• Gamla samlingar.

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #22137  by Widar
 
Var över hos Tjejens föräldrar och käkade lite i söndags, hennes brorsa (som fortfarande bor hemma, ska gifta sig i Maj och flyttar då.) visade lite av sin NES-samling...
Var riktigt kul att se, Han är perfektionist och jävligt ordentlig av sig så han har sparat ALLT sen de glada 8-bits-tiderna.
Komplett SCN-NES med kartong i jättefint skick.
Låda med manualer, Tyson, startropics + brev, SMB i nyskick, de flesta bläddrade enstaka gånger.
Låda med kartonger. Otroligt fina grejer, små kantstötningar, inga tryckningar, inga speciellt ovanliga spel men fina saker
Han hade ett par hyrspel med kartong också, bland annat North & South SCN som jag tyckte var coolt. :)

En hel låda med Gameboykartonger + manualer i toppskick o.s.v.

Självklart så sa han att jag får första tjing den dagen han får hjärnsläpp och säljer av allt, han såg hur euforisk jag blev av att se allting! :)

Ville bara dela med mig lite, första gången jag upptäckt en gammal samling såhär. :)

 #22167  by WERY
 
Väldigt lyckat. Alla gamla samlingar jag sett så har alltid kartonger o böcker kastats bort

 #22172  by nes_nerd_no_1
 
Ta med dig kameran nästa gång du ska besöka honom! :D

 #22177  by Widar
 
Haha, då hade han nog undrat. :D

Japp, tyvärr så var det inga rariteter, hade han handlat Lion King, RC 2 eller något i den stilen så hade han fortfarande haft kvar det i toppskick.. ;)

 #22192  by Widar
 
Han hade även en 53 in 1-pirat till gameboy med box i toppskick som han hade handlat i Malaysia, kul att se! :)
 #22723  by likeguitars
 
Var på bellevues loppis idag och såg ett gameboy i ett sånt där gammalt hyrfodral. Undra om det kan vara värt nåt? Väskan såg ut som ett gameboy sådär som de gjorde när man hyrde ett back in the days

 #22724  by BelfegorC4
 
Japp det kan vara värt en liten slant :) Någon fyndade ett gameboy +hyrväska för 31kr på tradera/ebay. Level Nr 12 nämde det så över 100spänn är det värt iallafall :P

 #22740  by Toftanboy
 
jag skall besöka en barndomskompis vartefter.. han har en rejäl samling med godbitar :D.. försökte köpa några av honom men det var nästan omöjligt.. ja fick ge 3 gånger värdet sa han :P ska fota lite när jag är där nästa gång så ska vi se vad han kan ha för något :D

Instagram #sndb.se