Page 3 of 3

Re: de gömda 256 världarna i super mario bros...

PostPosted:14 Jan 2009, 18:53
by Faxandu
Sorry! Vet inte hur man gör om jag ska vara ärlig :$

Re: de gömda 256 världarna i super mario bros...

PostPosted:14 Jan 2009, 19:17
by Pinge
synd...
men grattis till 300inlägg iaf! :good:

Re: de gömda 256 världarna i super mario bros...

PostPosted:14 Jan 2009, 19:26
by rogerxy
Snuttenutte

Glitch är benämningen på ett mjukvaru- eller hårdvarurelaterat problem som oavsiktligt uppträder i elektroniska system. Felet kommer sig av felaktigt eller bristfälligt utformad mjukvara eller hårdvara som ger upphov till felktiga resultat eller signaler. Ordet härstammar från det tyska ordet glitschen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Glitch

Spelet innehåller ju en hel del olika "objekt" som bakgrunder, tegelstenar, sköldpaddor o.s.v. Min gissning är att man med den här glitchen bara blandar dessa hej vilt på nåt sätt. Hur det fungerar med Tennis vet jag inte dock, eller har NES:et nån form av RAM-minne så att det kan behålla data från Tennis som den sedan blandar ihop med data från SMB?

Detta är bara mina spekulationer dock