• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#47321  by jalla

Varvade Little Samon tidigare idag. I natt spelade jag det på easy, men tycker slutet var lite konstigt. Trodde det skulle komma någon uppföljare eller nått. Tidigare idag kom jag att tänka på att kanske det är en andorlunda slut om man spelar det på normal, och det var det :)

Jag gillade spelet rätt mycket. Helt ok musik, bra grafikk, mycket bra spelkontroll. Hadde inte hatt nått imot en uppföljare :) Dock var det et rätt lätt spel. Tror jag hadde typ 10 extraliv kvar efter jag varvade spelet, användade heller ingen contunie.

#47327  by Ufouria

Little Samson är helt underbart. :) En uppföjare hade inte suttit fel.
WERY wrote:Å men det vill jag oxå varva. Har kört fast efter den där virvelvinden
Men har du kommit så långt är resten väldigt enkelt. När du "landat" är det bara att gå in i den porten/dörren och hämta den fjärde kroppsdelen samt korset. Sedan ut och gå till vänster, sitta på huk där vid vattnet (!!), sedan ner och till vänster till nästa slott (eller vad det är) och hämta sista kroppsdelen. Därefter är det bara att gå tillbaka hela vägen (höger) och sedan ner för några trappor, fortsätta höger över kyrkogården och in i Draculas slott.

#47355  by Faxandu

Idag hände det en extremt irriterande sak, jag hade fått för mig att jag skulle klara ut Tiny Toons Adventures och efter att ha spelat ett bra tag så är jag på sista världen och första banan (6-1), jag sitter och nöter denna bana gång på gång utan att klara det. Plötsligt knackar det på dörren och jag springer för att öppna, och vad fan händer, jo jag råkar rycka till konsolen så att den börjar att blinka :(

Fy fan vad jag och min flickvän (som satt o kolla på när jag spelade) svor över den där jävla dörrknackningen, det värsta var att jag tappade lusten att börja om från början så det blir väl till att fortsätta nån dag under veckan.

#47374  by Bonomaul

Och vem stod utanför dörren då, Radiotjänst? Haha..

Sånt där är störande, har hänt mig också massor av gånger.

#48495  by Nagai

Klarade Castlevania 2 imorse..
och sedan klarade jag av Bugs Bunny's birth-day blow out det var det lättaste spel någonsin :lol:

#48497  by *Andreas*

Bonomaul wrote:Och vem stod utanför dörren då, Radiotjänst? Haha..

Sånt där är störande, har hänt mig också massor av gånger.
Ja.. Radiotjänst borde avrättas kallblodigt ;) nejrå men.. tvlicensen borde avskaffas iallafall.

#48529  by WERY

Sanna wrote:Little Samson är helt underbart. :) En uppföjare hade inte suttit fel.
WERY wrote:Å men det vill jag oxå varva. Har kört fast efter den där virvelvinden
Men har du kommit så långt är resten väldigt enkelt. När du "landat" är det bara att gå in i den porten/dörren och hämta den fjärde kroppsdelen samt korset. Sedan ut och gå till vänster, sitta på huk där vid vattnet (!!), sedan ner och till vänster till nästa slott (eller vad det är) och hämta sista kroppsdelen. Därefter är det bara att gå tillbaka hela vägen (höger) och sedan ner för några trappor, fortsätta höger över kyrkogården och in i Draculas slott.
Jag har gått in i det slåttet o hittat nåt som liknar en vattendroppe men inget kors finns nånstans. Jag har droppen, kulan o skölden.

#48530  by Ufouria

Korset får du när du dödat den flygande fienden som finns (om jag minns rätt) i rummet innan "kulan" i sista slottet.

#48537  by Nagai

Sanna wrote:Korset får du när du dödat den flygande fienden som finns (om jag minns rätt) i rummet innan "kulan" i sista slottet.
Han den där masken ja, han ger korset :)
och liemannen ger guld kniven.

#48538  by WERY

Hur många delar finns? Jag har ingen manual men jag ha 3 av dom

#48540  by Nagai

WERY wrote:Hur många delar finns? Jag har ingen manual men jag ha 3 av dom
det finns 5 delar, Hjärtat, Ringen, tanden eller är det en nagel :?: och revbenet och sedan en till del..
hjärtat ska man visa till tanten som tar dig med båten.. om du inte redan gjort det vill säga :)
klarar man spelet inom 4 dagar så får man det bästa slutet..

