• Kirby's Adventure

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #21821  by Nystroem
 
Har ni spelat detta? När jag vaknade i morse låg min PSP vid sängen och jag tänkte att jag skulle starta den och köra lite NES-emulator :oops:

Men då såg jag att jag hade Kirby's Adventure inlagt och tänkte testa det. Och blev jag positivt överraskad? Herregud vilket mysigt och bra spel! Jag kan knappt hålla mig, jag MÅSTE köpa detta. Får se hur mycket pengar jag får in på auktionerna nu så..

Otroligt mysigt spel :)

Vad tycker ni om det? Är det bara jag som blev helt till mig av det?
 #21824  by Bonomaul
 
Nystroem wrote:Är det bara jag som blev helt till mig av det?
Anledningen att du blev hårdare än vanligt på morgonen var ju att ditt Kirby var tysktextat, och att det i sin tur ledde in dina tankar på String-Emil. :D

 #21825  by Link
 
Mycket bra spel måste jag säga! Köpte ett komplett Noe i riktigt fint skick för 80 kr på tradera och det är nog ganska standard :P

 #21835  by Ufouria
 
Mycket skojigt spel. :)
Påminner något om SMB 3 men mycket sötare och inga läskiga slott eller skepp. Tycker absolut att du ska köpa det.
 #21839  by Kreese
 
Nystroem wrote:När jag vaknade i morse låg min PSP vid sängen och jag tänkte att jag skulle starta den och köra lite NES-emulator :oops:
Haha, det enda den är bra på? Jag har bara testat PSP i en affär ett par gånger. Verkade ok, men 4 timmars batteritid känns snålt...

Kirbys Adventure däremot har jag inte gett nån chans ännu, tack för tipset. Får väl testa det lite på emulator jag med och sen skaffa en billig komplett NOE version eller nått om det är skoj!

 #21845  by Nystroem
 
Bonomaul:
Trodde det kunde förbli en hemlighet, men i förrgår (eller var det igår?) kom vi ju fram till att du var bra på att läsa mellan raderna så ;)

Link:
Fast jag måste köpa ett Amerikanskt. Mycket roligare med 60 hz ;)

Sanna:
Jag tyckte det påminde lite om Mr.Gimmick också.
Hur som helst, ett mycket mysigt spel :)

Kreese:
Absolut! Det får du inte missa. Nu har jag spelat tre världar och jag kan redan nu säga att det är på väg att bli lite av ett favoritspel :)
Och jag håller med om att batteritiden är rent ut sagt patetisk. Men det borde väl gå att fixa bättre batteri till den?

 #21847  by Ufouria
 
Nystroem wrote:Sanna:
Jag tyckte det påminde lite om Mr.Gimmick också.
Hur som helst, ett mycket mysigt spel :)
Ja det håller jag med om. Blandar man en del Mr. Gimmick med en del SMB 3 så får man Kirby's Adventure. :)

 #21848  by Nystroem
 
Sanna wrote:Ja det håller jag med om. Blandar man en del Mr. Gimmick med en del SMB 3 så får man Kirby's Adventure. :)
Då var det spikat 8)


Åhh jag är fan kär!.. I spelet alltså :?

 #22145  by BelfegorC4
 
Jag blir alltid överbjuden på Kirby auktioner på tradden :( Sista budet låg på 100kr (Das) cartridge only och förlorade :(

 #22146  by Widar
 
Kirby är underbart! Har dock bara en tysk version.. Får fixa en amerikansk. :)

Instagram #sndb.se