• Vilka spel kom med Bergsala AB på kartong?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#383586  by GNo1

Ingen aning om det är bergsalas eller inte.. Står inte någonstans "imported by bergsala".
Kollat igenom manualen men står bara Activision.. hmm konstigt?
 #383596  by nes_nerd_no_1

Nej då, inte ett dugg konstigt!
Bara att det inte är importerat av Bergsala, utan av Wendros (tror jag att det var), och den verran är (som jag har förstått det) aningen ovanligare än vad Bergsalas är. :yes:
 #383766  by tjibynn

ursäkta OT.. men vart ska de stå Bergsala om det e ett sånt ex man har..
 #383952  by Ufouria

*puh*
Nu blev det en ny tråd. Är ju inte det smidigaste att flytta många inlägg precis. Fick göras i tre omgångar då inläggen var på två sidor. Går man vidare till nästa sida så försvinner inläggen man har markerat på första sidan. ](*,)

Ska vi kanske lista spelen som kom med Imported by Bergsala AB? & skriva vilka spel som fanns både med och utan detta (om de existerar)?
 #383954  by nes_nerd_no_1

Undeerbart sanna! Du är en klippa! :good: :love:

Vi kan väl börja med att jämföra de svensksålda spelen som kom både i EEC och SCN.
Vilka har vi först & främst?

Bubble Bobble är ju given, men vilka fler?

Någon här som har ett BB med SCN på flärparna, och som kan kolla om det står "Bergsala AB" någonstans på boxen?
För jag är 99% säker på att det inte gör det på den med EEC på flärparna...

Kan även tillägga att jag har granskat väldigt noggrant både Luckys & Alas kompletta "Ghost Busters 2", och ingenstans fanns det att finna någon information om det var Bergsala eller Wendros som var utgivaren.

Så då kommer ytterligare en fråga; vad är skillnaderna på ett Bergsala och ett Wendros exemplar av spelet?
Hur vet man vilket det är som man har i sin hand?

:koopa: :koopa: :koopa:
 #384115  by Pinge

Står ju klart och tydligt på baksidan av GB2 manualen "Distributed by Activision", där står det ju annars ofta "Imported to Scandinavia by Bergsala AB"
vilket iaf jag tolkar som att Bergsala iaf inte distribuerade det från första början eller?
 #384121  by tjibynn

men en bild på Bergsala-varianten då ? e de nån som kan trolla fram en sån ?
 #384151  by tjibynn

min ser likadan ut som på bilden...

men om nu "Bergsala-varianten" e vanligare.. borde ju bilder på det exemplaret inte vara så svårt att få fram...eller ?
 #384533  by Stormdude

Det står imported by Bergsala på the flintstones: surprise at dinosaur peak boxen.
Om det hjälper er att komma fram till något. Bild finns i min förra flintstones tråd. Tror man kan se det där, annars kan jag ta en ny bild om ni vill se.

Instagram #sndb.se