#48550  by WERY

det överlåter vi till Frezy-man :D

Fan vad svårt då :(

#48692  by Filurkatten

Äntligen!

Image

Image

Jag har ingen aning om vad det är?

Några namn i creditsen såg ut sådär med. :P

Image

#48707  by Ufouria

Grattis! :) Men vad är det för något spel?

#48708  by Filurkatten

The Battle of Olympus.

Har en massa anteckningar med koder och tips från diverse karaktärer i spelet. Vart man skall gå för att hitta vad och sådant. :P

#48712  by Ufouria

Okej. Ett spel som du rekommenderar?
Är det svårt att hitta i spelet (i så fall är det inget för mig)?

#48715  by Filurkatten

Jag rekomenderar det.
Dock att det ganska frustrerande när man inte träffar fienderna, det är lite som i Faxanadu.

Sedan så är det relativt enkelt, relativt svårt att hitta i det. Det går, inte så svårt att hitta så att man kör fast om man talar med alla människorna i husen och sådant.

Det är väldigt viktigt att tala med folk, annars kommer man ingen vart. :P

Men jag gillade spelet, bortsett från att fienderna är svåra att träffa ibörjan innan man lärt sig spelet lite.

Sedan tycker jag att det är schysst stämmning i spelet, bra musik på vissa ställen (jobbig på andra).

Sista bossen var dock lite väl enkel.

#48883  by Ufouria

Spelade precis igenom Chip N Dale 2 för första gången. :) Supersvårt! :P

#48947  by WERY

Lättare än 1an! :? Tycktre jag som varvade det före det första spelet. Minns när det hände för 10 år sen :)

#48970  by Ufouria

Jaha, jag tyckte nog det var snäppet svårare än 1:an. Jag hade visst problem med en bana på slutet där det kom stutsande bollar (tror det var gröna) och så var det lite svårt när man åkte i en vagn och skulle ducka för någon slags pendel. Slutbossen var inte svår men det tog tid att få ner honom (svårt att tajma in kasten).
Men men, det var nog det näst lättaste NES spelet, efter Chip N Dale 1.

#49005  by Ufouria

Äntligen avklarat. :)

Image

Det var svårt tycker jag. :( Men jag kan tänka mig att det är betydligt lättare andra gången man spelar det för då vet man bl a vilken gubbe
man ska välja att spela på de olika ställena.

#49006  by Filurkatten

Grattis!

Det är ett kul spel.

#49007  by Ufouria

Tack! :)

Ja det var skoj, påminner lite om Little Samson (fast Samson tycker jag bättre om).

#49009  by Filurkatten

Jo, sant.

Little Samson är väldigt mycket bättre tycker jag med.
Samson har en mysig känsla, sedan är det sött.

#49093  by Gixen

Hade planer på Battle of Olympus häromdagen, men sen när jag skulle plocka fram det såg jag att det var helt nytt, så det sket sig.
Blev Bionic Commando istället. Klarade det precis. Körde fast lite när jag skulle ta mig till Area 10, men sen flöt det på bra igen. Tog ca 2h, men roligt så länge det varade.

#49112  by Ufouria

Bra jobbat! :)

Bionic Commando är väl ordentligt svårt?

#49165  by Filurkatten

Bionic Commando är busenkelt när man spelat det ett litet tag.

#49178  by Gixen

Jo, när man väl lärt sig att bemästra grippern så flyter det på rätt bra. Minns att jag höll på en halv natt med Albatrossen (en av sistabossarna) när jag var liten. Fattar inte varför. Nu tog det typ 5min...jag som trodde att jag var bättre förr.... :?

#49181  by Ufouria

Nu blev ju jag jättesugen på att spela Bionic Commando. Ska lägga till det spelet på önskelistan. :)

#49861  by Ufouria

Klarade precis detta för första gången :D

Image

Riktigt bra spel - suverän musik, klockren spelkontroll, lagom svårt (tog mig nästan två timmar) och lagom långt (borde gå att klara på ca 20 min).

Jag har en gammal Batman läsk burk som jag hade som pennställ som barn. Gillade den läsken (smakade ungefär som Fanta).

Image
  • 1
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 227

Instagram #sndb.se