• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#56167  by Frezy_man

NG2 - jag tycker det är mycket enklare i alla fall. Så jävla mycket schysstare svårighets grad. Och mycket mindre frustation. Men det kan ändå vara ett pain in the ass på vissa ställen =)

#56190  by Ufouria

2:an hade perfekt svårighetsgrad tycker jag, varken för svårt eller för lätt. Sista banan var iofs rätt jobbig. Spelade om den flera gånger innan jag klarade spelet.

#56206  by Lalle-Man

2an spela ja mycke på emulator förut.. grymt kul (bättre än 1:an) =)

va de inte 2:an som man kunde "föröka" sej på?

#56335  by rogerxy

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!

Så kom då den perfekta rundan. Utan att förlora en enda sköldpadda kickade jag Shredders röv tillbaka till stenåldern! Värdelösa slutscener men det får väl gå. Dags för TMNT2

(min mobil är tyvärr trasig så kunde inte ta någon bild)

Image

#56342  by Ufouria

Stort grattis!
Tvåan kan du skippa. Den tycker iaf jag är toktrist (enformig) och lätt.

#56394  by Mimmiburger

Varvade 2 spel som jag spelade mycket när jag var yngre fast aldrig varvade då det begav sig = "Wrath Of The Black Manta" och "Kabuki Quantum Fighter". Spelen var inte så jättesvåra heller, ja förutom sista bossen i black manta. Tog ett jävla tag innan jag fick in rätta magiordningen.

Nu håller jag och Ylgrott på att bearbeta "Snake Rattle N Roll", håller på att få krupp av isbanan och en game genie skulle vara en skänk från ovan.. suck

#56400  by Bonomaul

Sanna wrote:Stort grattis!
Tvåan kan du skippa. Den tycker iaf jag är toktrist (enformig) och lätt.
Ja till viss del håller jag med. Men det är rätt fin grafik och många bra låtar.
Slutscenerna är dock ännu sämre och fattigare än i ettan.. konstigt nog.

#56422  by Frezy_man

soundtracket ær er højdare. Håller också med att TMN(H)T II ær enformigt. Sista bossarna kan ju vara lite lurigare. Om du inte skulle klara dom så ær det bara førsøka igen och knalla igenom hela spelet =/

Man kan ju spela två samtidigt. Det ær ju roligare.

Black Manta har jag aldrig førsøkt mig på. Ær spelet något att ha?
Grattis førresten. Kabuki quantum fighter ær schysst. Glømmer aldrig nær nystroem spela det førsta gången. Det tog bara en halvtimme innan han klara det :lol:

#56429  by Ufouria

Frezy_man wrote:Black Manta har jag aldrig førsøkt mig på. Ær spelet något att ha?
Undrar jag med. Det har ju inte fått bra betyg (t ex inte av NM) men jag förstår inte varför det inte skulle vara bra. :?

edit: hittade denna http://www.youtube.com/watch?v=alOjnTxp ... re=related

kanske inte ser så jätteskoj ut men det går nog att spela. Budgetvariant av Shadow Warriors.

#56474  by Mimmiburger

Frezy_man wrote:Black Manta har jag aldrig førsøkt mig på. Ær spelet något att ha?
Jadå. Det är ganska kort och ganska lätt.. men man har kul på vägen :)

Tycker inte det är så likt Ninja Gaiden och att det skulle vara en budgetversion håller jag inte med om. Spelet finns nog för en hyfsad slant på tradera om inte annat.

#56516  by Frezy_man

Men det var bara 15 japaner som arbetade med spelet. Medans det behøvdes 30 japaner før att gøra Ninja gaiden.

Har tænkt att inførskaffa mig en kassett någon dag.

#56530  by Ufouria

Alltid trevligt att få tips på fler NES spel som är bra. Jag kommer oxå att skaffa mig Black Manta, verkar ju vara värt att testa.

#56542  by Bonomaul

Frezy_man wrote:Men det var bara 15 japaner som arbetade med spelet. Medans det behøvdes 30 japaner før att gøra Ninja gaiden.
Det där är ju ett argument som inte går att blunda för alltså! :) Behövdes det dubbelt så många japaner så förstår man ju att det måste vara mycket bättre. Japaner, japaner, japaner..

#56561  by Mimmiburger

Frezy_man wrote:Men det var bara 15 japaner som arbetade med spelet. Medans det behøvdes 30 japaner før att gøra Ninja gaiden.

Har tænkt att inførskaffa mig en kassett någon dag.

