• Double Dragon 2

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #537  by Riwallen
 
DD 2 Släpptes ju bara som hyr kasset i Sverige med plastfodral till

Är det någon som har sett om det finns fodral i vanlig kartong till det
T.ex från USA eller hade de plastfodral där med?????

 #539  by Riwallen
 
Vore ju härligare att ha en kartong istället för ett plast fodral.
Man får väl skaffa sig både och.

 #540  by Lakanman
 
Total Recall var det samma me.. Minns att jag ville ha det när jag var liten och dom sa att det bara fanns som uthyrning

 #543  by Kreese
 
Double Dragon II
Street Gangs
Adventures of Lolo
Total Recall
Stealth ATF


Dessa släpptes endast för uthyrning av Yapon... (?)
Var det några fler?
Eller är det något som inte hör hit?
Släpptes alla dessa även för försäljning senare?
Eller var det kanske bara så att speluthyrarna sålde av gamla spel efter ett tag?

Jag vet att jag läst någonstans (kanske Nintendo Magasinet) att spelen kom ut för försäljning efter ett tag.

Sen är det lite frågetecken runt dessa spel som jag (och antagligen även ni andra) skulle vilja få lite klarhet i:
Punch-Out!! (Utan Mike Tyson) när släpptes det?
Joe & Mac: Caveman Ninja, släpptes det av Bergsala? Det finns ju i SCN version (Bonomaul har det väl komplett?) I så fall när?
Super Mario Bros. / Duck Hunt, när kom detta spel (med Action-pack)?
Super Mario Bros. / Tetris / Nintendo World Cup, när släpptes detta (med Super Set)?

Slutligen: Vilka var spelen som släpptes (av Bergsala?) i spansk (ESP) version? Släpptes alla dessa med en A4 manual på svenska samt en spansk manual i vanligt format?

När jag fått klarhet i alla dessa frågor är jag nog nöjd...

Nej förresten, det var ju ett gäng andra spel som släpptes i Sverige också. Av Wendros, kommer ihåg att de såldes på OK macken i Mjölby, samt att det fanns några (t.ex. Baby Boomer) för uthyrning. Vilka spel släppte Wendros?

edit: Nu har jag försökt att spåra Wendros, tydligen var det en kille vid namn Christer Hagström som var VD där förr. Han låg bakom importeringen av filmklassiker som bl.a. StarZinger! Han kanske har någon lista på spel de tog in också??

När alla dessa frågor är besvarade kan vi nog anse oss ha fått klarhet i vilka spel som släppts i Sverige... eller????

 #544  by Lakanman
 
Street Gangs har jag och det är inte hyrspel från början..

Adventures of Lolo fanns väll som vanlig köpkassett me?? Ren gissning

 #550  by Bonomaul
 
Det enda jag kan svara helt säkert på är dels att jag bara har kassett och manual till Joe & Mac, dels att Silver88 hade nån tråd runt detta uppe för ett tag sedan (orkar inte leta då jag sitter på "djungelmodem", och dels att Lolo 1 inte släpptes med pappkartong i SCN version.
Är dock inte 100% säker på det sista där, men så gott som.

 #1117  by QUARTEX
 
Joe & Mac släpptes inte av Bergsala och inte lolo 1 heller

Lolo 1var hyrspel

 #1118  by QUARTEX
 
Punch-Out!! (Utan Mike Tyson) när släpptes det?
Svar
var precis efter våldtäktsdomen mot mike tyson, när nu det var =)

 #1119  by QUARTEX
 
Street Gangs kunde du köpa på stor & Liten gråimport? vet ej
har det i alla fall komplett svenskt

 #1120  by QUARTEX
 
Stealth ATF

har det med i svenk version

 #1121  by Riwallen
 
Quartex har du hört något om Asterix om det möjligtvis kan ha släppts i Sverige?

