• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#752805  by Ludu

Jag tror jag blandade ihop det med Section Z när de pratade om det i andra tråden :$

Snyggt jobbat! :) Jag blir oxå sugen, det ska absolut spelas innan hösten :good:
 #752833  by Ashaman

Idag klarade jag också sista bossen på GL!
Image
Det är imo ett grymt spel till konsolen och ger lagom utmaning. Jag köpte det helt random för det var billigt på Tradera 2004 tror jag det var. Blev kär direkt. Jag älskar hur de fått ihop shooter och rpg elementen. Högsta betyg den här gången också!
 #752908  by Ashaman

Jag har en ful CIB till salu för ett orättvist pris ;)
Special price for you My friend! Only 500...€ :D
 #753287  by Ludu

Jag spelade igenom Castlevania II i helgen. Väl medveten om dess kryptiska natur tänkte jag köra med karta från start. Dock var kartan som gamefaqs erbjöd helt värdelös så det fick bli med guide mellan alla herrgårdar.

När man vet vart man ska och har utsatta mål är det verkligen inte pjåkigt :) Jag förstår att ett evigt irrande fram och tillbaka kan förinta all spelglädje men om man sväljer stoltheten går det faktiskt att ha riktigt kul :good:
 #754996  by toffe-86

Klurade mig igenom puzznic å gravnic,
Gravnic blev uteslutningsmetoden mer än puzznic där man kunde tänka sig fram till lösningarna. Älskar de flesta pusselspel till nes då de är ganska unika.

Sen blev det Punch Out, trodde att sista gubben skulle vara annorlunda än Tyson, men visade sig bara vara en vit tyson ;)
Klarade han på första försöket men fick ta två K.O på Super Macho Man då timingen saknades på hans super punch.
 #756345  by Ufouria

Nu har jag spelat igenom Mega Man 1 tre gånger på raken. Först SCN versionen, sedan USA och sist Japanska versionen. De enda skillnaderna jag upptäckte var, såklart, hastigheten samt att Mega Man i PAL och Japanska utgåvan vänder sig med ansiktet åt vänster när han kommer upp i Elec Mans håla samt ner i Copy Mega Mans krypin. I USA versionen står MM med ansiktet åt höger (vilket man vill att han ska göra) när man börjar bossfighten. Man kan dock fixa en face-right-start i PAL utgåvan genom att skjuta ett skott åt höger precis innan man tar sista kliven upp för stegen,
 #756894  by danskdynamit

Har just klarat mega man 6 och tagit dem i ordning 1-6 (inom några veckor)
Då jag tidigare bara ägt 3an som lite och bara klarat den så va detta jäkligt svårt tycker jag men ändå väldigt kul! Mega man spelen gillade jag mycket sen innan men nu ännu mera. Svårast tyckte jag nog ettan eller fyran var. Roligast va nog 5an eller 6an.
Hur som helst, kändes gött att plöjja igenom dem :-)

Image
 #756920  by Ludu

Success :D efter ännu ett misslyckat försök igår och två misslyckade stage select-övningar på sista bossen tog jag tag i TMHT II i morse och klarade det på en continue :D Fy satiken vad orättvis Krang är!

DD: Snyggt! :) du borde verkligen köra 9 och 10 oxå. 7 och 8 är valfritt ;)

Toffe: Citatet och att han ser "ganska nöjd" ut när han håller hammaren över huvudet är mina favoritdelar :lol: Inget "YYEEEAAH!!" utan snarare "sådärja :)"
 #756925  by Ufouria

Jag körde oxå igenom MM 1-10 i rätt ordningen en gång, fast det var för ett tag sedan. Kanske dags att göra det igen (eller så kör jag GB spelen i den ordningen istället). Annars hoppar man ju mellan spelen och skippar tråkiga 3:an :lol: Tycker den är riktigt seg och långdragen. Är ju nästan som man måste spela alla banorna två gånger för att komma till Dr Wily banorna :/

Hammerin Harry är oxå ett mysigt spel! Enda jobbiga är sista banan när man ska hoppa på stockarna. Det funkar ju oftast inte - gubben hoppar inte när man vill att han ska hoppa :/
 #756958  by Speedmouse

Jag spelade igenom Mega Man 1-4 nyligen och upplevde också 3:an som seg och långdragen. Trist, det var alltid min favorit på den tiden de kom. :(

Del 4 var dock bättre än vad jag mindes. :good:
 #756979  by Ashaman

danskdynamit wrote:Ludo, Får nog ta och skaffa mig de spelen tror jag. Nu ska jag för tillfället ge mig på nått annat. Turtles 2 på ett continue låter som en utmaning! Bra där ;-)
Jag blev också sugen på det! Länge sen jag körde igenom det! Borde kunna klara det utan continues, men vi får väl se... ;)
 #757007  by Ludu

Jag kan erkänna att jag mest hade flyt :lol: jag kom till Krang med bara 2 liv kvar så om continues använts hade jag varit i samma situation tre gånger. Alla andra försök med två liv gick som sagt åt skogen :yes:
 #757010  by Ashaman

Finns ingen tur, det är svårt att ha tur i tv-spel! :)
Krang är en tjurig jävel, men jag tycker lite samma om näst sista bossen... Upplever dessutom att Shredder normalt blir enklare ju färre liv man själv har. Spelar man med Konamikoden och kommer till honom med 20+ liv så äter han banne mig liv... Omöjligt att få av andra hjälmen... Men det kanske bara är jag som slappnar av...
 #757119  by Nightstalker

danskdynamit wrote:Har just klarat mega man 6 och tagit dem i ordning 1-6
Well done :good:

Jag...laddade ned :$ Little Samson. Riktigt kul spel :) Döden var ganska dryg och den banan fick jag farma på många gånger innan jag hittade mönstret.
Jag sprang även igenom Probotector för första gången sedan Januari och det är ju otroligt vad man tappar minuter när man inte spelar :/
  • 1
  • 189
  • 190
  • 191
  • 192
  • 193
  • 227

Instagram #sndb.se