• Äger ni Startropics brevet och hur är dess skick?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

Har du brevet tillsammans med annars komplett Startropics?

Ja, i oanvänt skick
11
37%
Ja, i använt skick (blötlagt)
1
3%
Nej
18
60%
 #367566  by andersb80

Jag har nyligen uppgraderat mitt använda Startropics brev till ett oanvänt. Jag blev då nyfiken på hur vanligt det är att brevet finns kvar är och hur vanligt är det att brevet är oanvänt?

Skulle vara tacksam om ni som har ett komplett Startropics (SCN) lägger er röst.
 #367573  by Shredder

:OT:
Har inte kvar brevet och kommer inte heller ihåg att jag fick med något brev när jag fick spelet som grabb. Då var det bara spela-spela-spela som gällde, allt annat som manualer och sånt gick fet-bort. När jag nu på senare dar skulle starta båten med koden?? så stötte jag på stora problem, som tur är finns ju begreppet ’googla’ så det löste sig. Men såg att man kan ladda ner ST till Nintendo Wii.. hur man gör där med koden är dock en annan fråga. Man kanske får ett mail skickat till sin wii-inbox ifö. Nån som vet? Imorgon tänkte jag och Victor från Spelsoffan kicka igång ST2. Yheey!
 #367590  by tjibynn

Har brevet o de sitter fast på manualen som det ska..
 #367783  by Smart Cat

Åh! Det där är underbart.
Jag köpte Punch-Out en gång å så visade det sig att brevet var men att säljaren inte hade typ orkat fota det.
Det var ju tur att han orkade packa ner det.
 #367801  by andersb80

Ja det verkar som ett använt brev är ovanligt. Det trodde jag inte, men om man tänker efter så låter det ju rimligt att brevet förstördes och slängdes efter att ha använts.

Är jag den enda som äger ett använt brev då? :)
 #367809  by pyre

Mitt brev är i bra skick, tror dock att det är doppat. Star tropics är för övrigt ett riktigt bra spel, lite konstigt att det inte blev mer populärt.
 #367896  by BelfegorC4

Shredder wrote:Men såg att man kan ladda ner ST till Nintendo Wii.. hur man gör där med koden är dock en annan fråga. Man kanske får ett mail skickat till sin wii-inbox ifö. Nån som vet?
Trodde alla visste det =)
Klipper in ett citat från en sida.
If you are playing the Wii Virtual Console version, looking into the digital manual for the game they will give you two icons on the bottom of your screen, a bucket and a letter. If you click the letter with your Wiimote and drag it onto the bucket, it will dip into the bucket and the letter will show the secret code.
 #367957  by Shredder

Coolt Belfe! Klart de löste brevdopperiet på det sättet. :D Skäms på mig att jag inte visste om detta hehe.
 #371267  by smid

Märkligt att de som sitter fast i manualen är vanligare, om jag inte läste fel. Själv skulle jag ha dragit bort det som liten :(
 #387907  by Nils

Jag vill bara tillägga att om man kollar i Nintendo Magasinet nr. 10 år 1992 månad Augusti, så ligger faktiskt Startropics på första plats. Det har fått en bra score i tidningen också.

Instagram #sndb.se