• Bästa svensksläppta spelet?

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

Vilket är det bästa spelet som släpptes i Sverige?

Bubble Bobble
5
19%
Gunsmoke
No votes
0%
Kid Icarus
1
4%
Mega Man 2
6
23%
Metroid
No votes
0%
(Mike Tyson's) Punch Out!
1
4%
Super Mario Bros
1
4%
Super Mario Bros 3
3
12%
The Legend of Zelda
3
12%
The Adventure of Link (Zelda 2)
6
23%

 #27959  by Bonomaul
 
Nystroem wrote:Ice Hockey (Bonomaul)
Ta det lite lugnt med meskalinet nu du.. jag behöver bara Zelda II, och Zelda II only!! Något annat har jag aldrig nämnt, och kommer aldrig att göra heller!

 #27967  by Nystroem
 
Inte i denna tråden nej. Men jag var tvungen att komma på 10 spel som inte skulle hamna på en enda professionell omröstning ö.h.t. så du fick lida lite där ;P Vet att du gillar Ice Hockey så :)

 #28004  by Frezy_man
 
Bonomaul wrote:
Nystroem wrote:Ice Hockey (Bonomaul)
Ta det lite lugnt med meskalinet nu du.. jag behöver bara Zelda II, och Zelda II only!! Något annat har jag aldrig nämnt, och kommer aldrig att göra heller!
Spela igenom Mega man 2 eller 3 några gånger så ändrar du uppfattning ;)


Nystroem: Skämtar lite, hoppas du hänger med i svängarna =)

 #28006  by Nystroem
 
frezy:
Klart jag förstår det :)

 #28354  by Ufouria
 
Mega Man 2 : Zelda 2, 6:6 Spännande :)

 #28370  by BelfegorC4
 
bubble bobble go go go :D

 #28373  by Filurkatten
 
Bubble Bobble går att spela bara man slipper musiken..

 #28374  by Ufouria
 
Bubble Bobble är ett underbart spel oxå. Det ska helst spelas 2.

 #28378  by Filurkatten
 
Sanna wrote:Bubble Bobble är ett underbart spel oxå. Det ska helst spelas 2.
Håller med, bara man som jag skrev precis stänger av musiken.

 #28380  by BelfegorC4
 
Filurkatten wrote:Bubble Bobble går att spela bara man slipper musiken..
Det är ju musiken som gör spelet :O + 2 spelar stöd + gullig grafik + drakarnas ögon =)

 #28385  by Filurkatten
 
Tror aldrig jag har orkat spela igenom det spelet med musiken på hela tiden.

 #28389  by nes_nerd_no_1
 
Jag tror faktikst att du lyckades göra alla till lags där Nicke! Mycket bättre lista du skrev 2:a gången! ;)

 #28390  by AndiOne
 
Musiken i de spelet är ju underbart :)

 #28391  by nes_nerd_no_1
 
Filurkatten wrote:Tror aldrig jag har orkat spela igenom det spelet med musiken på hela tiden.
Haha! Då tycker jag att du ska lyssna på den låten när du är flashad, och jag lovar dig, kärlek kommer att uppstå! :D

 #28396  by Filurkatten
 
nes_nerd_no_1 wrote:Haha! Då tycker jag att du ska lyssna på den låten när du är flashad, och jag lovar dig, kärlek kommer att uppstå! :D
Skadar ju inte att testa, men eftersom att jag inte gillar låten annars så...

 #28398  by Lakanman
 
Hmm fasen så svårt asså. LINK är ju ett av de bättre men inte det roligaste enligt mig. Hmm.. får gå efter vilket jag tycker är roligast då. Kan inte rösta faktiskt. Zelda & Punch-Out ligger varmast om hjärtat. Känns som jag sviker det ena om jag tar det andra.

 #28441  by nes_nerd_no_1
 
Filurkatten wrote: Skadar ju inte att testa, men eftersom att jag inte gillar låten annars så...
Hmmm... sant... kanske lika bra att skita i den iden då ;)

 #28445  by Ufouria
 
Precis när jag skulle somna inatt kom jag på att den där omöjliga banan i Bubble Bobble där man måste hoppa upp på bubblor som genast dimper ner på marken, den borde väl gå att klara om man är två som spelar? En som hoppar och en som blåser bubblor.

 #28451  by AndiOne
 
Tja man MÅSTE ju vara 2 player för att klara spelet i slutändan.
Men ja spelade rätt ofta själv fast ja tog fram Player 2 eftersom man kan skänka liv till den andre om man har ett extra liv över o på de sättet fick ja fram den andre precis när ja döda bossen :)

 #28455  by Ufouria
 
AndiOne wrote:Tja man MÅSTE ju vara 2 player för att klara spelet i slutändan.
Men ja spelade rätt ofta själv fast ja tog fram Player 2 eftersom man kan skänka liv till den andre om man har ett extra liv över o på de sättet fick ja fram den andre precis när ja döda bossen :)
Så gör ja me. :) Spelar alltid ensam tyvärr.
Har varit nära några gånger att glömma bort att plocka fram Player 2 precis när bossen är död. Sen tog det ett tag innan jag förstod att man skulle springa på bossen när han var död så har fick liv igen.

 #28458  by AndiOne
 
Du får höra av dig om du har vägarna förbi Norrköping så kan ja spela med dig ;O)

 #28467  by Lakanman
 
Har två kompisar som är rätt heta i BB. Dom klarade skiten från början till slut på C64 eller om det var PC. Inga koder där inte.

 #28487  by Widar
 
Lakanman wrote:Har två kompisar som är rätt heta i BB. Dom klarade skiten från början till slut på C64 eller om det var PC. Inga koder där inte.
Jag och en polare bestämde oss för att varva det för ett par månader sedan. Klarade första rundan. Andra rundan, Super Bubble Bobble, har vi kvar. Får väl ta det snart, älskar det spelet! :)

 #28490  by WERY
 
VAd är Super Bubbler bOBBLE? Vill se bilder

 #28492  by Ufouria
 
WERY wrote:VAd är Super Bubbler bOBBLE? Vill se bilder
Banorna på Super Bobble Bobble är likadana i stor sett, lite andra färger på bakgrunden, som första rundan på Bobble Bobble.

Instagram #sndb.se