• Vad spelar ni för tillfället? (NES & Famicom)

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#434014  by Jedvard

köpte MM1 på ebay igår och sitter här hemma och bara längtar......har aldrig lirat ettan :$
 #434028  by fredrickcarlsson

Jag gillar idén att man kan förhöra folk för mer info, även om det kanske inte leder till så mycket vettigt. Det känns som en okej idé, Metal Gear style. Men i övrigt är spelet en dålig ninja gaiden wannabe.
 #434939  by smid

Jag ska nog också ta och göra det, aldrig spelat något Zelda-spel speciellt mycket. Medans grannarna spelade Zelda va jag mer en Mario-unge :$
 #434951  by I_AM_ERROR

Tale Spin, klarade när jag var runt 12 (13 år sen) senast, så tänkte se om jag fortfarande har takterna, det är bara nu jag förstod att det fanns bonusar på varje bana, visste jag inte då:P
 #435005  by Pinge

Jag klarade också talespin när jag var typ 12, vi hyrde det och jag spelade nog 20 av dom 24 timmarna :)

smid: man kan vara både Zelda o Mario unge... :)
börja med första spelet och lira genom alla som kommit
 #435009  by fredrickcarlsson

Just nu spelar jag adventure island II en massa och slipar färdigheterna i Kung Fu. Nån som vet hur man kommer förbi bossen på bana fyra? Har lyckats sparka av huvudet på, vad jag tror är, illusionen en gång.
 #436118  by Pinge

Spelar lite Zelda II just nu, tog en snusbytarpaus... är i 5:e palatset
 #436162  by Pinge

Klarade zelda 2 förut. Fick game over 2ggr :/

Skickat on the run!
 #436706  by rogerxy

Spelar just nu "Metroid", ett spel jag undvikit duktigt i 29 års tid men tänkte försöka springa igenom det nu, det är helt okej faktiskt har jag upptäckt.

Till er som spelat lite mer än jag gjort... kan man gå tillbaka & få t.ex. is-kanonen igen om man tagit den en gång, sedan hittat ett annat vapen & upptäcker att man måste ha is-kanonen på ett ställe? Kan man inte det så är det ju rätt retarderat
 #436736  by Ufouria

rogerxy wrote:Spelar just nu "Metroid", ett spel jag undvikit duktigt i 29 års tid men tänkte försöka springa igenom det nu, det är helt okej faktiskt har jag upptäckt.
Så tänkte jag oxå efter att inte ha spelat det som barn men upptäckt att det var rätt okej ~29 år senare. Hade bara sett en kompis springa igenom det när jag var typ 9 och tyckte det verkade både svårt och läskigt då.

Som sagt, is-kanonen är väldigt enkel att få tillbaks senare då den är perfekt placerad i spelet. Jag tog aldrig Wavebeam sist jag spelade för jag sprang aldrig förbi den (vet inte vart den finns) men det fungerade ju klockrent med iskanonen genom hela spelet.
 #436806  by rogerxy

Jag har tagit, iordning: Ice beam, Wave Beam & sedan Ice beam: Feeze foe

Nu skjuter jag is mao. Men om jag hade tagit Wave beam sist av dessa tre, hade jag då inte kunnat klara spelet? För det finns ju en hel del ställen man måste ha is-kanon för att komma förbi
 #436811  by Ufouria

Jo, du hade kunnat gå tillbaks till samma ställe där du tog iskanonen och ta den igen. Den kommer tillbaks. :) Iskanonen är i princip ett måste när man är inne i det sista området där de där "maneterna" finns.
 #436879  by Ufouria

Ja man får inte bli påhoppad av metroiderna (är det så de heter :o, rimligt med tanke på titeln). Då måste man bomba sig ut. Men man får mycket liv och många missiler om man dödar dem. :)
 #436886  by segasonic

Började lite smått på Ghost N Goblins idag men lyckades inte döda Lucifer på Level 5, trots att jag träffade honom ett trettiotal ggr när han hade öppna vingar :-k
 #437238  by Jedvard

SMB1 med min 4åriga dotter :good: har faktiskt aldrig klarat det :$
 #437278  by Jedvard

smid wrote:Dags att sätta igång då, pinsamt om dottern hinner först :(
jo...fast lite stolt skulle man bli :lol:
 #437600  by Jedvard

Satt mig ner och lirade Megaman1 igår (första gången har bara spelat tvåan förut) tog mig till dr Willy bana 2 sen vaknade min dotter och jag fick avbryta men kunde inte stänga av NESet när jag var så nära så förhoppningsvis kan jag klara ut det under dagen :)
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 81

Instagram #sndb.se