• Varför följde inte kartan med till zelda ?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#47221  by Gsmhacker

i sverige fick man köpa den på sidan om av bergsala för 10kr :?

varför följde den inte med från början , när det gjorde det i andra länder någon insider som vet ?

#47225  by Filurkatten

Jag är smått berusad och vet ej om jag fattat rätt, men jag har fått för mig att det är så att Smallbox Zelda inte har kartan medans Bigbox har den.
Vet dock inte säkert men det är något jag fått för mig.

#47234  by Gixen

Helt korrekt katten.

Anledningen att den inte följde med Europa-versionen från början är antagligen att Nintendo ansåg att vi är mycket klurigare än jänkarna så vi behöver ingen karta....

...sen märkte de att vi är (nästan) lika dumma vi.... :?

#47235  by Gsmhacker

är ni helt 100 nu ?

harför mig jag läste i nintendo videospelsklubb tidningen eller va det nintendomagasinet att efter påtryckningar så började dom sälja kartan för 10kr och det va ofta slutsåld

#47239  by Gixen

Gsmhacker wrote:är ni helt 100 nu ?

harför mig jag läste i nintendo videospelsklubb tidningen eller va det nintendomagasinet att efter påtryckningar så började dom sälja kartan för 10kr och det va ofta slutsåld
Ja, de sålde kartan genom tidningen, av den anledningen att den inte följde med smallbox-zelda.

#47240  by Gsmhacker

Gixen wrote:
Gsmhacker wrote:är ni helt 100 nu ?

Ja, de sålde kartan genom tidningen, av den anledningen att den inte följde med smallbox-zelda.
ja men finns det någon logik ? varför finns det små boxar överhuvetaget ?

#47246  by Bonomaul

Stämmer också bra att det var efter att de fått in så mycket förfrågningar om karta som den trycktes upp.

Följde den med amerikanska versionen från första början då? Är det säkerställt?

#47253  by Gsmhacker

Bonomaul wrote:Stämmer också bra att det var efter att de fått in så mycket förfrågningar om karta som den trycktes upp.

Följde den med amerikanska versionen från första början då? Är det säkerställt?
jag kan ju öppna mitt inplastade och kolla :roll:

har för mig det står på baksidan av kartongen typ " map include? stavning)

#47255  by Bonomaul

Är det första utgåvan du har då?

#47263  by Gsmhacker

Bonomaul wrote:Är det första utgåvan du har då?
släptes det flera år? :oops:

isf vilka år

#47280  by WERY

JAg har den första utgåvan i storbox. Den är helt omärkt o har en karta. Allt är på engelska o spelet är NTSC. Finns varken USA märkning på flärpar manual o kassett eller REV-A. Det måste var den första isf o den har karta likt förbannat

#47387  by Widar

WERY wrote:JAg har den första utgåvan i storbox. Den är helt omärkt o har en karta. Allt är på engelska o spelet är NTSC. Finns varken USA märkning på flärpar manual o kassett eller REV-A. Det måste var den första isf o den har karta likt förbannat
Men du kan ju inte vara säker på att den följde med om du inte var den som öppnade spelet från början... Kan alltid vara någon som köpte till den senare med. Precis samma sak som om du köpte en small box SCN och det var med en karta.

#47417  by WERY

Det står på boxen att den ingår :wink:

#47494  by Widar

WERY wrote:Det står på boxen att den ingår :wink:
Hahaha, ja, är det en annan femma. :)

#47548  by Bonomaul

WERY wrote:Den är helt omärkt o har en karta. Allt är på engelska o spelet är NTSC. Finns varken USA märkning på flärpar manual o kassett eller REV-A.
Kan inte det vara NTSC-ländernas motsvarighet till vårat GPS då? Bara en tanke..

#47560  by Widar

Bonomaul wrote:
WERY wrote:Den är helt omärkt o har en karta. Allt är på engelska o spelet är NTSC. Finns varken USA märkning på flärpar manual o kassett eller REV-A.
Kan inte det vara NTSC-ländernas motsvarighet till vårat GPS då? Bara en tanke..
Det är nog mer deras motsvarighet till våra första small box-spel. Har sett många Amerikanska svarta serien om inte har någon som helst märkning.

#47561  by Bonomaul

Men.. det bevisar ju egentligejn ingenting då våra svarta serien inte heller hade någon märkning att tala om (förutom European Version då).
Fast jag tror iofs inte att det förhåller sig som jag skrev, vara bara en snabbt ihoptänkt tanke som räkade hamna på pränt. :)

Skumt dock att kartan isåfall följde med initialt i USA men inte i Sverige (och övriga Europa?).

#47582  by WERY

Det är väl egentligen lika logiskt som att Mega Man 1 o 2 som SCN var trögare än USA verrorna. Nån kunde isf även förklara för mig hur folk gjorde med den svenska verran då den knappt går att spela. testade när jag fick hem det o de var ingen dans på rosor inte då det inte gick o spela det

#47594  by Bonomaul

Ja det var ju en jättebra jämförelse.. ^^

#47604  by WERY

A ja vet :D

#47717  by nes_nerd_no_1

Vilket tramsigt inlägg!
Nog för att jag också föredrar att spela på NTSC-spel, men någon måtta får det väl vara på nörderierna..... :roll:

#47741  by WERY

nes_nerd_no_1 wrote:någon måtta får det väl vara på nörderierna..... :roll:
:lol:
Vilka?

#47745  by nes_nerd_no_1

Detta överdrivna hat mot PAL som format....
Som sagt, jag föredrar oxå NTSC när jag ska spela, men det får ju var någon gräns på avskyn mot våra fina PAL-spel!

#47748  by WERY

Klart det finns en gräns. Men dom slöa PAL spelen är kassa hela bunten, utom Section Z då. Gillade även Goonies 2 men nu ska jag gå över til USA verran. Endast om SCN upplagan är lika snabb kommer den accepteras.

#47750  by nes_nerd_no_1

WERY wrote:Klart det finns en gräns. Men dom slöa PAL spelen är kassa hela bunten
Shit mään! Du är verkligen USA-skadad... ;)

#47753  by WERY

Nää jag vill kunna njuta av alla mega man spel utan att känslan ska förstöras av lite tröghet. Sen kan mna ju spela vissa svarta serien i PAL men det finns som sagt en gräns. Och den gäller även för slowdowns spel i NTSC som River City Ransom, Contra Force etc därav trimmat USA nes :D

#47760  by nes_nerd_no_1

*puh!*

#47768  by WERY

Hehe vid exakt samma tillfälle saxade vi 2 trådar :D

#47790  by Bonomaul

Vad är vitsen med att det måste gå snabbt då? Det kommer jag aldrig förstå..
Vissa spel, visst, men shooters osv är ju bara en fördel om de går långsammare.

#47803  by Nystroem

De spelen som det märks mest i (i alla fall för mig) är Metroid och Mega Man 2. De spelen tycker jag är ganska hemska i PAL nu för tiden. Annars är det väl inget överdrivet direkt. Men jag föredrar helt klart NTSC.

Instagram #sndb.se