• 3 bästa NES spelen?

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #21732  by Ufouria
 
Här kommer en svår nöt. Skulle vara kul att höra vilka som är era 3 favoritspel till NES. Toksvårt att välja bara 3. Finns ju så många bra spel.

Här kommer i allafall min lista.
1. Zelda II
2. Ufouria / Mr. Gimmick (delad plats)
3. Duck Tales 2

 #21734  by Bonomaul
 
Zelda II
Zelda II
Zelda II

:D

Nämen seriöst. Det var en svår nöt det här.
Får nog bli något liknande den här för min del:

1: Zelda II
2: SMB 3
3: Turtles

 #21735  by BelfegorC4
 
1. Zelda 2
2. Barker Bill´s Trickshooting
3. Shadow Warrior

 #21737  by Bonomaul
 
BelfegorC4 wrote:2.Barker Bill´s Trickshooting
:shock: :shock:
Före Mario-serien, Mega Man-serien osv? Skumt, men annorlunda och fräscht val!

 #21738  by BelfegorC4
 
JAPP :D
Helt klart en 2:a på min lista. Mer för att det var ett väldigt viktigt spel för mig under skoltiden. Kunde sitta i timmar och skjuta. Höll pistolen mot knäna och pangade. Tror jag satt i över en timme och pangade. Bra highscore blev det också. Megaman serien har jag inte fastnat för. Mario serien är bra men det finns spel som är bättre ;)

 #21745  by Super-Marko
 
1. turtles

( älskade det spelet som liten, sen att jag inte är nå vidare bra på det är inte så viktigt, kul att du bono gillade den, brukar itne vara så omtyckt då den är så "svår")

2. super mario 3

3 super mario 1

 #21746  by Bonomaul
 
Super-Marko wrote:kul att du bono gillade den, brukar itne vara så omtyckt då den är så "svår")
Tror det är en ganska stor bidragande orsak till varför jag har en förkärlek för det. Det tog ett bra tag att klara det, och således har jag och spelet hunnit skapa en stabil relation.
Sen att grafik och ljud ligger på en mycket bra nivå gör ju inte saken sämre.

 #21777  by Nystroem
 
Åh fy fan.. gillar inte sånt här. Som att välja vem av familjemedlemmarna man älskar mest :(
Får göra en liten lista ändå då..

1. The Legend of Zelda
2. Mega Man 2
3. Metroid

..tätt efter kommer;
Mega Man 3, Contra, Ninja Gaiden, Castlevania, Gun.Smoke o.s.v. o.s.v. :cry:

 #21788  by Kreese
 
1. Metroid
2. The Legend of Zelda
3. Super Mario Bros. 3

Jag vet att jag röstade på Adv. of Link i den andra tråden, men det var ju vilket som var roligast! :) Nej men det är så jämnt mellan dessa så det beror nog vilken dag man får välja...

Men om jag bara fick ta med mig 3 NES-spel till en öde ö hade det blivit dessa i alla fall! :)

 #21790  by Posten77
 
1. Bubble Bobble
2. Zelda
3. Mega Man 3

 #21793  by its123baby
 
Som andra sagt, jäkla svårt val...

1 Castlevania III: Draculas Curse
2 Super Mario Bros. 3
3 Teenage Mutant Hero Turtles II: The Arcade Game

 #21798  by Nagai
 
1.Shadow warriors
2.Metroid
3.Castlevania 3

 #21799  by Link
 
Hmm riktigt svårt, får bli så här:

1. Super Mario Bros 3
2. Mike Tyson's Punch out
3. Chip n Dale

Följt av World Wrestling och Battletoads.

 #21804  by Bonomaul
 
Någon teoretiker borde komma upp med en poängskala där spel erhåller ett visst antal poäng beroende på hur folk rankar dem här.
Sen skulle vi kunna se (mest på skoj) vilket spel som är poulärast. Gissningsvis ligger SMB 3 rätt så bra till..

 #21813  by Frezy_man
 
Även om jag har lite samma familje känsla som nystroem kan jag ändå utnämna en vinnare och en andra plats...

1. Mega man 3 - Ett gudomligt spel som inte går att tröttna på
2. Mega man 2

Tredje platsen är svårare. Mega man 2 och 3 är allt i den serien som verkligen behövs. Skulle jag få välja ytterligare ett NES spel jag kunde ta med till himlen skulle det kanske blivit Mario 3. Men alla slowscrolling banor gör det snabbt ganska dödligt.

Andra spel som är värda att nämna är Ninja gaiden spelen, duck tales spelen, chip n dales, mario 1,2, contra, super C....

