• SMB2-proto under luppen!

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #19663  by nes_nerd_no_1
 
Mycket intressant får jag lova att säga!
Den prototypen skulle ju vara riktigt kul att få lägga vantarna på...

 #19667  by skaanlj
 
nes_nerd_no_1 wrote:Mycket intressant får jag lova att säga!
Den prototypen skulle ju vara riktigt kul att få lägga vantarna på...
Skall jag fråga ägaren om den är till salu och isåfall hur mycket han vill ha för den?

Edit: Den var jätte dyr!!!

/ skaanlj

 #19668  by nes_nerd_no_1
 
Hehe,, tack ändå, men jag har tillräckligt stora hål i plånboken nu för tiden ändå.
Snällt av dig iaf!

 #19669  by J. Lilja
 
skaanlj wrote:Edit: Den var jätte dyr!!!
Hur pass dyr då?

 #19674  by Widar
 
Står ju på sidan!

"The Super Mario Bros. 2 prototype marks a rare find. The cartridge was purchased by Johan_1984 on eBay in 2005 for $350. "

 #19675  by skaanlj
 
Widar wrote:Står ju på sidan!

"The Super Mario Bros. 2 prototype marks a rare find. The cartridge was purchased by Johan_1984 on eBay in 2005 for $350. "
Det var vad han köpte den för, nu skrev jag om hur mycket han (Johan_1984) ville ha om HAN skulle sälja den!!

:) / skaanlj

 #19883  by Frezy_man
 
Skulle nog bara gråta om man hörde vad han ville ha för den. Jag instämmer. Prototypen skulle inte vara fel att lägga vantarna på :)

 #22230  by BelfegorC4
 
En liten nybörjar fråga :D
I prototypen hade dom bara klarat av 5 banor :O
Hur f*n varpar man då? Jag kör 1:3 - 4:1, 4:2 - 6:1. Sen går hela vägen till 7:2

 #22242  by likeguitars
 
De skulle ha gjort Doki Doki Panic istället och sedan tänkt ut en riktig uppföljare på super mario bros

 #22252  by jalla
 
iloveyoulikeguitars wrote:De skulle ha gjort Doki Doki Panic istället och sedan tänkt ut en riktig uppföljare på super mario bros
Dom gjorde det. Super Mario Bros 2 (den äckta) kom bara ut i Japan. Finns också som remake på Super Mario Allstars till SNES (The Lost Levels) :) Super Mario Bros 2, den som vi känner till kom också ut i Japan, men där heter den Super Mario Bros USA.

 #22269  by J. Lilja
 
jalla wrote:Super Mario Bros 2, den som vi känner till kom också ut i Japan, men där heter den Super Mario Bros USA.
Nja, den heter väl nått i stil med Super Mario Dream i Japan och Super Mario Bros USA i USA om jag inte missminner mig.. :)

 #22272  by Widar
 
J. Lilja wrote:
jalla wrote:Super Mario Bros 2, den som vi känner till kom också ut i Japan, men där heter den Super Mario Bros USA.
Nja, den heter väl nått i stil med Super Mario Dream i Japan och Super Mario Bros USA i USA om jag inte missminner mig.. :)
Nej, Jalla har rätt. I japan är Super Mario Bros 2 SMB1 med andra banor och Doki Doki panic-remaken kallas Super Mario Bros USA.

 #22273  by J. Lilja
 
Jo jo, det var bara titeln på SMB USA som jag var tveksam till. Heter det verkligen USA i Japan, hade för mig att det hette Dream i Japan. Jag är medveten om att spelet först hette Yume Kōjō: Doki Doki Panic. Det var väl dessutom Fuji som utvecklade större delen av det ursprungliga spelet, för att promota en festival eller nått sånt..

 #22277  by Widar
 
J. Lilja wrote:Jo jo, det var bara titeln på SMB USA som jag var tveksam till. Heter det verkligen USA i Japan, hade för mig att det hette Dream i Japan. Jag är medveten om att spelet först hette Yume Kōjō: Doki Doki Panic. Det var väl dessutom Fuji som utvecklade större delen av det ursprungliga spelet, för att promota en festival eller nått sånt..
Här är bevis för mitt påstående. :)

Image

Bakgrunden till Doki Doki Panic känner jag dock inte till.

 #22281  by J. Lilja
 
Jo du har rätt.. Jag måste nog ha drömt att det skulle ha hetat Mario Dream någonstans. Flummigt! :)
 #22448  by likeguitars
 
Mario Dreams hade annars varit ett fint namn ;) När jag var liten och skolkade från fritids så klarade jag och en kompis super mario 2. När mario låg och drömde och "the end" skrevs på skärmen sa min kompis att det kanske var en hemlig autograf från speltillverkarna så vi tecknade ner den och hade med till skolan. Vi tyckte vi var jättecoola ända tills nån snubbe i sexan påpekade att det stod "THE END" och att det betydde SLUT på engelska. Haha. Kom bara och tänka på det.

Instagram #sndb.se