• vilket år släptes mario is missing

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#50294  by Gsmhacker

Hittade ett mario is missing i samlingen , det ser ju ut som en blandning av SMB 3 och SMW när släptes spelet `?

#50319  by Nagai

off-topic: Mario is missing är extremt kass.
Det finns både på snes och nes..
Dessutom har den Licensed by Nintendo texten.. ;)
Mario spel och andra nintendo spel gjorda av nintendo har inte den texten :lol:

#50328  by Phredreeke

Nagai wrote:off-topic: Mario is missing är extremt kass.
Det finns både på snes och nes..
Dessutom har den Licensed by Nintendo texten.. ;)
Mario spel och andra nintendo spel gjorda av nintendo har inte den texten :lol:
Finns även till PC.

#50347  by WERY

Och det beror på att Mindscape har gjort spelen och dom är i min mening den sämsta 3e parten som nintendo har haft. Hur vet man det? Testa deras spel o se hur många av dom som bra

#50362  by Nagai

WERY wrote:Och det beror på att Mindscape har gjort spelen och dom är i min mening den sämsta 3e parten som nintendo har haft. Hur vet man det? Testa deras spel o se hur många av dom som bra
exakt, många av mindscapes spel är helt hopplösa och kassa..
de har aldrig gjort nåt bra spel...

#50364  by WERY

Fast 720 är lite skapligt ändå. Tycker värst om alla dom spel som bygger på sånt som andra har gjort, film spel och spel med karaktärer från andra bolag

#50366  by Filurkatten

Har inte Mindscape gjort M.U.L.E. NES porten?

Det är ju fantastiskt!

#50369  by WERY

Ja inget hindrar någon 3e part från att göra bra spel men om man kolla igenom alla dessa hittar man dom som gör ovanligt dåliga spel överlag förhållande till andra o där passar mindscape in då majoriteten av deras spel inte är så bra

#50379  by Nagai

Fast nu när jag tänker efter så var Robin Hood prince of thieves också gjord av Mindscape och det sög ju inte helt..
Bara min åsikt dock :roll:

#50417  by Phredreeke

Det är knappast Mindscapes fel att spelet suger. Mindscape gav bara ut spelet. Software Toolworks utvecklade det. Radical Entertainment gjorde NES-versionen. Jag skyller inte på de heller.

Jag skyller på Nintendo, att licensiera ut Mario till edutainmentspel var ett totalt felsteg. Ovan nämnda företag jobbade bara utifrån förutsättningarna Nintendo gav de.

Diggar kartan i spelet.

Image

Om man ska göra ett spel för att lära ut geografi så kan man väl iaf försöka få världskartan någolunda lik den verkliga iaf. :lol:

Edit: Sådär, MobyGames gillar visst inte hotlinking ;)
Last edited by Phredreeke on 01 Feb 2008, 23:56, edited 1 time in total.

#50428  by Gsmhacker

snygg karta :roll:

Instagram #sndb.se