Kan inte förstå hur ni kan älska turtles 1. Kan inte få in det i skallen riktigt :P Det är ju inte ens "bra"

 #21815  by Ufouria
 
Frezy_man wrote:Kan inte förstå hur ni kan älska turtles 1. Kan inte få in det i skallen riktigt Det är ju inte ens "bra"
Jag älskade Turtles som barn men usch vad besviken jag blev när jag körde detta för ett par månader sedan. Ledsnade efter 10 min.

 #21819  by Link
 
Nä turtles är ett riktigt skitspel 8)

 #21855  by WERY
 
Double Dragon 1
Double Dragon 2: The Revenge
Double Dragon 3: The Sacred Stones

 #21868  by Super-Marko
 
WTF???

Nä turtles är ett riktigt skitspel
Kan inte förstå hur ni kan älska turtles 1. Kan inte få in det i skallen riktigt Det är ju inte ens "bra"



Jag älskade Turtles som barn men usch vad besviken jag blev när jag körde detta för ett par månader sedan. Ledsnade efter 10 min
driver ni?

1. man kan välja och byta under spelet mellan 4 ÄCKLIGT coola figurer. som har olika skills

2. störst svårt => utmanande/underhållande , men på ett sättsom gör att man vill spela.

3. En ÄCKLIGT HET brud som man ska rädda

4. Coola robottar om man ska KN**LA SÖNDER.

5. skit bra musik ( förutom brandlarmet när livet börjar ta slut), spelkontoll. m.m

 #21873  by Nystroem
 
Jag tycker Turtles är ett bra spel också. Introt är hur jävla bra som helst. Skön styrning o.s.v. i spelet.
Däremot är det förjävla svårt, så jag skulle aldrig få för mig att försöka spela igenom det.

Minns inte heller att man får kn**la i spelet, som Super-Marko påstår. Kanske är en bugg eller nåt ;P

 #21895  by Bonomaul
 
Nystroem wrote:Däremot är det förjävla svårt, så jag skulle aldrig få för mig att försöka spela igenom det.
Nja, SÅ svårt är det ju inte. Men visst är det en nöt att knäcka, helt klart.
Du som kört igenom GnG borde väl inte ha något att invända i den frågan?! :)
Nystroem wrote: Minns inte heller att man får kn**la i spelet, som Super-Marko påstår. Kanske är en bugg eller nåt ;P
Game Genie.. :)

 #21914  by Nystroem
 
Bonomaul wrote:Du som kört igenom GnG borde väl inte ha något att invända i den frågan?! :)
Jo. Fast Turtles är ju lite mer åt Metroid-stuket. Man måste vara envis, det är ett ganska stort spel ändå. Lite klurigheter och sådär. GnG är ju bara rakt fram och undvika att bli dödad. Man måste vara helt jävla kokt i skit om man ska spela igenom GnG, och envis för att klara Turtles. Jag passar bäst in i den första kategorin :)
Bonomaul wrote:Game Genie.. :)
Game Genie ja.. visste att det fanns något bra med den ;)

 #21917  by Ufouria
 
Hur funkar Game Genie? Vad har man för nytta av en sådan?

 #21918  by Toftanboy
 
1 mr gimmick
2 super mario 3
3 probotector

:D

 #21919  by Nystroem
 
Sanna wrote:Hur funkar Game Genie? Vad har man för nytta av en sådan?
Man kan skriva in olika koder för olika spel som blir olika fusk. T.ex kan du gå genom väggar i vissa spel. Du kan bli odödlig. Oändligt med extraliv. Ja.. det beror på vilket spel det är :)

Man fäster den i kassetten innan man stoppar in den i NES'et
http://www.emulatronia.com/maquinadelti ... egenie.jpg
Där har ud en bild på hur den ser ut när den sitter på kassetten. :)

 #21921  by Ufouria
 
Intressant! Går det att stänga luckan till NES'et när man stoppat in Game Geniet + spel?

 #21922  by Nystroem
 
Det får nog någon annan svara på tror jag. Har aldrig själv använt en. Men ser man på bilden så ser det ut som att det blir svårt att dra igen luckan.

 #21925  by WERY
 
Kommer jag aldrig skaffa mig oavsett vilket spel det rör sig om. Jag har gått ur den där fuskperioden i mitt liv då det var kul och häftigt att fusk på olika sätt

Ja men, är den ens original, dvs licensierad av Nintendo?

 #21949  by Ufouria
 
Game Genie kanske vore på sin plats på Snake Rattle N Roll så att man kan klara det och få se slutet. Är mycket nyfiken nämligen.

Instagram #sndb.se