• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#49863  by Filurkatten

Grattis!

Spelet har suverän musik med.

Lustig läsk, skulle garanterat köpa sådan om den fanns nu. :P

#49898  by Ufouria

Nu är Shadowgate äventyret slut. :) Fick dock hjälp med sista rummet. Långsökt och svårutlistad lösning.

#49903  by Filurkatten

Oh, jag önskar att man kunde glömma av hur man klarar Shadowgate ibland.

#49904  by Bonomaul

Verkligen. Och en inte helt lyckad översättning av "blade" till "dokum" heller med tanke på att man redan har ett gäng andra dokum som är något helt annat. "Silver orb" blev "äpplet" också... haha..

#49953  by Gixen

Shadowgate här oxå. Men jag ska erkänna att jag fuskade lite (gamefaqs). Kom dock ihåg det mesta själv, men jag har inte tålamod längre att köra fast (sen vet man dessutom att hjälp finns på internet nuförtiden så man slipper ringa Nintendo-klubben....)

#50510  by Ufouria

Metroid utan karta denna gång. :) Jag irrade omkring som en yr höna, men det gick tillslut. :P Kom ihåg lite sen sist men det var forfarande svårt att hitta.

#50522  by *Andreas*

Mega Man 5
Mega Man 6

Känns som sexan är fruktansvärt lätt.. hade en 7-8 E-tankar vid spelets slut :)

#50605  by Ufouria

Ja, 6:an har jag för mig är bland det lättaste av Mega Man spelen, iaf lättare än 5:an. Har för mig att det var i femman när jag spelade det sist fick extra liv stup i kvarten, efter snudd på varje fiende jag dödade. Jättekonstigt. :P

Det var länge sedan jag spelade mega man nu. Måste ta och göra det snart.

#50608  by rogerxy

Zelda 2... ett spel som var helt sjukt svårt när jag var liten kändes inte riktigt lika sjukt svårt nu. Riktigt roligt var det att spela igenom det i alla fall.

Kan dessutom stryka det spelet från min "NES-spel jag måste klara innan jag dör"-lista. Nu gäller det bara att lyckas golva Mike Tyson så är listan tom :)

#50610  by Stene

Körde igenom mega man 2 i torsdags kväll och smb 3 i går kväll, två underbara spel.

#51964  by Ufouria

Klarade precis Shadow Warriors 2 som jag fick idag. :D
Helt suveränt bra spel, i klass med Mega Man och Zelda II.

Image

#51966  by rogerxy

Sanna wrote:Klarade precis Shadow Warriors 2 som jag fick idag. :D
Helt suveränt bra spel, i klass med Mega Man och Zelda II.

Image
Det kan inte varit särskilt svårt om du klarade det samma dag du fick det(?)
Första spelet i serien är ju riktigt svårt

#51968  by Ufouria

Ja det var ganska lätt och inte heller så långt (lagom svårighetsgrad och lagom längd). Har aldrig spelat 1:an så jag kan inte svara på om 2:an är lättare.
Hur som helst är det ett underbart spel. Kommer jag spela många gånger till innan jag är död och begraven. :P

#51973  by Nagai

varvade New Ghostbusters 2 och Chip'n Dale 2 :P
Chip'n Dale 2 är extremt lätt

#51985  by Bonomaul

rogerxy wrote:Det kan inte varit särskilt svårt om du klarade det samma dag du fick det(?)
Jag tror snarare att det är Sanna som är riktigt grym!

#51994  by DRyy

hmm...var nog första super mario har get mej fan på att klara ghost 'n' goblins nu har klarata det första rundan nu känner mej stolt för det

#52002  by rogerxy

DRyy wrote:hmm...var nog första super mario har get mej fan på att klara ghost 'n' goblins nu har klarata det första rundan nu känner mej stolt för det
Grattis & välkommen hit

#52041  by Filurkatten

Jo, välkommen!
Ghost & Goblins är är något att skryta med!

#52053  by WERY

Samt Abadox på under 20 minuter :D

#52057  by Filurkatten

Klara Abadox i huvud tagen är inte så enkelt!

#52059  by WERY

och man ska inte låta sig pressas till o klara det på 18 minuters speedrun då man riskerar att förstöra mitt reckord :D

#52060  by Filurkatten

Är det där en utmaning? ;)

#52063  by WERY

Nej, nej ,nej tänk inte ens tanken :!: Ta nu o spela nåt annat :P

#52064  by Filurkatten

Du! När du skriver det sådär så!

Skall skriva det på min måste göra lista. ;)
Har aldrig klarat spelet själv ännu men det skall vi ändra på om någon dag!

#52066  by WERY

*WERY biter ihop o tar sats från taket*

:lol:

Men du behöver väl inte ha så bråttom att komma igenom spelet eller?

#52068  by Filurkatten

Ju mer du håller på att skriva sådär desto mer känner jag för att slå ditt rekord. ;)

#52075  by BelfegorC4

*Sätter sig med spelet och spelar*

#52103  by rogerxy

Det var bra länge sedan jag senast körde igenom Little Nemo så jag var ju bara tvungen att sätta i min fina lila "Pajama Hiro Nemo" & köra lite :)

Image

De första 7 banorna gick utan större problem men sen kommer sista banan & svårighetsgraden höjs sjukt mycket jämfört med de tidigare banorna & musiken går från gullig, harmonisk & trevlig till en betydligt råare ton.

Svårighetsgraden beror särskilt på de förbannade pollen-monstren på bana 8-2!!! Men efter lite svordomar & omstarter så står jag snart uppe på den sista platån. Med musiken uppskruvad & dånande som krigstrummor ur högtalarna går jag förbi det upptornande porträttet av "Nightmare King" & allt känns verkligen jättemäktigt.

Så står man plötsligt öga mot öga med "Nightmare King" & jag sitter som på nålar i soffan med ett riktigt stadigt grepp om handkontrollen. Jag har p.g.a. några enkla misstag endast en energi-fnutt kvar. Jag vet att om han träffar mej nu så är det kört.
Mina ögon är som i trans med en enda uppgift - att följa hans rörelser så att jag kan tajma in när jag ska hoppa undan & när jag ska attackera.

Med pulsen högt över det normala laddar jag spiran för att skjuta iväg ett sista skott. Helt plötsligt stannar den väldige konungen av Mardrömslandet & exploderar. Jag andas ut djupt & släpper den genomsvettiga handkontrollen. Det är en helt fantastisk känsla som går från tårna till huvudet & jag tänker för mej själv "Det är såhär TV-spelande ska kännas".

God Morgon Nemo :)
Image
Last edited by rogerxy on 16 Feb 2008, 00:55, edited 1 time in total.

#52109  by Bonomaul

rogerxy wrote:Med pulsen höft över det normala laddar jag spiran för att skjuta iväg ett sista skott. Helt plötsligt stannar den väldigt konungen av Mardrömslandet & exploderar. Jag andas ut ett djupt andetag & släpper den genomsvettiga handkontrollen. Det är en helt fantastisk känsla som går från tårna till huvudet & jag tänker för mej själv "Det är såhär TV-spelande ska kännas".
Nu är jag övertygad - det måste vara du som översatt Shadowgate! :)

#52112  by rogerxy

Väldigt vad ordmärkare vi var här då. Får skylla på att jag jobbat över så mycket den här veckan så att jag knappt kan hålla ögonen uppe. Dags för snarkofagen
  • 1
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 227

Instagram #sndb.se