• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#741134  by Glowsole

Ninja gaiden, en av de bästa NES-spel jag spelat. Tog ett par timmar på sista bossen (banan) :). Samt Ninja cop till GBA på normal. Frågan är om det är värt ett försök på hard? Snöat in på Ninjalir kan man säga :)
 #741138  by SCHNEIER

Är inte Ninja Gaiden omöjligt? :)

Spelade klart Mega Man precis. Det var sjukt längesedan. Hoppade raskt över till Mega Man 2, där jag klarat alla bossar.

Sen är det stopp. Omöjligt att spela vidare på LCD:n pga fördröjningen. På första Wily-banan när den gröna draken kommer är det kört. Fördröjningen, eller nåt, gör att draken kommer ifatt direkt och dödar mig. Gör inget fel, ligger långt fram på blocken.

Spelar på Gamecube, Anniversary Edition. Trist, hade tänkt beta av alla spel. Tappade suget nu. :(
 #741206  by Kibbe

SCHNEIER: Och du har ställt in TV'n på "Game Mode" eller liknande? Det brukar också hjälpa att döpa om benämningen för den porten/kanalen till "PC".
 #741792  by segasonic

Lirade lite NES för första gången på länge. Det var roligare än vad jag trodde det skulle bli :good:
20150201_111803.jpg
20150201_111803.jpg (2.48 MiB) Viewed 5128 times
 #741874  by Stormdude

Klättrade igenom Rockin Kats igår. Det är sjukt underhållande var gång tycker jag
 #742489  by mackan

Det tog tid, men nu har jag fan klarat battletoads, varit ett favoritspel länge, men jag har aldrig klarat det tidigare, så jävla gött!!
Attachments:
image.jpg
image.jpg (104.81 KiB) Viewed 5070 times
 #742535  by toffe-86

Drog även jag igenom Rockin kats, blev inte game over en enda gång. Eller.....jo när jag klarade det å the end har kommit upp så kommer ju 3 banor å sista bossen igen, här tog det continues kan jag lova. Måste vara lätt att missa sista delen här....
 #742721  by JBH

Klarade av Moon Crystal (Famicom).

Väldigt utmanande och bra spel.
En ny titel som platsar bland favoriterna helt klart.
Image
Image
 #742751  by JBH

Drog även igenom The Flintstones: Rescue of Dino & Hoppy.
Känndes betydligt svårare och längre än uppföljaren, men gillar Dino Peak bättre ändå.

Image
 #742800  by Ashaman

Bra jobbat! Själv tyckte jag nog att dino&hoppy var lättare.. gav iof upp på F2 den enda gången jag spelat det och det var emulerat...

Moon Crystal verkar spännande, det får man kanske försöka få tag på...
 #742901  by JBH

Moon Crystal är riktigt svårt, men inte så långt.

Hade lättare för Shadow Warriors än detta vilket säger en del. Känns som att det var mycket trial and error med Moon Crystal. Fick Game Over en del gånger och börja om från början. Gick betydligt fortare andra gången jag körde igenom det efteråt då man kunde alla mönster och kluriga hopp. Kontrollen tar sin tid att vänja sig vid också.
 #742903  by i<3zelda

Passat på å gamea lite under dagen när barnen äntligen verkar friskna till! Zelda, Mega Man 1, 2 samt 3 har hittills fått se sig besegrade :)
 #743428  by toffe-86

Tog mig igenom Chip N Dale 2 och sen Solomons Key 2.
Riktigt bra pusselspel solomons faktiskt, rekommenderas. Stundtals riktigt utmanande.....satt nog 40 min med en bana.
men nu när det är avklarat känner jag mig lite smartare faktiskt, bra hjärngympa det här. Snäppet svårare än Lolo-spelen skulle jag säga.
 #743574  by Ashaman

Well done! Har aldrig varvat probotector, måste sätta mig och göra det någon gång..
Jag gav mig fan på att varva Journey to Silius idag och nu har jag till slut lyckats! Tur jag är ledig imorgon :DOG
Riktigt bra musik rätt genom hela spelet! Det sämsta är bossmusiken, as music goes.

Rätt ok spel. Jag har varvat det en gång förut, för typ fyra, fem år sen, men behövde ändå tre försök på mig. Första gången kom jag till sista banan med ett liv kvar, andra gången kom jag till sista banan och hade bara förlorat ett liv, dog på bossen. På tredje försöket kom jag till sista bossen utan att förlora liv, så man lär sig iaf :) Jag dog två gånger på sista bossen.

Lite besviken på sista banan dock som var lite buggig. I övrigt ett bra spel att ta upp på en kväll. Det tog mig två timmar att klara det ungefär, från försök ett tills att slutbossen var död.

hygglig kontroll, bra grafik, grym musik kan man väl säga om det :)
 #743575  by snotcrow

Bra på silius. En barndoms klassiker som jag aldrig klarade som liten. Minns att bossen som var en hel vägg med massor av kanoner man skulle träffa. Det var bland det häftigaste jag hade sätt i spelväg då.

Måste verkligen ge mig på och klara det snart.
 #743589  by Ufouria

JtS :birdo:

Men slutbossen är ett skämt och sista banan är jobbig då kontrollen inte funkar som den ska. Går inte att hoppa alltid. Det är som i HH på sista eller nästa sista banan.
 #745012  by mackan

Turtles 1, bra lir.
Attachments:
image.jpg
image.jpg (125.07 KiB) Viewed 4927 times
 #745146  by Storeriknr1

Äntligen klarade jag doubble dragon 3. Måste ha hyrt det 3-4 gånger utan att fixa det och nu i vuxen ålder har vi provat vid 3 olika tillfällen. Ganska enkelt att komma till sista bossen men där får man jobba. Skönt att ha det avklarat i alla fall. Tyckte 2:an var bättre.
Attachments:
image.jpg
image.jpg (1.14 MiB) Viewed 4913 times
 #745162  by Ufouria

Bra jobbat båda!
Turtles är grymt, DD3 är omöjligt ;)
Första gången jag spelade DD3 så fick jag game over strax efter att jag kommit ut ur "rummet" på första banan. Har aldrig spelat det igen sedan den gången :lol: Det känns iaf som det är svårare än de två första. De kommer man ju iaf ganska långt i även första gången man spelar.
  • 1
  • 186
  • 187
  • 188
  • 189
  • 190
  • 227

Instagram #sndb.se