• Svårt val inför klassresa!

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#48759  by nissling

Hej! Har ni saknat mig ;)

Vi i klassen ska på klassresa på söndag. Vi ska till Fjällen :D

Ett litet problem är bara det att dom har tv i stugorna fast jag vet inte om jag ska ta med mig Nes eller Mega Drive. Varför jag undrar är för att jag gillar en tjej i klassen och då kanske vi kunde spela lite på kvällarna.

För at det ska bli enklare listar jag vilka spel jag har till konsollerna (ha bara en fungerande kontroll till varje konsoll).

Nes:
Super Mario Brothers
Probotector
Duck Hunt
Top Gun
Top Gun: The Second Mission
Tetris
Back To The Future
Jordan Vs. Bird: One on One
Mike Tyson's Punch Out
Knight Rider
The Legend Of Zelda
Chip And Dale: Rescue Rangers
Star Wars
StarForce
Die Hard
Fighting Golf
CastleVania
Rad Racer

Det var Nes spelen.

Mega Drive:
Sonic The Hedgehog
Sonic The Hedgehog 2
Sonic The Hedgehog 3
Ecco The Dolphin
Alladin
Castle Of Illusion
Mickey Mania
Wonder Boy 3 (eller vad det nu heter)
Bart Vs. The Space Mutants
Desert Strike
Mortal Kombat 2
Rocket Knight Adventures
Dragon's Fury
Super Kick Of
NHLPA Hockey 93'
Global Bladiators
The Flintsones
Eternal Champions
Jurrasic Park: Rampage Edition
James Bond 007 The Duel
Last Battle
Power Drive
Ayrton Senna's Super Monaco GP 2

Har också en MS converter med spelet Michael Jackson's Moonwalker.

Så tja, vad tycker ni? Nes eller Mega Drive :?:

#48760  by Link

Är det lönt att ens fråga det på ett Nes-forum? :)

NES så klart!

#48763  by Lalle-Man

håller me Link =)
fast ja skulle ta me båda ifall ja ägde ett mega drive ;)
men plocka me NES å plocka ut de BÄSTA spelen ur din samling.. å bara dom du kan spela 2 på.. é ju inge kul för tjejen om du bara sitter där å lirar NES utan att hon får va me ;)

#48765  by nissling

Har bara en kontroll till Nes som funkar, den andra är helt utsliten och D-paden funkar inte. Eller så kan ju hon få lira istället för mig eller så kan vi få köra varannan bana/liv på Smb. Men säger ni Nes så blir det nog Nes. Hon kanske kan klara av ismaskinen rån h*lvetet i Contra på 4 sekunder :P Och om hon är t.ex. med tjejerna i klassen kan man ju alltid lira lite själv.

#48769  by Ufouria

Om du bara ska ta med dig några NES spel så föreslår jag att du tar med Super Mario Bros, Chip N Dale, Tetris och Zelda.

Tveksamt om hon kommer gilla de andra spelen. Nu gillar jag iofs spel som Probotector (och andra action spel) men jag tror inte alla tjejer är så förtjusta i den typen av spel. Castlevania skulle hon kanske tycka är läskigt, det tyckte iaf jag när jag var yngre. :P

#48770  by nissling

Sanna wrote:Castlevania skulle hon kanske tycka är läskigt, det tyckte iaf jag när jag var yngre. :P
Klassiker som KP skrev när hon själv var med ui tidningen:
KP nr 11 år 2002 wrote:Uppifrån träden ser kompisarna ut som myror. Men Kajsa är tuff och tar sig en promenad på linorna högt uppe i träden.
Om hon klarar det lär hon ju klara av att spela lite Castlevania.

#48772  by Lalle-Man

haha de va de bästa ja hört på flera timmar :lol:
iaf.. testa att rengöra dosan lite.. de kan ju inte bli värre än att den funkar lika bra som nu ;)

Duckhunt å en pistol bör du ta me.. de é ett spel som alla tycker om ;) (i små mängder)

SMB Ska du ta me.. de é ett måste ;) å ta me castelvania medans du ändå plockar ihop ;) Tetris ska åsså me.. Zelda kan du ju ta me fast om de é ett uppskattat spel é ju en annan sak ;)

#48780  by Filurkatten

Min förra tjej älskade Tetris, så om du har en pirat med Tengen's Tetris så är det ett måste! Tetris multiplay med tjejen är mysigt som katten.

#48783  by nissling

Duck Hunt ja, minns när jag körde Virtua Fighter med henne. F*n asså, fick rejält med stryk. Punch Out och Probotector kanske ska tas med om jag blir uttråkad. Om du undrar funkar enheten redan kalas.

Har en Mega CD 2 också. Tänkte köpa Night Trap till den så kunde vi ju spela lite på det också. Roligast borde ju bli när tjuvarna väl dyker upp ch det blir läbbigt ;) Och om jag skulle få den franska versionen är det ju bara ett plus eftersom vi två pluggar franska ihop ^^

#48786  by Bonomaul

Jag går emot strömmen och svär i kyrkan då.. Med tanke på de spelen du hade så behövde jag inte ens läsa klart dina lista innan det stod helt klart för mig att det såklart är MD'n du ska ta med dig!

#48788  by Filurkatten

Äh, Rad Racer, SMB och Tetris skulle jag enkelt valt före MD konsollen.

