• Vad spelar ni för tillfället? (NES & Famicom)

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#432209  by osiris

kom till dracula idag men efter 1000 försök där gav ja upp :/ va är bästa strategin? klassar han som nr:1 på min hatlista iaf :badgrin:
 #432214  by Ufouria

Att röra på sig när han är osynlig och sedan stå en "lagom" bit bort och hoppa över elden och slå på huvudet på nervägen. Men ibland träffar man inte. Det är väl för att man träffar för tidigt eller för sent eller inte med spetsen på piskan.
 #432310  by fredrickcarlsson

Första mega man är inte så svårt, förrens man kommer till den (djävla) pusselmannen. yellow devil av avskyvärd, eftersom man inte kan glida i första spelet.

I övrigt spelar jag det nyss hemkomna Mr Gimmick. Mycket svårare än jag trott.
 #432353  by Ufouria

Ja, först en som kommer lågt, därefter en i torsohöjd väldigt snabbt därefter som man träffas av om man inte hinner landa efter att man hoppat över den som kommer lågt. Tycker det blir lättare om man står rätt nära yellow devil.
 #432496  by Ufouria

Har spelat Top Gun ett par gånger nu. Andra gången så förstod jag (tror jag) hur man skulle bromsa ( :lol: ) men det gick åt skogen iaf. Kom till andra banan men då ringde min mat och sovklocka och det går ju inte att pausa spelet. :/
 #432580  by fredrickcarlsson

Vafan, kan man inte pausa Top Gun? Jag minns det som skit från min barndom och kanske hade jag rätt då.

Själv spelade jag igenom ett par banor i flintstones, klarade inte en gorillaboss i nån djungel och inte heller en rusande dinosaurie i nån snöbana. Helt okej spel, men lite dumt också.
 #433215  by segasonic

Underbar musik i det spelet :yes:
 #433426  by Ufouria

Så det blev Top Gun! Tankningen var inte svår, avklarad på 5 sek! Det svåra är att undvika de svarta bomberna/missilerna som kommer. Om det bara är 1 så är det inga problem, men 3 st samtidigt!

Ska koppla in Zingern nu och testa. Svårare eller lättare?

Edit: Svårare!!
 #433489  by Ufouria

Ghosts n Goblins - sprang igenom första varvet utan att ens förlora rustningen! :o På tredje banan precis innan draken; för att inte förlora rustningen här av de osynliga skottet så funkar det om man går fram och tillbaks lite där i närheten och kastar eld ungefär där det är som ett trappsteg upp till draken. Har funkat varje gång nu, jag blir inte träffad då. Draken är även rätt lätt om man hoppar över honom vid andra tvärsvängen han gör och sedan vänder sig om och kastar en flamma när han drar sig bortåt. Sedan ett par eldflammor till när han är på väg tillbaks. Tänk på att det bara är huvudet man behöver träffa. Svansen är oväsentlig.
 #433796  by Ufouria

Metroid. Känns väldigt ensamt i det spelet. :(

Vad är bäst - ta till vänster eller höger neråt först? Gick ner till vänster men tyckte fienderna blev så elaka där.
 #433909  by Ufouria

Tar livet av mig i Metroid så jag slipper springa hela vägen tillbaks. 8-[ Dock går det superlångsamt! Visst får man väl fullt på alla energibehållarna om man tar 1 energitank? Finns ju en där i början.
  • 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 81

Instagram #sndb.se