• Little Nemo the Dream Master

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #19849  by Widar
 
Vad tycker ni om detta spel?
Jag tycker det är tokkul, riktigt kul spelidé men det blir allt för frustrerande, riktigt svårt och man har inget direkt sätt att skydda sig på när man inte har en djurdräkt!

 #19851  by Ufouria
 
Instämmer, ett skojigt och vackert spel.
Blev dock frusterad och gav upp att spela när jag inte hittade alla nycklarna på banan efter "tågbanan". :(

 #19859  by Bonomaul
 
Riktigt riktigt bra spel! Rätt svårt dock, jag kommer inte förbi en passage på sista banan, borde ta tag i det snart.

 #19880  by nes_nerd_no_1
 
Jag vet inte riktigt... Jag föll aldrig för det spelet.
Visst att det var kul att man kunde "rida" på olika djur & därmed få olika förmågor & leta nycklar på konstiga ställen, men det var något med det spelet som gjorde att jag inte fastnade för det, trots många försök.
Konstigt med tanke på att plattform annars är en av mina favoritgenrer :?

 #20616  by rocc
 
Little Nemo ær ett riktigt højdarlir mest beroende på musiken.
Mushroom forest ræknar jag till de 30 fræmsta nintendolåtarna.
Nostalgibiten ær æven svår att kænslomæssigt hantera då grannen
satt på spelet och jag lirade det bara en gång i unga år. Var som
ett ljus i en månad efter att jag inhandlade det nu 13 år senare.

 #20662  by Frezy_man
 
Spelet har väl sin charm. Har knappt spelat det men vet mycket väl vad det är för något. Ett spel jag skulle kunna tänka mig att plöja igenom i framtiden.

 #20699  by Riwallen
 
Tyckte det verkade lite småmysigt men lite klurigt och svårt för att verka rikta sig till yngre när det kom

 #20764  by Frezy_man
 
Ja man vet ju inte riktigt vart man ska. Det är inte riktigt min grejj men ändå =)

 #20768  by Bonomaul
 
Frezy_man wrote:Ja man vet ju inte riktigt vart man ska.
Hade för mig att det var vanlig hoppa-samla-döda finender -plattform som hade det vanliga upplägget att gå från vänster till höger?
Isåfall låter det svårt att gå vilse, men jag kan ju ha fel förstås.. var länge sedan jag spelade det.

 #20769  by Link
 
Säger som Nes_nerden har aldrig fastnat för detta spelet fast plattformslir är favoriten. :?

 #20834  by Riwallen
 
Frezy_man wrote:Ja man vet ju inte riktigt vart man ska. Det är inte riktigt min grejj men ändå =)
Vaddå inte veta vart man ska. Går väl NÄSTANn bara gå åt ett håll eller?
Nu har jag ju iof ej spelat så mycket men.

Men tycker det är rätt skön stämning i spelet må jag säga. Man kanske skulle ge det lite tid

Jag hade en trasig kassett Nemo som jag skänkte till någon här kommer inte ihåg vem MEN om den personen är närvarande så hade det varit intressant om han fick igång det

 #20904  by Frezy_man
 
hehe. Minnet kanska sviker. Hade för mig man var tvungen att sammla på prylar för att kunna ta sig vidare. Tror dock inte det skulle vara så komplicerat. Annars vet jag mycket väl att det är vänster till höger upplägget.

Har också en kassett liggandes här. Men har aldrig orkat spela spelet. Har så mycket andra spel projekt =)

 #21148  by Ufouria
 
Spelade Little Nemo igår kväll och kom fram till Dröm 8 och förbi första bossen där. Sen fastnade jag på banan som kom därpå. Skulle ta mig förbi en massa eldar i groddräkt (smidigt :P ) samtidigt som det kom nerfarandes en jäkla massa elaka ballonger. Toksvårt. :x

Bono;
Kan det vara samma passage som du inte kom förbi?

Widar;
Har du lyckats klara hela spelet?

