• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#29998  by AndiOne

Nej men de blundar vi för!

#30001  by Widar

BelfegorC4 wrote:
WERY wrote:HAr USA versionen som är bättre då den är snabbare. Spelet tar flera timmar o varva då man måste springa runt o samla pengar o bygga upp sina värden innan man kan varva spelet. Sista bossen var lätt. Har spelat det med en kompis med det blir massa jävla slowdowns då. Nintendo skulle ha byggt bättrre processor med fler kärnor och bättre catch minne
Du kan trimma ditt nes. Det visste du va? ;)
Man slipper alla slowdowns.
http://epicgaming.us/?p=3
NES:et klarar av 230% i överclockning (stabil i 4.2Mhz)och kräver ingen kylning. Nästan alla spel funkar perfekt i 3.3Mhz. Så satsa på¨det ;)
edit: Såg ditt andra inlägg =P
Jag säger, skit i om det är orginal. Om det höjer spelglädjen så gör det :D
Woosch! Coolt!

Detta måste provas! :)

#30008  by BelfegorC4

Här är den övriga informationen. Står dock längst ner ;)

Ang clock saken som måste användas =D
"You mean a clock oscillator? You can order them from digi-key.com and other online electronics retailers, or steal them from PCI and ISA cards."

#30046  by WERY

J. Lilja wrote:
WERY wrote:Nintendo skulle ha byggt bättrre processor med fler kärnor och bättre catch minne
Sure.. då hade maskinen verkligen varit billig, flerkärniga processorer för hemmabruk var ju nästan standard på åttiotalet. :roll: För privatpersonen är det ju faktiskt först nu under de två senaste åren som det börjat komma processorer med dubbla och fyrdubbla kärnor för hemmabruk.
Den stora möjligheten i detta är ju att Sega hade mer kraft i sin Master System gentemot NES men kassare spel så dessa specifikationer spelade ingen roll. Och MD var kraftigare än Snes men hade sämre spel så snes vann där med. Tycker att historien borde ändras lite så att nes o snes hade bättre processorer.

#30049  by BelfegorC4

Men då hade nintendo fått dåliga spel ju :roll:
Historien lär oss att man inte kan få allt

#30050  by WERY

Nej för spelen är ju bra nu som då och bättre hade det varit om dom inte slöat ner. Problemet med sega var att det fanns för många dåliga spel samt att upplevelsen blev lack på många. Jämför man sega spel med snes spel så var dom på snes mkt bättre på alla sätt

#30099  by Nystroem

Spelade igenom Mega Man 4 förut :) Alltså, måste säga att jag blev mäkta förvånad när jag märkte att man inte kan döda sista bossen med vanliga skott. Turligt nog så hade jag råd att dö en gång så att jag kunde fylla på Pharao och Ring på vägen till bossen. Men fan om man hade kommit dit utan skott och extraliv.. då hade jag ringt Nintendos högkvarter och stämt dem... typ 15 år efter spelsläppet :P

#30100  by Filurkatten

Flintstones (dino & hoppy)
Uforia (Igen)

De spelen klarade jag i natt.

#30110  by Ufouria

Nystroem wrote:Spelade igenom Mega Man 4 förut :) Alltså, måste säga att jag blev mäkta förvånad när jag märkte att man inte kan döda sista bossen med vanliga skott.
Är det inte så på 2:an oxå? Där man väl behöver bubblorna (vilket dåligt minne jag har)

Filurkatten;
Så du klarade Flintstones. Jag står inte ut med Flintstones (1:an, har aldrig spelat tvåan och kommer aldrig att göra det heller).
Har aldrig varit med om ett spel med sämre spelkontroll än det spelet.

#30111  by Filurkatten

Sanna wrote:Har aldrig varit med om ett spel med sämre spelkontroll än det spelet.
Så illa tycker jag inte att den är?

#30135  by nes_nerd_no_1

Tyvärr får jag nog hålla med Sanna till 100% i den frågan...
Spelkontrollen suger verkligen... Dock så kan jag uppskatta spelet i lagom doser.

#30137  by Filurkatten

Vad är det som är illa med spelkontrollen i spelet tro? :P

#30139  by nes_nerd_no_1

Filurkatten wrote:Vad är det som är illa med spelkontrollen i spelet tro? :P
Hehe... menar du verkligen att du inte har märkt det ännu? :P

#30168  by Ufouria

Att spela basket är skoj. :)

#30172  by nes_nerd_no_1

Sanna wrote:Att spela basket är skoj. :)
Helt klart det roligaste momentet i spelet! :)

#30178  by Filurkatten

nes_nerd_no_1 wrote:Hehe... menar du verkligen att du inte har märkt det ännu? :P
Ärligt så har jag inte mycket att klaga på när det gäller kontrollen.
Vad är det jag har missat?

#30731  by Widar

Drog igenom Duck Tales 2 här på morgonen. Underbart spel! :)

#30733  by AndiOne

Ja det är de verkligen :)

#30744  by Matte2000

Widar wrote:Drog igenom Duck Tales 2 här på morgonen. Underbart spel! :)
Jag körde igenom ettan för första gången nu i morse :)

#30745  by Luzur

humhum.... avslutade äntligen Faxanadu i fredags (tack vare att ja hittade en gammal lapp med mantran nedskrivna, så ja kunde fortsätta där ja slutade sist :) )

#30772  by Widar

Matte2000 wrote:
Oj!
Det är ett av de få spelen jag spelade som liten knatte. Både ettan och tvåan har varvats många gånger, helt underbara spel! :)

#30785  by Matte2000

Widar wrote:
Matte2000 wrote:
Oj!
Det är ett av de få spelen jag spelade som liten knatte. Både ettan och tvåan har varvats många gånger, helt underbara spel! :)
Ja dom är helt fantastiska, har varit ägare av ettan i tre dagar nu och fullkomligt älskar spelet :)

#30787  by Widar

Matte2000 wrote:Ja dom är helt fantastiska, har varit ägare av ettan i tre dagar nu och fullkomligt älskar spelet :)
Drog igenom ettan igen idag. :)

2 spel på två dagar nu. Kul! :D

#31066  by Filurkatten

Idag har jag klarat:
Rygar
och
Rescue - The Embassy Mission

#31069  by Bonomaul

Musiken i Rygar är ju inte att leka med. Borde nämnas oftare när bra NES-musik kommer på tal tycker jag!

#31078  by WERY

HAr försökt med Rygar men har nog bara kommit halvägs. Klarade inte bossen i den där borgen när man ska hoppa på ryggen på ett monster och sen möter en boss med tre huven

#31083  by Filurkatten

När man skall skaffa flöjten menar du?

Rygar har några helt underbara låtar, det håller jag med om. :P

#31086  by WERY

Gillar spelet men det borde nog ha haft koder som alla andra spel i den stilen, Metroid, Faxanadu, Battle of Olympus osv

Bra musik är det iaf. MEn folk gillar inte det spelet. Jag o clusster spelade det på nes20 träffen och då reagerade folk på det. Tror nån skrattade åt oss för det

#31091  by Filurkatten

Skratta åt Rygar? Borde det inte vara tvärt om?

#31092  by Bonomaul

Ja det låter konstigt. Var inte de som var där där utav en anledning, att de gillar NES?
Att då stå och skratta åt ett spel (eller de som spelar de, hur det nu var) låter skumt. Men det klart, det finns ju offer överallt så..
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 227

Instagram #sndb.se