• Bästa NES spelen - Topplista!

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#135930  by Martin

Alltid lika svårt, men drar till med följande:

1. Punch Out
2. Super Mario Bros 3
3. Zelda
4. Kid Icarus
5. Castlevania

Bubblare som beroende på dagshumör lika gärna kunde vara med på listan:
Metroid, RC Pro Am 2, Ufouria
 #135998  by Ufouria

Just nu är det fem spel som ligger två steg före de andra, sedan är det ganska många som ligger runt samma poäng och skulle kunna ta sig upp om bara någon lägger sin "röst" på dem. Så allt kan hända.

Kom igen nu alla, give me your list. Sista chansen idag.
 #136173  by Snutteliten

É riktigt svårt att ranka spel. Varierar med humöret o från dag till dag. Så gör listan hur det känns idag just nu.

1. SMB 3
2. SMB 1
3. Castlevania
4. Snake, Rattle 'n Roll
5. Spy vs Spy
 #136181  by Snutteliten

Min é förmodligen det. 22 min försent såg jag nu. :(
 #136187  by Snutteliten

Never. :badgrin:

Nej, men allvarligt. Kan int lista varken Zelda 1 lr 2 då jag int spelat dom själv än.
 #136191  by Snutteliten

Har båda till kuben men styrningen suger hårt med kubkontrollen så la ner det. Har iofs 2:an till NES men till spela 1:an innan jag spelar 2:an.
 #136196  by Snutteliten

Jo, jag vet de é ju helt olika.
 #136197  by Tawny

ja man behöver inte alls ha spelat ettan innan tvåan.. inte samma story eller nåt..
jag ska snart lägga upp en guideN&/walkthrough till zelda .. ska bara pilla lite med den först :)
 #136227  by Ufouria

Härligt två sista bidrag. :)
Fixar det hela under dagen så om någon kommer med sina bidrag innan 12 idag kommer även de med.
 #136239  by Smart Cat

Hade jag haft lite annorlunda alternativ än de vanliga spelen så hade jag kanske gjort en lista jag också men som det ser ut nu så har jag inte spelet någoting som går utanför det vanliga.

Snutte: Jag var på Majoras på cuben men jag lade ner det då jag tyckte att kontrollen inte fungerade lika bra som N64:ans. Trist.
 #136256  by Ufouria

Sådär, nu finns resultatet i första inlägget.

Stort tack till alla som varit med och bidragit till slutresultatet. :)

Är förvånad över att Super Mario 3 vann och inte Zelda II.
 #136270  by Gixen

De 5 första är det ju inget snack om.
Skyller lite på Bono att Z2 inte kom 2:a :yes:
 #136558  by Tawny

fast z2 hade bara kommit 2:a om han hade röstat..
men å andra sidan hade han bara röstat på z2 ocxh gett det 15 poäng, hade nån opponerat sig hade han debatterat och till slut vunnit diskussionen..
så sanna, plussa z2 med 15 poäng 8)
 #136791  by Tawny

vi kör en budgivning... en sammanlagd alltså... alla som vill att zelda 2 vinner bjuder en viss summa pengar som går till sanna ifall hon ändrar ställningen 8)

jag ger 50 kronor
 #137286  by Lakanman

Detta LINK överallt. Kanske dags för mig att ge det ett seriöst försök igen. Jag tycker stämningen är så ensam i det :(.
 #137460  by Gixen

Ensamt? Det finns ju sju städer fulla med folk....
Tycker helt klart du ska ge det en chans, kommer du in i det lär du inte ångra dig.
 #137508  by Lakanman

Tror jag är skadad av internet. Är det singleplayer blir jag mörkrädd. Måste ha folk runt mig. Så WoW är ju perfekt ;)
 #138720  by Tawny

zelda 2 vs. zelda 1 -> 30-6
nuff said :twisted:

SMB1 borde kommit lite lite högra, tänk så fantastiskt det var när det kom.. jämför liksom med cluclu land och devil world och popeye och sånt...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Instagram #sndb.se