#48792  by nissling

Hmm, när jag väl tänker på det tror jag att hon hellre föredrar Punch Out, Chip N' Dale, Tetris, SMB och Rad Racer mer än Mortal Kombat 2, Sonic, Michael Jackson's Moonwalker, Super Monaco GP 2 och Aladdin. Hon skulle nog tycka att MK2 är obehagligt, Sonic för snabt, Moonwalker för konstigt (Michael Jackson räddar tjejer!?!?), Super Monaco GP 2 är lite väl ointressant samt enformigt och att Aladdin är tråkigt. Jag njuter av att se henne spela och hon njuter av att spela själv, då har jag redan min kombination.

#48793  by Filurkatten

nissling wrote:Jag njuter av att se henne spela

:roll:

#48794  by Bonomaul

Men Castle Of Illusion slår dem alla! DET ska du ha med dig, tro mina ord. :)

#48796  by nissling

Bonomaul: Jaja, i värsta fall får jag väl lägga in det på min Gizmondo så får hon väl spela det på bussen. Men jag tror att hon gillar Chip N' Dale mera :)

Filurkatten: Jag menade att jag njuter av att se henne spela OCH må bra ;)

#48810  by Tawny

nåt säger mig att du gör mer intryck på henne om du tar med dig lite filmer istället för tv-spel från 80-talet...

1: "ska vi inte kolla på en bra film tillsammans här i soffan med lite mysiga ljus och sånt."

2: "det här spelet som släpptes 1989 var det första där de använde polygoner, musiken är skriven av moyoshi shamato, som var samma kille som gjorde musiken till spelet till sega neo geo, en riktig legend. sen kan vi sitta hela natten tillsammans och skruva isär spelen och rengöra kretskort."

nuff said ;)

#48819  by Gsmhacker

hallå dom är 13år då spelar man spel och kollar på smurfarna

enkelt du behöver bara ta med : Chip And Dale: Rescue Rangers

sen är kvällen räddad

varför har du inte köppt bubble bobble ?

#48828  by BarbieOnWeed

Filurkatten wrote:
nissling wrote:Jag njuter av att se henne spela

:roll:
Ja, vi tänder alla på olika saker. hehe
Men som sagt, det är alltid trevligt med tjejer som spelar.
Finns inte tillräckligt med såna.

#48830  by BelfegorC4

Synd att du saknar dom spelen som tjejerna gillar mest =)
SMB3, bubble bobble, Dr. Mario.
Men du har SMB och Chip n´Dale och det kommer man långt på. Lycka till :D

#48832  by nissling

Gsmhacker wrote:hallå dom är 13år då spelar man spel och kollar på smurfarna
Och fynder på Gameshop ;)
Gsmhacker wrote:enkelt du behöver bara ta med : Chip And Dale: Rescue Rangers

sen är kvällen räddad
Ja då är ju kvällen räddad.
Gsmhacker wrote:varför har du inte köppt bubble bobble ?
Eftersom jag redan har det på Famicom Disk System.

#48834  by Bonomaul

Men seriöst.. förutom Chip n Dale så väger ju titlar som Sonic 1/2/3, Ecco The Dolphin, Castle Of Illusion, Mickey Mania och Wonder Boy 3 starkt över till MD's sida.

#48838  by nissling

Hmm, det blir ju också så att jag spelar spel med killar i klassen också. Alltså, inte för att jag gillar dom på det sättet jag gillar henne för jag gillar dom verkligen inte så. Tror att en kille i min klass skulle uppskatta en TOASTY! i Mortal Kombat. Eller varför inte kalla det Mortal ROMbat? Och jag har ju en Super Nintendo också. Men det blir nog Mega Drive om kompisen Bonomaul säger det :) Hon tycker nog att det är mysigt med Ecco.

#48847  by Filurkatten

Tetris och Rad Racer slår allt!

Men om vi skall gå efter musiken så helt klart Castle Of Illusion, men jag väljer Tetris lugnt över det. :P

Måste ha mer Tetris, ge mig Tetris nu!

#48853  by nissling

Det blir MD... Och lite pulka ;)

#48854  by Bonomaul

Bra val! Låter gött att åka pulka (eller vad man nu vill åka) en hel dag i vackert vinterväder, för att sedan kura ihop framför brasan med en öl och lite Castle Of Illusion.
Fast skippa ölen Nissling.. ;)

#48857  by nissling

Ja, om man dricker öl där så blir man hemskickad eftersom det är samma regler som i skolan. Det finns en ganska stor pulkabacke bredvid strugorna där man nog kan åka lite. Men snowracer kan det ju också bli, eller så kan det ju bli SÅ HÄR!

#48862  by Andreas No 1

Dricker öl och blir hemskickad? Hur gammal är du Nissling? Btw: Finns det någon åldersgräns på forumet?

#48869  by nissling

13 snart 30 ;)

Nä, fyller 14 i januari.

#48871  by WERY

HAr aldrig spelat MS o det kommer jag inte heller. JAg har valt att bojkotta den konsollen. nix pix give me six! Icke!

#48881  by Bonomaul

Andreas No 1 wrote:Btw: Finns det någon åldersgräns på forumet?
Ja, 37.

Instagram #sndb.se