• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#52113  by Bonomaul

Nja, nu tänkte jag inte på ett negativt sätt (om det nu var stavfel eller nåt du tänkte på), utan mer på meningsbyggnaden och berättarsättet på just det citerade stycket. Det var väldigt likt det som används i Shadowgate.
Tror det var en komplimang.. eller nåt.. :)

#52154  by Ufouria

Klarade precis Tale Spin (andra gången jag spelar det) utan att dö ett enda liv. 8)
Hade 14 extraliv kvar (missade säkert någon bonusbana och något/några extraliv) plus givetvist alla continues.

Image

Nu har jag fått ont i tummen av att ha styrt det sega planet. :P
Måste skaffa mig någon gammal handkontroll med mjukare styrkors.

#52230  by WERY

Katten o C4: Okej då jag slutar men ta det lugnt med spelet då. Spela gärna men ta er all den tid ni behöver för o komma igenom

#52312  by Filurkatten

Då gör jag så vara att vara snäll. ;)

Och sedan, Bonomaul, hur kan du bara tro att det var en komplimang du skrev? Det är utan att tveka en komplimang!
Shadowgate är ju stämmningarnas spel, och att lyckas skriva sådär är inte dåligt!

#52321  by Bonomaul

Nej jag menar det..
Herr Roger verkade inte hålla med dock. :)

#52326  by rogerxy

Var det inte i Shadowgate de hade översatt "orb" med "äpple" osv.?
Men var det en komplimang så får jag tacka då ;)

#52336  by Bonomaul

Jo, översättningen går väl inte till historien som en av de bättre kanske. Men som sagt, det var mer "meningsbyggnaden och berättarsättet på just det citerade stycket" som var iögonfallande likt - och det är bannemig en komplimang. ;)

#52873  by Ufouria

Image

Finns det en tvåa till Kabuki Quantum Fighter?

1:an var iaf bra, dock lite väl kort. Jag gillar iofs korta spel men två banor till hade varit trevligt.

Så var det roliga slut... vad ska man spela nu då?

#52876  by Bonomaul

Du måste ju klara Battletoads.

#52879  by rogerxy

Sanna wrote: Finns det en tvåa till Kabuki Quantum Fighter?
Tyvärr inte

#52891  by Ufouria

Synd.. :(
Bonomaul wrote:Du måste ju klara Battletoads.
Jo, jag måste ju det. Battletoads och Cobra Triangle ska jag klara innan jag är död och begraven. Kommer aldrig ge upp. :)
Ska nog kämpa vidare med Battletoads i helgen när jag är piggare (för trött för att spela det på kvällen efter jobbet).

#52920  by Lalle-Man

så.. då va ett till skitspel avklarat =)
Adventure in the magic kingdom.. köpte de enbart för kalle anka va me i de.. men de sög =/

#52926  by Bonomaul

Ja, det är riktigt illa det spelet. konstigt, Capcom + Disneylicens är ju annars en garanti för succé (iaf till NES).

#52929  by Lalle-Man

Sanna wrote:Image

1:an var iaf bra, dock lite väl kort. Jag gillar iofs korta spel men två banor till hade varit trevligt.

ganska svårt spel de ändå.. spelar de nu.. lagomt frustrerande é de :wink:

#52934  by Lalle-Man

så.. bossen på bana 3 å jag dog :lol:

#52935  by Filurkatten

Du får inte ge upp! Bara att bita ihop och köra igen! ;)

#52936  by Lalle-Man

har inte tänkt att ge upp =) ska bara äta, sova, skola, ringa flickan å försöka igen :lol:

#52937  by Filurkatten

Visst, jag tror att du är för feg jag. ;)

#52940  by Lalle-Man

okej då ;) får försöka ta mej mod imorrn :lol:

#52942  by Nagai

Sanna wrote:Image

Det är synd att Quantum fighter Kabuki är så kort, aja man får gratulera, själv hade man extremt mycket problem med sista bossen :lol:

Edit: synd att Hal gjorde en uppföljare på det spelet :cry:

#52965  by Ufouria

Tack!

Ja det är synd att inte en uppföljare kom. Verkar som det var tänkt att det skulle det med tanke på slutet. Fast de kanske syftade på ett annat äventyr av HAL, typ Adventure of Lolo 3.

#53349  by Ufouria

Skam den som ger sig. Shatterhand var ju inte så svårt trots allt. Gick som på räls andra gången jag körde det. :D Jag var ju precis vid slutbossen när jag dog och stängde av.

Image

#53353  by rogerxy

Fasen va du klarar många spel då, jag måste nog ta tag i detta ;)

#53415  by Frezy_man

ååh, shatterhand.. Vad tyckte du om spelet?
Kreese visade mig det här på NES 20 års jubilemuet för ett par år sedan och jag blev imponerad och har lirat några banor själv. Även om det verkar lagga lite saftigt så tycker jag det verkar väldigt trevligt. Bra musik dessutom =)

#53528  by Pinge

klarade precis zelda 2 efter att ha spelat efter jibbet ett par dagar..... fantstiskt spel som förtjänar att varvas ett par gånger om året.... om man nu skulle ge sig på metroid eller zelda...... eller kanske snakes revenge som jag aldrig klarat.... :roll:

#53540  by Bonomaul

pinge80 wrote:fantstiskt spel som förtjänar att varvas ett par gånger om året..
Kunde inte sagt det bättre själv du!

Grattis till avklarningen, första gången eller?

#53549  by Pinge

första gången?!?! i år ja....
det var på 80-talet jag klarade det första gången (eller jävligt tidigt 90tal).... det var nog närmare 20gången än den första..... första gången jag klarade -gbr versionen iaf :) (gick inte flyga som fe genom dörrar :P )

är faktiskt lite sugen på att spela igenom det igen.... har aldrig klarat det utan ngn continue...skulle va ngt.... men då blir väl frugan tokig....hon vill säkert kolla på teve o gillar inte när jag spelar bildibild......

jag har lääänge tänkt att man borde spela igenom alla zelda spel one by one som dom släpptes....typ ett i veckan tills dom mer tidskrävande dyker upp.... men alla inom ett år vore ballt.... har dock inte alla tyvärr.... har inte ens spelat alla....

nej, nu ska jag fan börja med link igen.... one continue är målet....game-over = börja om..... here we go....

#53550  by Ufouria

Frezy_man wrote:ååh, shatterhand.. Vad tyckte du om spelet?
Mycket bra! Roligt att spela, lagom långt, relativt lätt och härlig musik.

#53551  by Bonomaul

Pinge;
Du kan ju jobba på att spöa Gixens tider lite:

Gixen: Första varvet PAL: 01:35:39
Gixen: Andra varvet PAL: 0:53:15

Där har du nåt att göra i helgen. :P

Förstår att frugan inte gillar när du spelar bild-i-bild du... haha.. Och det kan för den delen inte vara så berikande att spela så heller.
Nu blev jag lite sugen, kanske drar ett varv senare ikväll. Mitt mål är att klara det utan att bli träffad, vilket ju knappast lär uppfyllas.

#53561  by Pinge

fyfan, dom tiderna kan jag nog glömma.... för nu blev det titta på teve o äta paus :P
ska som sagt försöka klara det utan game over på varv 2 nu till att börja med..... gillar det inte lika mycket när samlandet uteblivit.....
har klarat 3palats nu.... dött i lava en gång..... får fortsätta senare ikväll.....
  • 1
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 227

Instagram #sndb.se