• Nerklottrade NES-spel vi minns

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#401878  by Sol

Här får ni posta bilder på era fulaste spel, fulla med klotter av spritpennor och dylikt.
Ofta finner man ju samma klotter i flera personers samlingar, vilket är lite roligt. Någon kanske borde spåra upp personerna och skälla ut dem. :DOG

Jag börjar med de jag hittade i min samling, det var aldrig någon som vågade stjäla Kjellins Top Gun om vi säger så!

Image

Image

Hit me!
 #401887  by Ufouria

Undrar om du inte kan få bort den där tuschen. :-k Viss tusch går bort superlätt med t ex T-röd. Tog bort det på en SNES kassett igår - inte ett märke kvar. Medan annan tusch är svårare att få bort helt. Men det mesta går att får bort - kan finns svaga rester kvar.
 #401895  by Sol

Johny! ;)

Problemet med NES-kassetter är att T-röd tar bort "texturen" också. Spelet blir blankt, inte knottrigt längre.
 #401921  by MilleN

Han kanske är schizofren då för på framsidan står det Johnny :)

Här är mitt värsta :P Han som ägde det hade nog tråkigt en dag och satte sig och skrapade eller något ](*,)
Tror han ristat in DD ser det ut som, Zelda 2 är det.

Image
 #401927  by Ufouria

Tänkte just säga (innan jag såg vad du skrivit) att det ser ut som DD är inristat. David Davidsson kanske?

(Sols kassett) Eller så var det två brorsor - Johnny och Johny.
 #401929  by Mango

Sol wrote: Problemet med NES-kassetter är att T-röd tar bort "texturen" också. Spelet blir blankt, inte knottrigt längre.
Om man tar med såpa och en fuktig trasa går det att få bort utan att texturen försvinner. Funkar inte det brukar jag ta cillit bang eller något annat rengöringsmedel som är aningen mildare än T-röd.
 #401944  by smid

Jag har för mig att Smart Cat hade ett par auktioner ute där han skällde ut en person som ristat in sitt namn, Tony eller liknande.

Sedan finns ju de klassiska med ett fullständigt personnummer som cirkulerar :D
 #402008  by nes_nerd_no_1

MilleN wrote: Här är mitt värsta :P Han som ägde det hade nog tråkigt en dag och satte sig och skrapade eller något ](*,)
Tror han ristat in DD ser det ut som, Zelda 2 är det.
We have a winner! :lol: :roll:
 #402056  by Mango

MrDomarn sålde ju ett stort gäng kassetter med namn och personnummer ingraverade med lödpenna. Kommer inte ihåg vilket namn det var, men det var en tjej född på 80-talet :P

Köpte ett par av honom, som tur är har de gått vidare nu :DOG
 #402068  by Ufouria

Hade jag haft spel med mitt personnummer inristat på spelen hade jag inte sålt de. Skulle kännas lite olustigt att ha de kassetterna i omlopp.
 #402110  by MrDomarn

Ja jösses, kassetterna med inristat namn o personnummer. Till råga på allt var de även numrerade. "Rebecca" som hade dem från början tror jag hade i princip varenda NES-spel som släpptes mellan 1987 och 1991, runt 150st tror jag det var.

Jag har ännu några kvar, bland annat ett Dragon's Lair. Nr 128 som ni ser.

Dock så skapar dessa kassetter en lustig koppling som någon påpekat tidigare. Eftersom det finns så många märkta kassetter så bör de ju finnas i en hel del olika samlingar framöver.
Attachments:
IMG_6721.JPG
IMG_6721.JPG (965.87 KiB) Viewed 8397 times
IMG_6722.JPG
IMG_6722.JPG (923.36 KiB) Viewed 8397 times
 #402137  by Sol

Shit va cooooola! Man kanske skulle ta och samla på dem istället för vanliga trista SCN? Tufft att ha alla Rebeccas 150 spel! Någon som vill kontakta henne och göra en intervju? :)

Jobbar det någon herr Olsson på Bergsala månntro?
 #402139  by Mango

Tror jag har haft 4-5 av dem (Köpt av MrDomarn). Shadowgate, Dr. Mario, Willow och ett par till har jag för mig :D

Det sved i ögonen varje gång jag såg dem :lol:
 #402198  by tjibynn

den här e fin med..

[/url] Image
Last edited by tjibynn on 15 May 2011, 09:01, edited 1 time in total.
 #402201  by tjibynn

jajamensan.. :)
 #402203  by tjibynn

njae.. de e inte ihopskruvade.. tog bort bilden på Probotector då den inte var "nerklottrad" utan bara trasig...

bilderna hörde inte ihop så att säga..
 #402205  by nes_nerd_no_1

Aaaah, nu fttar jag! Bilderna hade inte med varandra att göra...

Ja du Tjibbe, nog är det där ett "nerklottrat NES-spel vi minns" alltid! :roll: ;)
 #402206  by tjibynn

känns så.. skaplig pajas den där (8-bit)..haha
 #402227  by smid

Tur att jag har kvar mina sen när jag va liten. Annars hade det postats bilder på ett SMB3 med "MIKAEL KARLSSON 08-7556358" i röd spritpenna över hela framsidan :$
 #402241  by Sol

Smid: Hur många spel har du förstört? :)

Någon som fattar varför det där NES-spelet är smält i hörnet? Jag tror jag sett (hyr?)-spel som folk smält plasten på för att man inte ska kunna komma åt skruvarna och öppna spelen.
 #402256  by smid

Sol: Bara Ghostbusters 2, SMB3 och Probotector tror jag. Mamma skrev så på dom när jag lånade ut dom. Har dock nya fina exemplar nu, mina gamla göms undan för allmänheten :)

Instagram #sndb.se