En morgon innan jobbet fick jag feelis och sprang snabbt igenom Mega Man. Det är inget snack om att det fortfarande är min favorit i serien

Sjukt lätt för mig att bara sätta igång och ha svinkul från start till mål!
Igår blev det däremot ett backlogspel som jag hade glömt hemma hos morsfars: RoboWarrior! Det är ett spel man bör veta hur det funkar innan man tar sig an det. Jag förstod verkligen inte varför mina första försök slutade med att min karaktär säckade ihop av sig själv. Det dök ju upp på tok för få batterier alltför sällan! Även då jag skyndade mig och tog smidigaste vägen utan att ta skada var jag aldrig i närheten av att klara första banan. Det hjälper en del när man inser att man har ett inventory med hälsopack gömt ett select-tryck bort
Efteråt blev det likt nyss spelade Mega Bomberman väldigt trevligt att gå runt och rensa banorna och plocka upp powerups. Synd bara att spelet blev lite väl långrandigt. Ungefär fyra banor in hade jag i princip maxat alla mina vapen och uppgraderingar, åtminstone till den grad att det inte fanns en chans att jag skulle hinna använda upp alla. Då hade jag ungefär halva spelet kvar och det blev mest en transportsträcka att ta sig mot slutet. Det var fortfarande ganska kul men den enda svårighetsökningen var sån där onödigt kryptiskt strunt som gör att man ska slösa flera bomber på en till synes osprängbar sten för att ta sig vidare. Där kunde de vanliga bomberna ta slut och då blev det långsam grinding av sporadiskt förbiflygande fiender för att kunna fortsätta. Det var inte svårt utan bara långsamt och drygt så då tjuvkikade jag på en guide för att kapa lite tid. Sista tre världarna kändes således rätt överflödiga.
Kontentan är att det både är bättre än väntat och sen sämre än väntat på ett helt annat sätt

Det bör inte spelas om man har en tid att passa, svårt att avgöra hur lång tid det tar!