 #21156  by Widar
 
Sanna wrote:Widar;
Har du lyckats klara hela spelet?
Nepp, kom till flygbanan där.. Det är alldeles för svårt och jag har inte tålamod nog. :)

 #21165  by Bonomaul
 
Sanna wrote:Spelade Little Nemo igår kväll och kom fram till Dröm 8 och förbi första bossen där. Sen fastnade jag på banan som kom därpå. Skulle ta mig förbi en massa eldar i groddräkt (smidigt :P ) samtidigt som det kom nerfarandes en jäkla massa elaka ballonger. Toksvårt. :x

Bono;
Kan det vara samma passage som du inte kom förbi?
EXAKT samma ställe! Minns det som igår. Är ju totalt omöjligt för bövlen!

 #21179  by brb2009
 
Som liten då det var nytt minns jag det som helt jävla omöjligt, i mitten av mellanstadiet tvingade jag mig igenom det dock, men det var väldigt många svordomar och slag med kontroller i golvet som passerade innan jag tog mig igenom det, mest pga att kontrollen är så förbannat bångstyrig

 #21196  by Nystroem
 
Musiken i det spelet är underbart!
Mysigt spel är det också, men som nästan alla av er redan sagt - förbannat svårt.

 #21264  by Ufouria
 
Wohoo! Klarade äntligen andra banan i dröm 8. Bossen där var piece of cake. 8)
Den tredje banan där verkar inte vara allt för svår, även om jag dog där idag. Det finns hopp att det ska gå att klara detta spel. :)

Någon som vet hur många bossar det är i dröm 8? 3, 4, 5 ...?

 #21267  by Riwallen
 
Allvarligt Sanna hur jäkla mycket tid lägger du varje dag på att spela.

Du verkar ha hur mycket tid som helst. Måste säga att jag är imponerad

 #21289  by Ufouria
 
Har haft ganska mycket tid över på sistone. :) Skulle tippa på att jag spelat i genomsnitt ca två timmar per dag senaste månaden.

Väntar på en jäkla massa jobb som snart trillar in. Det gällar att passa på att spela när tid finns. :wink:

 #21292  by rocc
 
Frezy_man wrote:hehe. Minnet kanska sviker. Hade för mig man var tvungen att sammla på prylar för att kunna ta sig vidare. Tror dock inte det skulle vara så komplicerat. Annars vet jag mycket väl att det är vänster till höger upplägget.

Har också en kassett liggandes här. Men har aldrig orkat spela spelet. Har så mycket andra spel projekt =)
Man skall samla nycklar før att øppna dørren i slutet på banorna. Dock
inte i mardrømsriket (de sista banorna) dær nycklar inte behøvs.

 #21333  by Ufouria
 
Sådärja, då var Little Nemo avklarat tillslut. :D
Inte så svårt när man väl kommit förbi andra banan i dröm 8.
Slutbossen var trevlig den med. :-({|=

 #21334  by Widar
 
Sanna wrote:Sådärja, då var Little Nemo avklarat tillslut. :D
Inte så svårt när man väl kommit förbi andra banan i dröm 8.
Slutbossen var trevlig den med. :-({|=
ImageImage

 #21339  by Nystroem
 
Grattis Sanna :) En fråga! Låter du ditt NES stå på över natten när du spelar spel som inte har lösenord (för Nemo har väl inte det?), eller stänger du av och börjar från början nästa gång du spelar?

 #21353  by WERY
 
Widar wrote:
Sanna wrote:Sådärja, då var Little Nemo avklarat tillslut. :D
Inte så svårt när man väl kommit förbi andra banan i dröm 8.
Slutbossen var trevlig den med. :-({|=
ImageImage

Allahuh akbar, Allahuh akbar...

 #21411  by Riwallen
 
Månadens Power Player

SANNA

Det var som faan

 #21447  by Ufouria
 
Nystroem wrote:Grattis Sanna :) En fråga! Låter du ditt NES stå på över natten när du spelar spel som inte har lösenord (för Nemo har väl inte det?), eller stänger du av och börjar från början nästa gång du spelar?
Tack :)
Jepp, låter neset stå på.

Instagram #sndb.se