Hahaha :P

Gör så. Själv tänkte jag köra bakvänt och införskaffa Ninja Gaiden. Dock verkar ett komplett sådant kosta multum. Gick för över tusenlappen på auktion senast :(

#56568  by Frezy_man

va??

jag har hela trilogin i topp skick, komplett.

Ninja gaiden ett kostade nog ett par hundra. likaså köpte jag tvåan av Bono för 200 spänn ( Vilken jag var oerhört tacksam för ). Trean kostade 55 dollar på ebay + frakt.

#56569  by Bonomaul

Dedt var ju ett lite annat prisklimat på den tiden.. :)

#56579  by Mimmiburger

Det var lite väl tycker jag.. visst var det svensksålt, komplett och i bra skick men någon måtta får det vara för bövelen.

#56598  by Ufouria

Det där 1000 kr exemplaret var ju extremt.. Brukar väl gå för runt 200 kr komplett i bra skick.

#56610  by Mimmiburger

Sanna wrote:Det där 1000 kr exemplaret var ju extremt.. Brukar väl gå för runt 200 kr komplett i bra skick.
Jag måste erkänna att jag satte morgonkaffet i halsen :)

#56611  by BelfegorC4

Mimmiburger wrote:Det var lite väl tycker jag.. visst var det svensksålt, komplett och i bra skick men någon måtta får det vara för bövelen.
Då är det ju Shadow Warrior och inte Ninja Gaiden :wink:
Och ja det är viktigt att hålla isär dom namnen/regionerna när det gäller pris.

#56616  by Mimmiburger

BelfegorC4 wrote:
Mimmiburger wrote:Det var lite väl tycker jag.. visst var det svensksålt, komplett och i bra skick men någon måtta får det vara för bövelen.
Då är det ju Shadow Warrior och inte Ninja Gaiden :wink:
Och ja det är viktigt att hålla isär dom namnen/regionerna när det gäller pris.

Jag är i ständig förnekelse till namnet Shadow Warrior, Ninja Gaiden låter betydligt grymmare. Men jo jag borde varit tydlig med det så inte missförstånd uppkommer :)

Men fortfarande är det väl ändock ett överpris??

#56617  by rogerxy

Tur att USA gått om Sverige i PK (även om vi inte är långt efter). Nu får ju spelen heta Ninja Gaiden & Ninja Turtles här iaf.

#56620  by Mimmiburger

rogerxy wrote:Tur att USA gått om Sverige i PK (även om vi inte är långt efter). Nu får ju spelen heta Ninja Gaiden & Ninja Turtles här iaf.
Hmm vad det i hela europa som det hette "hero" turtles?? de sjöng ju det i det engelskspråkiga introt när man var liten knodd iaf.

#56759  by Frezy_man

yepp. Ordet ninja va bannat :P

dessutom är Ninja Gaiden boxarna snyggare. Totempålen reser sig varenda gång ja kollar på bonos gammla ex.
Vet inte om det är hans gammla parfym eller Ryu som jag tänder på. Kanske rentav hans ex.

#56763  by rogerxy

Frezy_man wrote:yepp. Ordet ninja va bannat :P

dessutom är Ninja Gaiden boxarna snyggare. Totempålen reser sig varenda gång ja kollar på bonos gammla ex.
Vet inte om det är hans gammla parfym eller Ryu som jag tänder på. Kanske rentav hans ex.
Jag tänkte på "ex" som i "ex-flickvän" :lol:
"Ninja Gaiden" är ju fö ett mycket häftigare namn. Att banna ordet Ninja men behålla innehållet känns rätt meningslöst tycker jag.
Det vore typ som att filmen "Hjärnsplatter-massakern" fastnar i censuren, de byter namn till "Kalle Kanin möter Sture Snigel i blåbärsskogen" & ger ut den oredigerad.

#56765  by Frezy_man

yupp. Ja menar han heter ju fortfarande ryu hayabusa och man kan tydligt se honom stoppa svärdet genom kroppen på andra Ninjas.

#56786  by Tawny

Mimmiburger wrote:Det är ganska kort och ganska lätt..
ehmm vem var det som fick ta till gamefaqs för att klara det? :)

#56801  by Ufouria

Klarade precis Werewolf. :)

Image

Trodde det skulle vara svårt... :koopa: Knappt 2 timmar sen var det slut på det roliga. 8)
Om det var något som var svårt så var det början av bana 4 där man skulle hoppa på stockar vid vattenfall.

Förstår inte varför det inte verkar vara någon som gillar spelet. Jag tycker det var riktigt grymt. Det enda jag störde mig på (men det var mest i början) var att hopp- och skjutknapparna bytt plats.
  • 1
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 227

Instagram #sndb.se