att jag var ganska ny som säljare just och jag har aldrig fått mer för ett nes spel än så så du kan nog få en 1000ing

#51841  by Tawny

tusen känns lite mycket, men det är ju lite galet med priserna nu :)

#51849  by Bonomaul

JAg är inne på WERY's linje. Är det verkligen i nyskci kså får du antagligen en tusing och uppåt.

#51854  by Filurkatten

Gold Medal Challange 92 brukar kosta lite med.

#51878  by Andreas No 1

RC Pro AM II naturligtvis precis som Anders påpekade...

Och som Bono påpekar; ESP-spel, (lista finns i db:en)

#51883  by Sol

Hmmm... Rockin' Cats är ju inte helt ovanligt men inte heller speciellt känt av folk.

Jag har nog knappt aldrig sett kartongen till det ens, något som sett ett komplett exemplar gå för nån summa någon gång? Nån...

#51885  by Filurkatten

Nope, men jag har letat efter det ganska länge. :P

#51888  by rogerxy

Jag hade Rockin' Cats när jag var liten :?

#51904  by Hundägaren

Hehe, jag satt precis och gjorde rent Rockinkartongen.
Köpte den av SuperMarko på Tradera om jag inte minns fel och totalt har mitt kompletta kostat mellan 150-200 kr.
Men det tror jag inte är det riktiga värdet på spelet :wink:

http://www.pici.se/210018/

Jag har dock aldrig sett ett komplett ute på Tradera och heller aldrig ett komplett Tiny Toon 2.

MVH H Ä

#51905  by Filurkatten

Nice, gillar Rockin. Mysigt spel.

Och nu när du säger det tror jag inte jag heller sett Tiny Toon 2 komplett snyggt till salu sådär.

#51906  by Andreas No 1

Jag sålde precis Rockin´Kats, fick typ 60-80 sek för spelet. Tyckte det sög ganska fett faktiskt...

#51914  by Bonomaul

Sol wrote:Jag har nog knappt aldrig sett kartongen till det ens, något som sett ett komplett exemplar gå för nån summa någon gång? Nån...
JAg sålde ett komplett i rätt fint skick till Kralleman (tror jag). Vad han fick betala minns jag inte, men det kanske han själv gör?

#51931  by WERY

Tiny Toon 2: Adventures in Wackyland SCN var väl ultra rare o hitta komplett i bra skick. Det kostar dock runt 150;- på ebay i USA

#51941  by Ufouria

Jag har Rockin' Cats komplett men boxen är lite ledsen. Köpte den på tradera för ca ett år sedan (dalapowers exemplar). Tror jag gav närmare 500 kr för det.
Jag tycker det spelet är riktigt skoj.

#51962  by Pinge

jag har också komplett Rockin Kats (K inte C sanna :) )...

mitt e i riktigt fint skick.... hyffsat roligt spel har jag för mig, sist jag spelade det för typ 10år sen....

#51963  by Anders

Jag har ett komplett Rockin Kats. (Frågan är bara vad som händer på andra varvet egentligen?)

Jag har för mig att jag sett det ingå i större paket på Tradera flera gånger det senaste halvåret, så jag tror inte att det är speciellt rare ens som komplett. Skulle det dyka upp ett på Tradera som går för en saftig summa tror jag att det kommer att följas av fler från folk som vill casha in.

#51975  by Gixen

Köpte mitt Rockin för 300:- komplett i nyskick för ett par år sedan. Har nog sett ett till sedan dess.
Fyller på listan (nu snackar vi kompletta i nyskick):

Total Recall, gick ett nyligen för runt 1500:-
Ghostbusters 2, aldrig sett
Tetris, aldrig sett
World Wrestling, verkar inte heller finnas...

#51990  by kralleman

bono: Rockin' Kats var det jag som köpte ja. Kollade i min lilla Excel-fil, och där står det att jag gav dig 550 pix för det. Det var en del
andra spel som jag köpte samtidigt som jag först i efterhand insett att de inte är så vanliga i fint skick, bl.a. Sword Master och Bucky O'Hare.

Gixen: Jag som köpte Total Recall. 1400 nånting, men fint var det.

Vissa av ESP-spelen är galet svårfunna enligt mig, imorgon går jag dock upp till posten och hämtar Four Players' Tennis och har därmed lyckats att skrapa ihop alla kassetterna (saknar två A4 och två boxar plus lite manualer som är tveksamma om de ens funnits med i boxarna när spelen såldes i Sverige).

Instagram #sndb.se