 #1130  by QUARTEX
 
Hej
Nej Asterix kom inte till Sverige

mvh

 #1133  by QUARTEX
 
Det hände ofta på den tiden att release listor gick i tryck innan det var klart om de skulle släppa spelet

så jag är helt 100

mvh

 #1135  by Riwallen
 
Alright

 #1147  by Stiv
 
Jag har Double Dragon 2 med SCN kartong & manual, det släpptes av Yapoon mistänker jag....

Har även Joe & Mac Caveman Ninja SCN kartong & manual, släpptes av Wendors i Huddinge, står det på baksidan av kartongen...

 #1150  by Kreese
 
Aha så du har fått tag i en kartong till Joe & Mac nu! Är det en vanlig kartong eller ett hyrfodral? Fasen vad synd att du inte har scanner Stiv, hade varit intressant att se...

Ahh, kollade på din sida, där var den ju!

Image

Och så såg jag Double Dragon 2 också:

Image

Din sida är allt bra att ha! För alla som inte har lagt till den i era favoriter, lägg till Stivs sida på direkten:

http://www.stefan-larsson.se

 #1684  by Riwallen
 
Din kartong till DD 2 STIV är den USA utgåvan eller en mycket sällsynt svensk utgåva?

 #17797  by dalapower
 
tur jag hitta ett kopmplett double dragon 2 scn =)

 #17804  by jalla
 
Riwallen wrote:Din kartong till DD 2 STIV är den USA utgåvan eller en mycket sällsynt svensk utgåva?
Nope, det är nog Bergsala utgåvan det också. Det är isåfall PAL-B kartongen (B i höger hörnet ;)). Gissar på at kartongne har EEC kod.

 #17814  by WERY
 
Jag har ett sånt boxat. Kartongen är EEC och min kassett är EEC på framsida och SCN på baksida. Har tyvärr ingen bok till

 #17816  by dalapower
 
WERY wrote:Jag har ett sånt boxat. Kartongen är EEC och min kassett är EEC på framsida och SCN på baksida. Har tyvärr ingen bok till
nu har jag 3 manualer =)

finns kassetter med scn framsida och scn baksida med.

 #17825  by jalla
 
blaobear wrote:om stealth är så ovanligt komplett, varför bjöd ingen på mitt?

http://www.tradera.com/auction/aid_37381402
Tror inte den är ovanlig, eller? Quartex post här är iofs nästan 2 år gammal :)

 #18257  by dalapower
 
Jag har en DD2 kartong med scn på flärparna och kasset scn fram och scn baksida samt manual scn :wink:

 #18263  by Gixen
 
dalapower wrote:Jag har en DD2 kartong med scn på flärparna och kasset scn fram och scn baksida samt manual scn :wink:
give me your game! GIVE ME YOUR GAME! :x
(jedi mindtricks = out of order)?

 #18265  by dalapower
 
Gixen wrote:
dalapower wrote:Jag har en DD2 kartong med scn på flärparna och kasset scn fram och scn baksida samt manual scn :wink:
give me your game! GIVE ME YOUR GAME! :x
(jedi mindtricks = out of order)?
hehe knappast trodde inte det fanns med scn på flärparna :D

 #18266  by Widar
 
dalapower wrote:
Gixen wrote:
dalapower wrote:Jag har en DD2 kartong med scn på flärparna och kasset scn fram och scn baksida samt manual scn :wink:
give me your game! GIVE ME YOUR GAME! :x
(jedi mindtricks = out of order)?
hehe knappast trodde inte det fanns med scn på flärparna :D
Bilder! :D

 #18269  by dalapower
 
Widar wrote:
dalapower wrote:
Gixen wrote:
give me your game! GIVE ME YOUR GAME! :x
(jedi mindtricks = out of order)?
hehe knappast trodde inte det fanns med scn på flärparna :D
Bilder! :D
Bilder kommer ska börja Scanna lite. :)

Instagram #sndb.se