• NES-omslag Ond/God

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#447211  by Vigdul

Dessa tre spel har så slående lika koncept på framsidan att jag var tvungen att fota dom tillsammans. Med största sannolikhet finns det fler NES-spel med den ondes ansikte i bakgrunden och hjälten i helfigur i förgrunden. Fota och lägg upp i tråden om ni hittar något!

Image

Uploaded with ImageShack.us
 #447214  by Ufouria

Ja de var lika!

Dr Wily ser inte så ond ut utan mer som en gammal professor. :lol:
 #447215  by smid

Castlevania och WW förstår jag, men Dr Wily ser ju bara trött ut :D
 #447219  by MrDomarn

Jag gillar protagonisterna; 2 är stenhårda muskelberg med långt hår, svällande muskler och coola mäktiga vapen och 1 är... tja, en liten tanig pojke i pyjamas och knäskydd.
 #447220  by Ufouria

Ja exakt! :lol:
Satt precis och funderade på vem som är snyggast av dem. Definitivt inte pyjamaspojken. Så valet står mellan han med långt ljust hår och den andra med lite kortare mörkt - kan inte bestämma mig! :birdo:
 #447221  by MrDomarn

Här är en till på samma tema ;)

Jag sammanställer en komplett lista med liknande, återkommer strax!
 #447223  by MrDomarn

Här är några som är typ samma tanke, dvs god i förgrunden och den onde i bakgrunden.
Inte många som helt följer temat med den ondes ansikte bara, man jag tror inte det finns fler. Möjligtvis SMB kan klassa in och även LOLO3 (som jag iofs in tog med då alla LOLO-spel har samma omslag typ..)
 #447232  by Vigdul

Många fria tolkningar där. sidepocket och double dribble köper jag definitivt.
Last edited by Vigdul on 06 Sep 2011, 13:49, edited 1 time in total.
 #447233  by MrDomarn

Inte den sjukt läskige (pedofil får man anta) clownen på McDonalds då?
 #447290  by 0LD5K00L

Ja, det finns ju en annan lik som jag kommer att tänka på... :D
Image
8-[
 #447293  by Robotwo

Känner nästan för att blåsa skallen av han en gång till :)
 #447295  by 3gengamern

Ondare skurk än så går väl knappast att hitta.

Är det förresten någon som vet vem det där ansiktet i bakgrunden på Maniac Mansion är tänkt att föreställa?
Dr. Fred, Syster Edna och knäppe Ed har ju alla glasögon och den onda meteoriten har ju inget ansikte alls för att den - tja är just en meteorit.
Last edited by 3gengamern on 06 Sep 2011, 20:24, edited 1 time in total.
 #447350  by Chefren

Måste ju vara Dr. Fred, han är ju trots allt mannen i huset!
 #447386  by MrDomarn

Jag tycker att den här omslags-analysen är ganska kul :) man kanske skulle ha en tråd där man resonerar kring hur skaparna tänkte när de gjorde en boxArt. Rätt ofta skulle nog svaret bli tyvärr bli "inte".

Vilket omslag är det mest Intressanta? Dvs med mest djup och roliga tankar.
 #447428  by Vigdul

I min samling tycks djup och tankar utebli på omslagen... Dock finns det några framsidor till spel som gör mig glad varje gång jag ser dom, som till exempel Super Mario Bros 3.
 #447430  by MrDomarn

Allra minst djup och tanke bakom ett omslag måste väl ändå vara Sword Master.
Jag har aldrig sett på maken till fantasilöst omslag. Snacka om kvart-i-fem-jobb alltså...

Ingame-bilder på framsidan!!? Men KOM IGEN!
Image
 #447436  by Vigdul

Det mest groteska omslaget i min samling måste bli till ice hockey. Funderar ibland på att göra mig av med spelet, inte för att det är dåligt utan för att det är så extremt fult!

Image

Uploaded with ImageShack.us
 #447437  by Nils

Här är några!
 #447439  by MrDomarn

Vafasen, vad är det där för SQ omslag? Så ser inte mitt ut, ingenting i bakgrunden.
 #447441  by Vigdul

Är simons quest till amerikanska nes? Mycket snyggare än vår version ju (som för övrigt platsar på tio-i-topp-listan för dom fulaste omslagen).
 #447442  by Nils

Jo det är REV-A. Ni har väl SCN antar jag.
 #447448  by Nils

nesdb.se har allt! :)

Från information:

Nordamerika

Den nordamerikanska marknaden bestod av Kanada och USA. Alla spel som släpptes här har märkningen Rev-A på kartongen samt på varningsetiketten.

Instagram #sndb.se