Ashaman å snotcrow, va hade ni för monsterhelg? Repris den här veckan?
Själv har jag klarat två spel som bara kan beskrivas som grindalicious, inga andra ord eller varianter räcker till.
Tidigare i veckan körde jag igenom Street Gangs på Advanced. Att samla ihop pengar till vettiga uppgraderingar var en riktig pina då då bara ett fåtal träffar från de andra gängen resulterade i att den ekonomiska översikten frambringade tårar. Slut på energi innebär halvering av spelarens medel och trots att jag lade mycket på att öka defense och strenght verkar skurkarnas nävar slå igenom stål på den svårighetsgraden.
Sakta men säkert blev jag starkare och starkare och när jag hade den rekommenderade Dragon Feet blev allt plötsligt mycket trevligare. Det kan vara något terapeutiskt över att monotont samla ihop erfarenhet för att göra resten av spelet lättare men tyvärr tycker jag att Street Gangs drar det lite väl långt. Iaf då det kan gå så snabbt att förlora hälften av vad man gjort. I övrigt var det rätt intressant med rollspelsinslagen och att kunna röra sig över hela staden precis hur man ville. Dock var det lite drygt att komma till skolan för att mötas av en stängd dörr. Tydligen hade jag missat en obligatorisk boss som hänger i en lättmissad park jag tillryggalagt sedan läääänge. Bossarna i sig var dock inget problem när jag väl lärt mig Grand Slam och sprang runt med en lång kedja. Inte ens slutbossen eller dusten med hans hejdukar var någon utmaning när jag kunde stå på avstånd och piska. Angående slutskedet...
... så fruktansvärt kul att bli överraskad av låtbytet på högsta våningen Jag hörde direkt att det var dubbeldraken som härjade.
Jag skulle inte kalla det toppspel men det finns tillräckligt mycket bra för att det ska få en rekommendation från mig, men själv föredrar jag Double Dragon II. För den som gillar Street Gangs kan jag verkligen rekommendera Scott Pilgrim vs the World, men de har dessvärre tagit bort det från PS store Kanske finns på Steam eller nån annanstans?
----------------
Igår besegrade jag fyllskallen Bavmorda (The SPRIT of the skies brought Bavmorda back to the sky) i Willow. Herreminjee, varför nämns aldrig det här spelet tillsammans med andra fantastiska licensspel Jag må gilla Star Wars till NES väldigt mycket men där är jag medveten om att det är en erhållen smak. Det här är något som alla Zelda-entusiaster kan tycka om, även om det inte riktigt gör alla rätt. Det börjar helt fenomenalt men tappar lite ånga mot slutet. Vid ett tillfälle skulle jag prata med en karaktär jag mött tidigare vid en bro och när jag tagit mig hela vägen tillbaka visade det sig att denne flyttat på sig till ett tidigare tomt ställe betydligt närmre startpunkten. En annan gång behövde jag prata en gång till med en farbror för att erhålla ett par obligatoriska skor men händelsen som triggade hans givmildhet var som bäst väldigt vag.
En del såna grejer gjorde att jag mot slutet sneglade mot en guide lite oftare än jag ville. Under hela första halvan (grovhugget, det kan ha varit mer än hälften) var det lätt att navigera och veta vart man skulle härnäst. Enda gångerna jag besökte GameFAQs var för att kolla om jag missat något i grottan jag just lämnat. Märk väl, inte specifikt vart det saknade föremålet fanns utan bara om jag med gott samvete kunde gå vidare eller skulle fortsätta med min grottforskning. Att kontinuerligt rita kartor vartefter man utforskar världen tillsammans med någon kunskap om vad ens inventarium bör innehålla förenklar avsevärt, något jag lärde mig i efterhand. Om du ska göra några korta nivåklättringsstopp är dödskallarna pålitliga fiender att hacka på. När du införskaffat åskmagin är det bättre att låta blixten slå ner flera gånger på samma ställe om det finns krabbor på skärmen. Det är mycket användbart då Willow dessvärre har ett krav på att nivå 15 ska vara uppnådd för att kunna besegra Bavmorda så likt Street Gangs går det lite väl långt.
Willow bör absolut testas av varenda en här inne! Det är verkligen magiskt men var redo med penna och rutat papper så du vet vart du har varit och inte
Jag gör ingen perfekt genomspelning, jag klantar till det på många ställen, att sedan telefonen ringde mitt under bana 10 var ju väldigt bra för koncentrationen. Mycket nöje
Ludu: Willow verkar vara ett fantastiskt RPG-spel, något jag ska försöka få tag i så småningom
Last edited by Pawhlen on 13 Feb 2016, 18:15, edited 1 time in total.
Inser direkt att jag inte kommer att ge Willow en andra chans
Piska i Street Gangs! Grymt, det visste jag inte att man kunde fixa. Tycker det spelet är helt okej. Lite jobbigt dock att man blir tvungen att gå tillbaks om man missat vissa moment/fighter. Jag missar alltid något och får går tillbaks.
snotcrow: Samurai Pizza Cats lät skoj. Aldrig hört talas om.
Snake Rattle N Roll Underbart spel. Satans vad sugen jag blev på att spela det. Tror det var det första NES spelet jag köpte när jag hittat tradera.
Så nu ska det vara grejat med mitt klipp, länken ändrat i mitt förra inlägg här ovan. Är det någon som vet hur många continues man har i Snake, Rattle and Roll när man startar?
Ludo: en liten spelhelg nördar emellan! Blir inte repris eftersom jag inte får tillgång till tvn
Jag har spelat Willow, men bara fram till bergbanan... Av någon anledning tog jag inte upp spelet igen, men gillade det så långt, men lite grundande blev det ju... Men det är ett gäng år sen nu...
2015-04-18 Toktotte: Hade en tjejbekant som fick ett SNES med SMW väldigt tidigt, hängde där flitigt tills hon ville börja kramas och sånt. Då blev det hem till gamla NESet igen
NES:
210 spel 2015-03-20!
214 spel 2015-05-16!
Senast redigerad av segasonic mån 13 dec 2004, 14:42, redigerad totalt 1 gång.
2015-04-18 Toktotte: Hade en tjejbekant som fick ett SNES med SMW väldigt tidigt, hängde där flitigt tills hon ville börja kramas och sånt. Då blev det hem till gamla NESet igen
NES:
210 spel 2015-03-20!
214 spel 2015-05-16!
Senast redigerad av segasonic mån 13 dec 2004, 14:42, redigerad totalt 1 gång.
GG: Jag har aldrig kört Megadrive-spelet men det är väl en plattformare så det blir svårt att jämföra.
Jag tror GB saknar en bana men annars är det egentligen samma spel så på papperet vinner nog NES där, i synnerhet om du spelar det förstnämnda på Super Gameboy. Dock gör det sig alldeles utmärkt som ett bärbart spel så jag kan personligen inte sätta det ena över det andra.
Jag gillar det skarpt! Hade det som barn, så det är väl nostalgin också...
Jag älskar detaljerna i grafiken också, som Balloos armbåge som hänger över sidan på planet Ett fint spel som inte är för svårt, men ändå bjuder lite motstånd. Fin kontroll och väldigt få glitchar (om någon(?)) i spelet!
For real ;p
Ja, jag tycker nog att första banan och banan föra den andra zapperbanan är dom svåraste. Bilbanorna hade jag hört skulle vara svåra, men det upplevde jag inte, var typ bara att åka o skjuta liksom.